היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי שכר בין נשים וגברים בישראל

עבודה מס' 064943

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות להבדלי השכר בין נשים וגברים.

5,023 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זאת עוסקת באפליית נשים בתחום העבודה ותתמקד באפליה בתחום השכר, כאשר עובד ועובדת מבצעים עבודה זהה או דומה.
לאי השוויון בעולם העבודה שורשים הסטורים עמוקים. תפקידי האישה בעבר הוגבלו למסגרת משק הבית ועל ידי כך הוצאו הנשים מהחיים הציבוריים. ההכנסה המשפחתית התבססה על תעשייה ביתית של שני בני הזוג ולפיכך, לא היתה לסיטואציה זו חשיבות כלכלית בתחום העבודה.
עם המהפכה התעשייתית יצאו הגברים לעבוד מחוץ לבית. כניסת הנשים לשוק העבודה בתחילת המאה ה - 19 התאפיינה בשוני בין סוגי עבודות לגברים לבין סוגי עבודות לנשים, עבודתן מחוץ לבית היתה משנית לתפקידן בבית ותאמה לסוגי העבודות, שהתאימו "מסורתית" לנשים (הסתכלות סטריאוטיפית).
הנשים שעבדו היו בנות מעמד הפועלים ותמורת עבודתן קיבלו שכר נחות ונחשבו קורבנות חברתיים. הנשים הוגבלו בשעות עבודה ובסוגי עבודות, לכאורה מטעמים פילנתרופים, אך בפרספקטיבה היסטורית נראה, שהגבלות אלו תרמו לאי כניסתן של הנשים לתחרות חופשית עם הגברים.
כיום, עדיין קיימים סטריאוטיפים לגבי סוגי עבודות המתאימים לנשים, ולגבי תפקידה של האישה בחברה בכלל. דעות קדומות אלו גורמות לאפליה של הנשים בשוק העבודה - קבלה לעבודה, שכר,תפקידי ניהול וקידום.
המושג של הבטחת שוויון בעבודה בא לידי ביטוי החל משנות ה90 בחקיקה של מדינות שונות ובאמנות בינלאומיות. הסיבות לכך הן צדק חברתי ויעילות כלכלית התואמת שוק תחרותי משוכלל.
המושג של שוויון בעבודה, התפתח בשלב הראשון מהגבלות שנראו כהגנות מיוחדות לנשים עובדות .הגנות אלו, נבעו לרוב מגישה פטרנליסטית והיו כפיה והכתבה לגבי תפקידיה הסטריאוטיפיים כאישה בחברה.
השלב השני, בקביעת המושג המשפטי של שוויון הזדמנויות בעבודה. היה הזכות לשוויון פורמלי - הזכות לתמורה שווה עבור עבודה שווה.
השלב השלישי, היה נקיטת העדפה מתקנת כדי לסגור את הפער בין נשים לבין גברים לא די בביטול אפליה מכוונת, אלא יש להשיג שוויון בתוצאה. כך, ניתנה לגיטימציה לתיקון ולשיפור מעמד הנשים על ידי השימוש ברעיון של העדפה מתקנת.

נתונים רבים ועקביים מצביעים על כך כי קיימת אפלייה של נשים בתחום השכר.
לפיכך נובעת שאלת המחקר:
מהן הסיבות להבדלי השכר בין נשים וגברים?

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. סקירת המצב בישראל
ג. סיבות להבדלי השכר בין נשים וגברים
ד. חקיקה והעדפה מתקנת
ה. השוואה למדינות אחרות
ו. דיון וסיכום
ז. ביבליוגרפיה
ח. נספח: חוק שכר שווה לעובדת ולעובד, התשנ"ו 1996

קטע מהעבודה:

שני סוגי הסבר הוצעו בעבר על מנת "להצדיק" את הפער. ראשית, ניתן לתלות את הבדלי השכר בהבדלים במאפייני העובדים. הטענה הייתה, שלגברים מצבור תכונות טוב יותר (השכלה, ניסיון וכו'), דבר המצדיק את השתכרותם הגבוהה יותר. שנית, נטען גם שהחלוקה המינית הברורה לסוגי עבודה יכולה לתרץ את הבדלי ההשתכרות. יתכן, למשל, שגברים נוטים להיכנס לעיסוקים החשובים יותר, אלה הכרוכים ביתר אחריות וכד', ועל כך הם מתוגמלים בהתאם. מקצועות הניהול נחשבים יותר מאשר השירותים, רופאים מוערכים יותר מאחיות, טייסים יותר מדיילות.
נשים מרוויחות פחות מגברים גם בגלל המקצועות והענפים בהם הן מועסקות.

תגים:

אפליה · שכר · נשים · עבודה · כלכלה · שוויון · תיגמול · מגדרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי שכר בין נשים וגברים בישראל ", סמינריון אודות "הבדלי שכר בין נשים וגברים בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.