היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין בטחון תעסוקתי, מוטיבציה, ועמידה ביעדים.

עבודה מס' 064578

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין אי בטחון תעסוקתי בעבודה (פחד מפיטורין, ועמידה ביעדים למשתנים נוספים אחרים כדוגמת מוטיבציהומשתנים דמוגרפים (דרג העובד) .

3,758 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הבעיה המורגשת בארגונים רבים בתקפה האחרונה היא אי עמידה מתמשכת ביעדים שההנהלה הציבה לעובדים.
כאשר עובד ירגיש חוסר בטחון תעסוקתי במקום עבודתו הדבר יכול להשפיע על מחויבותו לארגון ועל ביצועיו (תפוקותיו). דבר זה יכול לגרום נזק לארגון בכך שהתפוקות יהיו נמוכות, ביצוע עבודה נמוכה, העובד ייתן שירות פחות טוב ושביעות רצון הלקוח תהיה נמוכה. כאשר לקוח לא מרוצה מהשירות ברוב המקרים מחפש אלטרנטיבות אחרות, נוטש , מצב זה משפיע על הכנסות החברה.
העבודה תבחן את השאלה : האם קיים קשר בין אי בטחון תעסוקתי בעבודה (פחד מפיטורין, ועמידה ביעדים למשתנים נוספים אחרים כדוגמת מוטיבציהומשתנים דמוגרפים (דרג העובד) .

מטרת המחקר הנומינלית היא לענות על השאלות הבאות:
- האם יש קשר בין בטחון תעסוקתי ובין מוטיבציה
- האם יש קשר בין בטחון תעסוקתי לבין עמידה ביעדים
- האם יש קשר בין מוטיבציהלעמידה ביעדים

מטרת המחקר הינה כאמור להקנות להנהלת הארגונים את הכלים לאיתור הגורם ומידת ההשפעה של אי ודאות בארגון על מחויבותם של העובדים ותפוקתם לארגון.
המטרה היישומית הינה: פתרון הבעיה הארגונית הקיימת בחברה, בחינת המשתנים ומידת הקשר בניהם, ובהתאם טיפול בגורמים לבעיה למוטיבציה ותפוקתם

שיטת המחקר הינה כמותית.
מערך המחקר הוא מתאמי- כלומר הוא בודק קשר בין שלושה משתנים קיימים שלא מופעלת עליהם מניפולציה.
אוכלוסיית המחקר היא עובדי הסניפים הבינוניים של בנק הפועלים באזור השרון בה עבדה אחת מעורכות המחקר בעבר.
שיטת הדגימה שתעזור לנו לבחור מדגם מייצג ככל האפשר היא שיטה של דגימה הסתברותית.
כלי המחקר הוא שאלון סגור שיכלול שלושה חלקים: אי ודאות, תפוקה ומוטיבציה, שאלון דמוגרפי.
ממצאי הנתונים יוצגו גם על גבי טבלאות וגרפים.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. סקירת הספרות
חוסר בטחון תעסוקתי
מוטיבציה
עמידה ביעדים
הקשר בין המשתנים
רציונל המחקר
השערות המחקר
הגדרת המשתנים
3. שיטת המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
המדגם
כלים
שיטת הניתוח
הליך
4. תוצאות
תוצאות המשתנים
תוצאות ההשערות
5. דיון
מקורות
נספח- השאלון

קטע מהעבודה:

אי בטחון תעסוקתי (אב"ת) הינו מצב שכיח בעולם העבודה (Merry ,1995 ) מדובר בסיטואציה ייחודית תפקודית השונה מפיטורין או אבטלה . זהו מצב בו העובד אינו יודע מה יהיה עתיד הארגון או עתידו שלו (יעקובסון , 1986). קיים חוסר ידע על מאפייניו של הארגון במצב נתון , על אפשרויות הפעולה הקיימות בתנאים הנתונים ואי יכולת לחזות את התוצאות הצפויות . אי הביטחון התעסוקתי משקף את חוסר הביטחון של העובדים , כאשר הם חשים איום כלשהו לגבי המשך העסקתם. מדובר במצב המאופיין בעמימות יחסית בו לא עומד לרשות היחיד מידע מוסמך על הצפוי לו אישית ,במקום עבודתו הנוכחי.(אנטמן , 1991 )
Merry (1995 ) מדגיש שמהות אי הודאות היא בכך שכתוצאה ממשבר בארגון , צפוי שינוי שמהותו אינה ברורה . העובד נפרד מנורמות העבר , ממערכת יחסי העבודה שהכיר ועדיין לא נוצרה תשתית לודאות עתידית עם נורמות ומערכות יחסים חדשות וברורות.

תגים:

מוטיבציה · יעדים · ארגון · חברה · עבודה · הנעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין בטחון תעסוקתי, מוטיבציה, ועמידה ביעדים.", סמינריון אודות "הקשר בין בטחון תעסוקתי, מוטיבציה, ועמידה ביעדים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.