היישום אינו מחובר לאינטרנט

מתמטיקה בסביבה מתוקשבת

עבודה מס' 065230

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכת תפוקות של פרויקט "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת" אשר נעשה במטרה לפתח הבנת מושגים מתמטיים ויכולת המכוונות העצמית בלמידה - SRL.

7,409 מילים ,23 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

במהלך שנת תשס"ד נערך פרויקט חדש מסוגו - הכנסת טכנולוגית מיחשוב להוראת המתמטיקה- בשם "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת". הפרוייקט נערך בחט"ב במרכז הארץ והתבצע בשלבים הבאים:
א. פיתוח למידה עצמאית - באמצעות מצגות לימודיות (עפ"י תוכנית הלימודים התקנית) ומשימות לימודיות- אינטראקטיביות,
ב. הוראת מתמטיקה בסביבה המבוססת טכנולוגיה- באמצעות הקרנת מצגות (כחלק משיעור פרונטאלי) והפעלת תלמידים ללימוד אינטראקטיבי על משימות מחשב (מול מחשב אישי),
ג. הנחיית המורים מצוות המתמטיקה להוראה בסביבה המבוססת טכנולוגיה.

בשלב הפיתוח, הופעלו שיקולי דעת רבים על- מנת ליצור למידה עצמאית בעלת תרומה מרבית של הבנת הלומדים, קוגניציה, זיכרון, מוטיבציה ופיתוח אסטרטגיות למידה, הנרכשות במהלך הלימוד בסביבה המבוססת טכנולוגיה. באופן מיוחד הושם דגש על וויזואליזציה של תכנים מתמטיים- לצורך פיתוח הבנת המושגים וגם על סוגי משוב שונים (לחלק מהמשימות)- לצורך פיתוח יכולות מכוונות עצמית בלמידה (אצל הלומד).

מתוך כלל הפרוייקט הנושא המרכזי שהושם עליו דגש הנו תפוקות הפרויקט; האם העשייה תרמה לפיתוח אסטרטגיות הלמידה והבנה מעמיקה של הדיסציפלינה? להסקת מסקנות נעזר בניתוח איכותי - ראיונות ובניתוח כמותי - שאלוני עמדות.

נושא זה מעניין אותנו במיוחד מאחר ואנו עוסקות בהוראה ומעונינות להרחיב אופקים לגבי עזרה מירבית לתלמיד בלמידתו בעיקר בלמידה בסביבה המבוססת טכנולוגיה.

המחקר הנוכחי עוסק בהערכת תפוקות של הפרויקט "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת" אשר נעשה במטרה לפתח הבנת מושגים מתמטיים ויכולת המכוונות העצמית בלמידה - SRL.

לצורך המחקר, נבחר באופן רנדומאלי אחת הכיתות שנחשפו לפרויקט "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת". במחקר משתתפים 30 תלמידים מכיתה ט' . המשתתפים בני 15, בעלי מצב סוציו-אקונומי בינוני- גבוה, השולטים במיומנויות מחשב בסיסיות, אך ללא ניסיון ממשי בלימוד בסביבה המבוססת טכנולוגיה. הכיתה הנה הטרוגנית מבחינת הידע המתמטי, מכילה בנים ובנות באופן שווה. לפני תחילת הפרויקט ואחריה, תיבדק מידת יכולת התלמידים בתחומים הבאים: א. מכוונות העצמית בלמידה- SRL, ב. הבנה מתמטית (הבנת מושגים מתמטיים), ג. לימוד הסביבה המבוססת טכנולוגיה.

תוכן עניינים
1- מבוא
1.1 רציונל
1.2 מטרת המחקר
1.3 חשיבות המחקר
1.4 שאלות המחקר
2 - רקע תיאורטי
2.1 לימוד מתמטיקה בסביבה מבוססת טכנולוגיה
2.2 תפקיד המשוב בסביבת לימוד המבוססת טכנולוגיה
2.3 פיתוח הבנת מושגים במתמטיקה
3- מתודולוגיה
3.1 תיאור הפרויקט
3.2 מערך המחקר
3.3 פרדיגמת המחקר
3.4 טכניקת איסוף הנתונים
3.5 שיטת תיקוף
4- ממצאי המחקר, אנליזה ודיון
4.1 ממצאי השאלונים
4.2 סיכום ממצאי השאלונים
4.3 ממצאי הראיונות
4.4 דיון
5- סיכום
5.1 ממצאי המחקר והמלצות ליישומם
5.2 המלצות למחקרי המשך
6 - ביבליוגרפיה
7 - נספחים

קטע מהעבודה:

מקורות ספרות רבים התייחסו למחשב ככלי המסייע לפיתוח כישורים מתמטיים ומצאו כי היינו מעצב יחס חיובי למקצוע, מעודד סקרנות תוך כדי יצירת עניין. נמצא, כי לימוד בסביבת מחשב מעניק ללומד תחושת שליטה ועצמה, מוביל ליצירת לומד עצמאי, מגביר את הקשב וזמן הריכוז בין 81% ל-94% מזמן הפעילות ביחס לאותו זמן לימוד בהוראה הרגילה. שיטות התערבות שונות שהציגו ניסיונות לימוד מתמטיקה בסביבת טכנולוגיה מצביעים על אפשרויות השונות לפיתוח החשיבה אצל תלמידי בתי הספר העל- יסודי ועל תרומה ללמידת האלגוריתמים המתמטיים תוך שימוש ברב- ייצוג הממוחשב וויזואליזציית התכנים (ירושלמי, 1999).

תגים:

מחשבים · לימוד · SRL · מתמטיקה · הוראה · מורה · תלמיד · למידה · אוריינות · מתמטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת", סמינריון אודות "מתמטיקה בסביבה מתוקשבת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.