היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על עלות שכר העבודה בישראל

עבודה מס' 065060

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית ואמפירית לגבי השפעת כח העבודה והתשלום על עלות השכר.

6,419 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בעלות השכר במשק הישראלי. המטרה היא לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על רמת השכר הריאלי במשק הישראלי: אילו גורמים כלכליים יכולים להשפיע על רמה זו. השאלה היא האם בכלל ישנם גורמים שונים המשפיעים על עלות העבודה או שעלות זו נגזרת מגורמים שאינם כלכליים ואין אנו יכולים לאמוד אותם.
כפי שנראה להלן משתנים כלכליים רבים מסבירים את השתנות השכר בישראל, והדבר נובע מחוסר פיקוח על השכר, הן שכר הבכירים והן שכר העובדים במגזר הציבורי.

המחקר יערך על בסיס הנתונים החודשיים, בשיטת הריבועים הפחותים.
למשוואה יוסף קבוע המשוואה, על מנת לנטרל השפעות קבועות, כאמור לעיל.
המדגם נערך על השנים 1990 - 1999. לשנת 2000 חסרים חלק מהנתונים ולכן לא ניתן לבדוק כולל שנה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
השפעת האבטלה
השפעת אי הוודאות
השפעת כוח האדם הזמני
חוק שכר מינימום
השפעת הצמיחה על השכר
בדיקה אמפירית
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אבטלה גבוהה יוצרת ביקוש לעבודה, ולפי תורת הכלכלה הקלאסית, מחיר העבודה אמור לרדת, ואומנם כך הוא במדינות רבות.
מספר המועסקים בשוק העבודה המודרני מושפע ממספר רב של הגורמים. אחד הגורמים החשובים ביותר כרוך באינטראקציה בין מחיר העבודה בשוק לבין האינפורמציה שיש לעובדים ולמעסיקים לגבי רמת המחירים האמיתית. Milton Friedman הניח אסימטרייה באינפורמציה שבידי העובדים והמעסיקים. המעסיקים מבינים יותר טוב את התרחשויות במשק ולכן מקבלים אינפורמציה יותר טובה לגבי רמת המחירים בפועל מאשר העובדים. לפי המודל שוק העבודה נמצא בשווי משקל וכל האבטלה הינה רצונית. העלייה ברמת המחירים נתפסת מייד על ידי המעסיקים ובעיניהם השכר הריאלי יורד. עקב כך נוצר עודף ביקוש לעובדים. המעסיקים מתחילים להתחרות על העובדים ולכן השכר הנומינלי בשווי משקל עולה. מאידך, העובדים אינם תופסים את העלייה ברמת המחירים ולכן בעיניהם השכר הריאלי עולה, ולאותה רמה של שכר ריאלי, הם מציעים יותר עבודה. לפיכך האבטלה יורדת, התוצר עקב כך עולה ואנחנו מקבלים כי זעזוע נומינלי גורם לשינויים ריאליים .

תגים:

אבטלה · כלכלה · תעסוקה · עובדים · מובטלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על עלות שכר העבודה בישראל", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על עלות שכר העבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.