היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש באמנות כגורם מרגיע ויצירתי בטיפול בילדים המגלים התנהגות אלימה במסגרת בית הספר

עבודה מס' 064774

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד האומנות מהווה תחום ודרך לטיפול בבעיות אלימות.

12,432 מילים ,36 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בקרב אנשי מקצוע בעולם בשטח החינוך לאמנויות שוררת תמימות דעים באשר לחשיבות הרבה שיש בחינוך לאמנויות במסגרות בתי הספר. יש להחדיר את תחום האמנויות בכל כתה וכתה בבתי הספר בכדי לקדם את התלמידים לחייהם בעתיד. האמנויות תורמות לתחומים רבים ולאו דווקא בתחום האמנות גרידא. החינוך והשימוש באמנויות במוסדות החינוך מתייחסים לתחום זה כמפתחים אסתטיקה, יכולת פרשנות, יכולת ופיתוח הביקורת, פיתוח היצירה והפתיחות לתולדות האמנות כמקדם תרבותי בעל חשיבות. על כל אלה מדברים המצדדים בשילוב האמנויות בחינוך ומונים כמה גישות המתייחסות לשימוש ושילוב האמנויות בחינוך.

בתוך מערכת החינוך אנו נתקלים בביטויי אלימות בין ילדים לבין עצמם בתוך המוסד, בהפעלת אלימות על ילדים מחוץ למערכת כלפי ילדים הלומדים בה ובוונדליזם כלפי רכוש. כמו כן אנו עדים לאלימות מסוגים שונים של תלמידים כלפי מורים, וכן לביטויי אלימות של הורי תלמידים הן כלפי תלמידים והן כלפי מורים. ביטויי אלימות של מורים כלפי תלמידים נדירים ביותר ובדרך כלל זוכים לתהודה רחבה ביותר.

עד כה מרבית הדיון הציבורי התבסס על התפיסה כי אלימות בבית הספר הינה תוצאה של התנהגות לא הולמת של פרטים במערכת. על כן, מאמצים להפחית את האלימות התרכזו באותם תלמידים במגמה לשנות את התנהגותם. עם זאת, כחברים בקהילה הבית-ספרית, אנו נמצאים בעמדה מיוחדת, המאפשרת לנו להרחיב את מוקד ההתערבות מהרמה הפרטנית לזו המערכתית. עלינו לבחון את התנהגות הפרט בהקשר של הסביבה הבית-ספרית. כיוון שהתנהגות היא אינטראקציה בין הפרט לסביבתו, נראה כי יש למצוא את הגורמים הארגוניים והחברתיים בקשר הבית-ספרי המגבירים את ההתנהגות החיובית, או את זו השלילית והבלתי מסתגלת על מנת לדאוג להתערבויות מתאימות.

אנשי חינוך רבים רואים באמנויות אחת הדרכים לטפל באלימות של תלמידים בתוך בית הספר. בגלל אופייה הייחודי של האמנות, השימוש בה כדרך בחינוך מאפשרת שימוש בה גם לטיפול והתמודדות עם אלימות.
עבודתי זו מתמקדת בשימוש באמנות כגורם מרגיע ויצירתי בטיפול בילדים המגלים התנהגות אלימה במסגרת בית הספר. הטיעון העיקרי הוא כי האמנות מהווה תחום ודרך לטיפול בתופעות אלימות בקרב ילדים מכיוון שהיא מהווה גורם העשוי להסית את השימוש באלימות ולנתבו לעיסוק באמנות.

המחקר בודק את שילוב האמנויות במסגרות חינוך בתחומים שונים, יתרונותיה/חסרונותיה וכיצד היא באה לידי ביטוי בשטח. כמו כן מתמקד המחקר האם השיטה המשלבת אמנות ויצירתיות בתוך מסגרת תכנית הלימודים (בשעות הלימוד הרגילות), בתחומים שונים בכלל ובתחום הטיפול באלימות בפרט, משיגה את המטרה אותה רוצים להשיג - במקרה זה הפחתת האלימות בקרב התלמידים למינימום האפשר.
המחקר הינו איכותי.
כלי המחקר בהם השתמשתי במחקר זה הינו תצפית ושיחות.
אוכלוסיית המחקר: תלמידי כתות ה', ו' בבית ספר ממלכתי במרכז הארץ.

תוכן עיניינים:
מבוא
פרק א - סקירת ספרות
האומנות והחינוך
גישות לשילוב אמנויות בחינוך
אלימות בבית הספר
האלימות כתוצר של הניסיון בבית הספר
שילוב אומנויות כטיפול באלימות
שילוב אומנויות עם תחומים שונים
פרק ב: המחקר
הצגת הבעיה החינוכית
מתודולוגיה:
מטרות המחקר
סוג המחקר:
כלי המחקר:
אוכלוסיית המחקר:
הליך המחקר:
פרק ג: ממצאים
פרק ד: דיון ומסקנות
סיכום
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הדעה כי האמנות מהווה גורם תורם בחינוך. במאמר שפרסם Kent Seidel (1996) הוא הביא את הלוך הרוחות בקרב חברים בארגון AAAE (Association for the Advancement of Arts Education) לגבי תרומת האמנות לחינוך. הארגון ביצע מחקרים רבים כמו גם הערכות של תכניות לגבי השפעת שילוב האמנות במסגרות חינוך מאז 1983 והגיע למסקנה כי חייבים לשלב אמנות בחינוך אם רוצים שהתלמידים יהיו מוכנים להתמודד עם אתגרי החיים בחברה, במקצוע, בתעסוקה בעתיד. הארגון חקר 400 תלמידים הלומדים ריקוד, מוסיקה, תיאטרון ואמנות ויזואלית במסגרות החינוך בהם הם לומדים. הממצאים מראים עובדה משכנעת כי האמנויות מהווים גורם משמעותי ביותר לגבי כל הכתות והרמות באספקטים שונים של הצלחת התלמידים בלימודים ובחיים כמו גם בקריירה שלהם.

תגים:

אלימות · תלמידים · בית · ספר · אומנות · מורים · בעיות · חינוך · תרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש באמנות כגורם מרגיע ויצירתי בטיפול בילדים המגלים התנהגות אלימה במסגרת בית הספר", סמינריון אודות "שימוש באמנות כגורם מרגיע ויצירתי בטיפול בילדים המגלים התנהגות אלימה במסגרת בית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.