היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההיבט המוסרי של הימורים באינטרנט

עבודה מס' 064855

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השיקולים המוסריים של מפעילי אתרי ההימורים באינטרנט לאור כמות המשפחות הנפגעות מהימורים אלה.

5,277 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תחום ההימורים קיים אלפי שנים. עוד מימי מצריים העתיקה הופעלו סנקציות כנגד "זורקי הקוביה" (מרגולין ו-ויצטום, 2004). התפתחות הטכנולוגיה, ובמיוחד חדירת האינטרנט לכל בית, פתחה הזדמנויות חדשות הן בקרב מפעילי אתרי ההימורים והן בקרב מהמרים, שיכלו להמר בבית, בעבודה, בכל שעה, ובאמצעות חיבור לאינטרנט וכרטיס אשראי לחוות את הריגוש שהיה שמור לביקור בקזינו בחופשות.

מפעילי אתרי ההימורים נהנים מלגיטימיות להפעלת האתרים, הנתפסים לרוב כבידור גרידא, מחקיקה מקלה במדינות מסויימות, כשאינטרנט מאפשר חדירה למדינות בהם ההימור אסור, או מווסת על ידי מנגנוני פיקוח שונים. חלק מחברות אלה אף מונפקות בבורסות השונות, דבר שאף מחזק אף יותר הן לגיטימיות פעילותם בקהילה העסקית.

אך עם הריגוש וההנאה, ישנן לעיתים השלכות שליליות הפוגעות במהמר ולרוב גם במשפחתו. קיימות סכנות התמכרות שקטה, בחסות האנונימיות שמספק האינטרנט, המובילה פעמים רבות לביצוע מעשי פשע למימון הפעילות, התמכרות הכוללת לעיתים גם ביטויים נפשיים ופיזיים, בדומה להתמכרות לחומרים נרקוטיים, ובמקרים קיצוניים אף להרס טוטאלי של המסגרת המשפחתית ואף להתאבדות.

בעבודה זו אנסה לבחון לעומק מי הם בעלי העניין הישירים והעקיפים בעסקי ההימורים באינטרנט, מהם הסיכונים הכרוכים בהימורים (אעסוק בעיקר בבעיות ההתמכרות להימורים), אסקור את כוחו של הרגולטור בריסון עסקים אלה בארץ ובעולם, ואבדוק את קיומה של דילמה מוסרית והצעות לפתרונה באמצעות מודל השלבים, המשמש לקבלת החלטות מוסריות בעסקים. תוך ניסיון לענות על השאלה - האם על בעלי אתרי ההימורים, מבחינה מוסרית, לפצות את החברה בדרך כלשהי מעבר לפיצוי הקונוונציונלי? (מיסים)

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק א' - בעלי העניין הישירים והעקיפים הקשורים לעסקי ההימורים באינטרנט
פרק ב' - ההשלכות ההרסניות של הימורים לאינטרנט
מהי בעית הימורים?
שלבי ההתמכרות להימורים
הסם השקט
מאפיינים יחודיים להתמכרות להימורים באינטרנט
פרק ג' - גורמים פנימיים וחיצוניים לריסון הנהלות אתרי ההימורים - כוחו של הרגולטור ומגבלותיו
החוק בישראל
החוק בארה"ב
איסור פרסם אתרי ההימורים
פרק ד' - האם קיימת דילמה מוסרית בנושא ההימורים באינטרנט- פתרון ע"פ מודל השלבים
הצגת הבעיה המוסרית
שלב א' - הערכה על בסיס עקרונות
עקרון ראשון - תועלתנות
עקרון שני - חובות וזכויות (ניתוח דאונטולוגי)
עקרון שלישי- צדק
סיכום שלב א' - הערכה על בסיס עקרונות
פרק ה' - פתרונות קיימים והצעות נוספות לפתרון הדילמה המוסרית
שלב ב' - פתרון על פי הסגולות הטובות
שלב ג' - החלטה על בסיס הסכמה
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לעסקי ההימורים באינטרנט, כמו לעסקים רבים אחרים, ישנם בעלי עניין רבים, חלקם גלויים יותר, ואחרים גלויים פחות. ברמה הראשונית ביותר ישנם בעלי אתר ההימורים. לעיתים מדובר בחברה בורסאית, וישנם בעלי מניות שעל אף שאינם מעורבים ישירות בקבלת החלטות שונות בנוגע למדיניות אתר האינטרנט, מבחינת תוכנו, שיטות הפרסום, והתחשבות בקבוצת בעלי העניין שעשויים להפגע מפעילות האתר, שותפים נסתרים אלה עשויים להפסיד או להרוויח כתוצאה משינויים שכאלה. (Kearney, 2005)

תגים:

אינטרנט · הימורים · מוסר · מזל · מחשבים · משחקים · עסקים · אתיקה · עסקית · תועלתנות · צדק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבט המוסרי של הימורים באינטרנט", סמינריון אודות "ההיבט המוסרי של הימורים באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.