היישום אינו מחובר לאינטרנט

קידום תדמיתי של המוסד לביטוח לאומי (תרגיל)

עבודה מס' 064918

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המטרה השיווקית של המוסד לביטוח לאומי והאסטרטגיה השיווקית להגשמת מטרה זו.

1,877 מילים ,2005

תקציר העבודה:

המוסד לביטוח לאומי הוקם ע"י המדינה כבר בשנת 1954, והוא הפך לאחראי על מימוש רוב הזכויות החברתיות במדינת ישראל, בעיקר בדרך של תשלומי העברה. פעילות המוסד לסיטוח לאומי הוסדרה עפ"י חוק הביטוח הלאומי שנחקק בשנת הקמתו. המוסד עוסק גם במימושם של חוקים נוספים בתחום הביטחון הסוציאלי, כגון חוק הבטחת הכנסה.
המוסד הוקם ע"י המדינה מתוך מדיניות רווחה רחבה שמטרתה הייתה לדאוג לשכבות השונות באוכלוסייה, ולהחליף את משרד הסעד שהיה קיים בשנים הראשונות למדינה ותמך באוכלוסיות החלשות בלבד. במסגרת ההרחבה של סמכויות המוסד לביטוח לאומי על פני משרד הסעד, המוסד לביטוח לאומי מקדם תפיסה של זכויות חברתיות אוניברסליות.
הבעייתיות של תפיסת המוסד לביטוח לאומי בעיני הציבור הרחב נובעת מדרך פעולתו. הביטוח הלאומי פועל, כמשתמע משמו, כמוסד ביטוחי - תשלום שוטף בעת שגרה מבטיח קבלת ההחזרים במקרה הצורך. אך בשונה מביטוח פרטי, הפרמיה בביטוח הלאומי אינה נקבעת לפי רמות הסיכון של המבוטח אלא על פי יכולת התשלום שלו, כפי שהיא נקבעת על ידי מבחני הכנסה ועל פי פרמטרים נוספים. כך נוצרת מערכת פרוגרסיבית - בעלי היכולת משלמים תשלומים גבוהים על-אף שהסיכוי שיזדקקו לשירותי המוסד נמוך, וחסרי האמצעים משלמים סכומים נמוכים או אף פטורים מתשלום, והם הנהנים העיקריים מתשלומי המוסד. הביטוח הלאומי הינו ביטוח חובה - כל תושב ישראל, למעט הפטורים לפי חוק, חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי. התשלום מתחלק בין העובד עצמו לבין מעסיקו (כפי שצויין לעיל, הממשלה משתתפת בחלק מתשלומי המעסיקים). גם אנשים שאינם עובדים חייבים בתשלומי הביטוח לאומי. במובן זה, תשלומי הביטוח הלאומי מהווים מס גולגולת.
בישראל הייתה תפיסה של השלטון כי הציבור יקבל את המרות של הוראות החוק ללא מורת פנים וללא קשר לרמת טיב השירותים שמסופקים לו דרך המוסדות השונים של המדינה. תחת תפיסה זו גבה הביטוח לאומי את דמי התשלום החודשיים שלו מהעובדים ומהמעסיקים ללא ציפיה לגילוי מחאות. העובדה כי המוסד לביטוח לאומי הינו מוסד ממשלתי ולא חברה כלכלית עצמאית, מחייב את הציבור כביכול להיענות לדרישותיו בכל מחיר ולמוסד ניתנו כלים חוקיים לאכוף את מרותו על אלה אשר מסרבים לשלם את התשלומים תחת כל מחאה כלשהי.
הרחבת המשק החופשי במדינה בעשורים האחרונים יצר מסגרת כלכלית חדשה ששחקה את מדיניות הרווחה של המדינה וצמצום ההכנסות של המוסד, כמו גם מחאת המעסיקים במשק שהביאה להחלטת הממשלה לשיפוי מעסיקים בשנת 1986. עפ"י החלטה זו, המדינה משלמת למוסד לביטוח לאומי חלק מהתשלום אותו אמורים המעסיקים לשלם לצורך ביטוח עובדיהם, מתוך רצון למנוע פיטורים וקיצוצים בחברות מצד מעסיקים הרוצים לחסוך בתשלומים, ובכך להגביר את מספר הנתמכים מצד שני במוסד עצמו.
הבעיה המרכזית של המוסד לביטוח לאומי היא צמצום התשלומים למוסד ע"י מעסיקים המוחים על גובה התשלומים ועל נחיצותם, ובכך יוצרים מספר גדול יותר של נזקקים לתשלומים מהמוסד לצד הכנסות הולכות וקטנות מאותה סיבה.

תוכן עניינים:
1. רקע
2. מטרות שיווקיות
3. אסטרטגיה שיווקית
4. אסטרטגיית התקשורת השיווקית
5. מטרות ויעדים
6. טקטיקה
7. תמהיל מדיה

* הערת מערכת: עבודה זו אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

המוסד לביטוח לאומי צריך להפוך את הדעה הרווחת בציבור שרואה את תשלומי ביטוח הלאומי כנטל ולהציגו כחובה אזרחית משתלמת, עם פירות לטווח הקצר והארוך כאחת. עליו לקשור את תשלומי הביטוח הלאומי עם צמצום תשלומי המיסים למס הכנסה, בשל הקטנת השירותים שהמדינה תצטרך לתת לשכבות הנזקקות, אשר צרכיהם יכוסו ע"י תשלומי הביטוח הלאומי בצורה יעילה ומצוצמת יותר, עם טיפול נקודתי בבעיות סעד בשונה מהטיפול הרחב של המדינה שהוא יקר יותר ויעיל פחות.

תגים:

ציבורי · SWOT · טקטיקה · שיוקית · תשלומים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קידום תדמיתי של המוסד לביטוח לאומי (תרגיל)", סמינריון אודות "קידום תדמיתי של המוסד לביטוח לאומי (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.