היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם וכיצד משפיעה תקשורת ההמונים על הנעשה בשוק ההון?

עבודה מס' 065261

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ההשפעה של תקשורת ההמונים על הנעשה בשוק ההון בארץ ובעולם תוך התייחסות לארבעה מקרים.

6,233 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ידוע כי גורמים רבים משפיעים על התנהלות שוק ההון, הבורסה והכלכלה כולה, ביניהם גורמים חברתיים, מדיניים, פוליטיים, ביטחוניים, גיאוגרפיים ועוד רבים אחרים. רבות דובר בהשפעתם של גורמים אלו על מצב שוק ההון בעולם כולו וכן בארץ ישראל. במסגרת עבודה זו אתמקד בהשפעתו של גורם חברתי אחד, אך בעל משמעות רבה, על שוק ההון - אמצעי התקשורת.
תיאוריות רבות המנסות לנתח האם וכיצד משפיעה תקשורת ההמונים נוסחו במהלך המאה האחרונה, מאז החלה התפתחות תקשורת ההמונים לצבור תאוצה. מספר רב של חוקרים אקדמיים ידועים בחנו כיצד בעצם משפיעה תקשורת ההמונים על חייהם של בני האנוש? ולאיזה עומק חודרת השפעה זו בנסיונה להשפיע על חיי האדם מבחינה פיזית, נפשית, מנטלית ופסיכולוגית?
בעבודה זו אתמקד בשלוש תיאוריות עיקריות מתחום חקר השפעות התקשורת: גישת השימושים והסיפוקים של כ"ץ, בלומבר וגורביץ', תיאוריית הבניית המציאות של גרבנר וכן תיאוריית קביעת סדר היום הציבורי של מקומבס ושו. אסביר את עיקרי התיאוריות הנ"ל ואבחן האם ניתן להחילן על הקשר בין תקשורת ההמונים והתנהלות שוק ההון באמצעות ניתוח של מקרים בהן חלו שינויים בשוק ההון כתוצאה מאירוע תקשורתי.

תוכן העניינים:
-מבוא
-רקע תיאורטי
האם חדשות "גדולות" אכן גורמות לעליות מחירים "גדולות" בבורסה ביום המחרת?
מחקרים בנושא חדשות כלכליות ומידת הבנתן
-תיאוריות מתחום חקר התקשורת:
תיאוריית השימושים והסיפוקים - The Theory of Uses and Gratifications
תיאוריית הבניית המציאות
תיאוריית קביעת סדר היום הציבורי
-שיטת המחקר
-ממצאים ומחקרים רלוונטיים
1. זינוק של יותר מ-700% במחיר מניית חברת EntreMed בתגובה לידיעה תקשורתית
2. השפעת התקשורת על שוק המניות בזמן רעידת האדמה הגדולה ביפן (ינואר 1995)
3. סיפורו של ג'וזף גרנוויל, "גורו" הימורי המניות
4. מחקרם של אלדור ומלניק הבוחן את תרומת הכיסוי התקשורתי לנזק הכלכלי מטרור
-מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חדשות הכלכלה מלווה אותנו באופן קבוע ומתמשך לכל אורך חיינו. הכלכלה תמיד מככבת במהדורות החדשות, הן כמושא לדאגה ציבורית-מדינית והן בתחום הפרטי שלנו כאזרחים החיים במדינה מערבית קפיטליסטית. העניין בנושאים הכלכליים אותו מגלה התקשורת אינו מפתיע בהתחשב בעובדה כי הכלכלה ואירועים כלכליים הינם בעלי השפעה רבה ומעמיקה על הונה המשותף של קהילה מסויימת (מדינה, עיר, חברה וכו') וכן מהווה חלק אינטגרלי ועיקרי בכלכלתו של הפרט. הכלכלה נוגעת בחיי כל בני האנוש בדרך זו או אחרת באופן יום-יומי קבוע ומתמשך.
למרות עובדת היות החדשות התקשורתיות - עיתונים, מגזינים ותקשורת משודרת, בנוסף לתעתיקיהם בתקשורת המקוונת (אתרים השייכים למערכות עיתונים וערוצי טלוויזיה כמו YNET, NRG וכו') - מציגים עצמם כצופים נפרדים ומנותקים מאירועי ותהליכי שוק ההון, בפועל מהווים אמצעי תקשורת ההמונים חלק אינטגרלי ופעיל באותם אירועים ותהליכים. מקרים קיצוניים של תזוזות בשוק ההון מתרחשים, בדרך כלל, רק במקרים בהם קיים הלך רוח בקרב קבוצה נרחבת של אוכלוסיה, וכידוע החדשות התקשורתיות הן פלטפורמה יעילה מאוד להפצת רעיונות והלכי רוח שכאלו בקרב הציבור הרחב.

תגים:

אלדור · בורסה · הבניית · הון · המונים · השפעה · השפעות · ומלניק · וסיפוקים · יום · כלכלה · מניות · מציאות · סדר · ציבורי · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם וכיצד משפיעה תקשורת ההמונים על הנעשה בשוק ההון?", סמינריון אודות "האם וכיצד משפיעה תקשורת ההמונים על הנעשה בשוק ההון?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.