היישום אינו מחובר לאינטרנט

אשפוז בכפייה והשמירה על זכויות האדם במדינת ישראל

עבודה מס' 065010

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח החוק לטיפול בחולי נפש, ההיסטוריה של חקיקתו והביקורת עליו, בדגש על נושא האישפוז בכפייה ושמירת זכויות האדם של חולי הנפש.

7,063 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

"אשפוזו של חולה בבית החולים לחולי נפש קשה ומר הוא למאושפז ולבני משפחתו, ומשנעשה שלא מרצונו של המאושפז, יש בו משום אחת הצורות החמורות והמדכאות של שלילת חירותו של אדם" (השופט אלון, טולידנו נגד מדינת ישראל, 1980 בתוך: ד. ספיבק, 1998).
עבודה זו עוסקת בבדיקת השמירה על זכויותיהם החוקיות וזכויות האדם של חולי הנפש במדינת ישראל, על פי החוק לטיפול בחולי נפש התשנ"א - 1991, בפרט במצבים של אשפוז בכפייה.
בעבודה נעמוד על האופן שבו שומר חוק הטיפול בחולי הנפש על זכויותיהם של החולים, וננסה לערוך בדיקה של המצב בשטח: האם, על פי דיווחי הספרות וגורמים שונים העוסקים בזכויות האדם, אכן נשמרות הזכויות הללו כראוי. לשם כך, נקדיש מקום לסקירה היסטורית שתתאר את הרקע לחקיקתו של החוק החדש לטיפול בחולי נפש, אשר נכנס לתוקפו בשנת 1991. בנוסף, נביא התייחסויות שונות מהספרות המקצועית על תהליך החקיקה, על החוק עצמו ועל השמירה עליו בפועל.
כמו כן, נקדיש מקום מיוחד לבדיקת נושא הוועדות הפסיכיאטריות המחוזיות, שהן האחראיות העיקריות על הוצאת הוראות לאשפוז כפוי.

ראשי פרקים:
מבוא
החוק לטיפול בחולי נפש - סקירה היסטורית
א. הרקע לחקיקת חוק הטיפול בחולי נפש, התשנ"א - 1991
ב. גורמים שהביאו לחקיקת החוק החדש
ג. תהליך חקיקת החוק החדש
ד. חוק הטיפול בחולי נפש, התשנ"א - 1991
ביקורת על החוק לטיפול בחולי נפש - התשנ"א 1991
א.דו"ח מבקר המדינה
ב.שיעור האשפוזים הכפויים לאחר חקיקת החוק החדש
ג.תפקוד הוועדות הפסיכיאטריות
ד.זכויות האדם של החולים
סיכום ביבליוגרפיה
נספח מס'1: חוק טיפול בחולי נפש, התשנ"א - 1991
נספח מס' 2: תקנות טיפול בחולי נפש, התשנ"ב - 1992

קטע מהעבודה:

מטרתה של החקיקה העוסקת באשפוז ובטיפול בכפייה בחולי נפש היא לקבוע הסדר המאזן בין כמה מטרות, שלא בהכרח מתיישבות זו עם זו. מצד אחד קיים צורך להגן על הציבור מפני אנשים הנתפסים כמסוכנים בגין מחלת נפש שבה הם לוקים, וקיים גם צורך להגן ולטפל באדם המסכן את עצמו או שאינו יכול לדאוג ולטפל בעצמו בגלל מחלת נפש. מצד שני, החוק מבקש גם להגן על חירות הפרט וזכויות האדם של החולים. האיזון ההולם בין מטרות אלו נעשה בעיקר על ידי הגדרת העילות המאפשרות כפיית טיפול ואשפוז, ועל ידי קביעת נהלי פיקוח ובקרה למניעת ניצול לרעה של הסמכות שנתנה לרשות להפעיל את ההסדר.

תגים:

אשפוז · כפוי · אתיקה · בכפייה · פסיכיאטריה · רפואית · בריאות · הנפש · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אשפוז בכפייה והשמירה על זכויות האדם במדינת ישראל", סמינריון אודות "אשפוז בכפייה והשמירה על זכויות האדם במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.