היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובת מתן שימוע

עבודה מס' 064342

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת זכותם של העובדים לשימוע בפני האחראים עליהם, וזאת ע"י בחינת המצב הקיים לאורך השנים.

4,469 מילים ,27 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

זכות הטיעון היא אחד מכללי הצדק הטבעי. כנגד זכותו של האזרח לטיעון, עומדת חובת השמיעה של הרשות. מטרת חובה זו ליתן לנפגע העתידי הזדמנות הוגנת להשמעת טיעוניו עובר לקבלת החלטה בעניינו.1 זכות הטיעון או זכות השימוע הנה זכות יסודית אשר מקורה בהלכה הפסוקה והכלל הוא, שכל עוד הזכות לא נשללה בהוראת חוק ברורה ומפורשת, היא חלה וקיימת.2
במאמרה מאזכרת מרגית כהן3 את ה-King's Bench האנגלי אשר חזר במאה ה- 18 עד לימי בראשית: "...even God himself did not pass sentence upon Adam before he was called to make his defence".
גם בבית המשפט העליון בישראל מוכרת הזכות כזכות יסוד [ראה למשל בג"צ 654/78 גינגולד נ' בית הדין הארצי לעבודה ואח', פ"ד לה (2) 649, 654 ( להלן: בג"צ גינגולד)].
זכות הטיעון התגבשה במשפט האנגלי במסגרת "עיקרי הצדק הטבעי" - הכלל בדבר איסור משוא פנים, לרבות הכלל הנוגע לאיסור ניגוד עניינים, והכלל בדבר הזכות להישמע.4

בעבודה זו אנסה לבחון את זכותם של העובדים לשימוע בפני האחראים עליהם, וזאת ע"י בחינת המצב הקיים לאורך השנים. ברקע תמצא השאלה המחקרית: האם ראוי להחיל על המעבידים חובת מתן שימוע בכל מקרה של שינוי במעמדם של העובדים?

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. שימוע בישראל - סקירה היסטורית
ג. הדינמיקה של הליך השימוע וחשיבות עיתויו
ד. שימוע- בכתב או בעל-פה?
ה. חובת השימוע בפיטורי עובדים/שינוי מצבם בעבודה
ו. סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

חובת השימוע מבוססת במשפט הישראלי מתחילת דרכו. רשות מנהלית חייבת לשמוע את טענות הצד שכנגד ומאידך היא מקנה לו זכות להשמיע את דברו. השופט אולשן ציין: "הצדק האלמנטרי דורש שלפני שחורצים את גורלו של האזרח תינתן לו הזדמנות להסביר את המצב...".5
יצחק זמיר מביא מדברי בית המשפט באנגליה משנת 1723: "חוקי האל וחוקי האנוש גם יחד נותנים לצד (שעלול להיפגע- ההוספה שלי נ.ק.) את האפשרות לערוך את הגנתו, אם יש לו כזאת".

תגים:

זכות · טיעון · פיטורים · שימוע · יחסי · עבודה · פיטורין · מעסיקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובת מתן שימוע", סמינריון אודות "חובת מתן שימוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.