היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על שכר המנהלים (מחקר עיוני)

עבודה מס' 069915

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שלושה גורמים: הגלובליזציה, מנכ"ל שהוא הבעלים, וגודל החברה.

5,910 מילים ,33 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

כלכלנים רבים עשו מאמץ לאתר את המשתנים המסבירים את שכר המנהלים ומהם הגורמים העיקריים המשפיעים על השכר. משתנים המשפיעים אשר קיבלו התייחסות במסגרת המחקר הם: גודל חברה, מבנה בעלות וגלובליזציה. עבודת מחקר זו עניינה הגורמים המשפיעים על שכר המנהלים. מטרות המחקר הנוכחי הן בחינת השערות המחקר לפיהן : קיימת השפעה על שכר מנהלים בעקבות הגלובליזציה, מנכ"ל חברה שבבעלותו ביצועיו יושפעו פחות מגובה שכרו ,מאשר מנכ"ל שכיר ו-שכר המנהלים ביחס לביצועים יהיה גבוה יותר בחברה גדולה מאשר בחברה פחות גדולה ואכן, כלכלנים כבר זמן רב מעוניינים להבין האם לגודל חברה השפעה על מבנה השכר. עם זאת, יש קונסנסוס בספרות כי הגודל של חברה צריך להיות הקובע של שיעור השכר של העובד (Winter-Ebmer, & Zweimuller, 1999). כמו כן, הספרות מלמדת כי לגלובליזציה ומבנה בעלות השפעה על שכר המנכ"לים (Lansing, & Knoedgen, 2007 Brian, Vishaal, & ben, 2011 ).
בדיקת ההשערות תיערך באמצעות שימוש בספרות תיאורטית ומחקרית הדנה בשכר מנכ"לים והגורמים המשפעים על רמת השכר. חשיבות עבודה זו נעוצה בעובדה כי חברות מציעות שכר גבוה כדי לשמור על עובדים בכירים וכן עליית שכר מוצעת לעובדים בכירים כפרס על ביצועים מעולים שלהם ותפוקה גבוהה יותר (Tung-Chun, 1999). כמו כן, לעיתים מדובר בשכר מופרז אשר כלל אינו משקף עצמו בביצועי המנכ"לים, מכאן שיש לבצע מחקרים נוספים אודות סוגיית שכר המנכ"לים בקרב חברות.

תוכן עניינים:
פרק 1 : מבוא
פרק 2 : סקירה ספרותית
פרק 3: ניתוח השערות המחקר
השערה 1 : קיימת השפעה על שכר מנהלים בעקבות הגלובליזציה
השערה 2: מנכ"ל חברה שבבעלותו ביצועיו יושפעו פחות מגובה שכרו מאשר מנכ"ל שכיר
השערה 3: שכר המנהלים ביחס לביצועים יהיה גבוה יותר בחברה גדולה מאשר בחברה פחות גדולה
פרק 4 : דיון ומסקנות
פרק 5 : ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שמו של התפקיד "המנהל הכללי", כשמו כן הוא כללי. המנהל הכללי אינו אמון על שום תחום ספציפי, מנהלי תחומים יהיו הסמנכ"לים לרוב. המנהל הכללי הוא המנהל של הסמנכ"לים. מטרתו המרכזית הינה, הניהול השוטף של החברה באופן שיגשים את מדיניות וחזון של חבר המנהלים של החברה ובעלי מניותיה, בדרך היעילה והרווחית ביותר. קיימת גישות תיאורטיות לקביעת שכר מנכ"ל, הגישה המרכזית והרווחת בספרות הפיננסית להסברו של המנכ"ל היא גישת הסוכן.Jensen & Meckling (1976) היו הראשונים שפיתחו תיאוריה מלאה של בעיית הסוכן. הם הראו שבכדי שבעלי המניות יבטיחו לעצמם שההחלטות אותם יקבלו המנהלים יקבלו יהיה החלטות המשיאות את ערך הפירמה הם נדרשים לתת להם תמריצים נאותים הכוללים קשר הדוק בין החלטות המנהלים לאינטרס הבעלים וזאת תחת תהליך של בקרה ופיקוח על פעולות המנהל.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על שכר המנהלים (מחקר עיוני)", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על שכר המנהלים (מחקר עיוני)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.