היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מתן חסויות על אוהדי ספורט

עבודה מס' 063174

מחיר: 356.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו הקשר בין מתן חסויות לקבוצות ספורט ישראליות לבין רכישת מוצרים בקרב אוהדי הקבוצה.

5,474 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
מבוא
נאמנות אוהדי ספורט
השפעות מתן חסויות על פירמה ומוצריה
שיווק בליגות ספורט מקצועיות - מהם מוצרי הספורט ומי רוכש אותם?
שת"פ בין נותני - מקבלי החסות
השפעת הקשרים החברתיים עם קבוצות ספורט על הכוונות לרכישת מוצרים של תאגידים נותני
חסות
השפעות פרסום שלילי על נותני חסות
המחקר האמפירי: שיטת המחקר, משתנים, כלים, מדגם ותהליך
תוצאות המחקר האמפירי
דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספח א' - שאלון המחקר
נספח ב' - ראיון עם מנהל השיווק של בזק בינלאומי

מבוא

הצגת הבעיה המחקרית: מטרת המחקר
חברות, בעיקר גדולות, נוטות לפרסם עצמן על-ידי מתן חסויות לקבוצות ספורט מפורסמות ואף
לליגות שלמות. מתן חסויות אלה נותן לחברות פרסום ארצי רב ולפעמים אף פרסום בינלאומי,
כאשר אוהדי הספורט נחשפים לשם ולוגו החברה המפרסמת באופן קבוע.
כיצד מרגישים אוהדי הספורט כלפי אותו מוצר או חברה אשר נותנת חסות או במילים אחרות
מממנת את הקבוצה אותה הוא אוהד?
האם אוהדי מכבי "עלית" ת"א בכדורסל, יזכרו ויעדיפו מוצרים של עלית בעוד הם מושיטים יד
כלפיי מוצרים ברשת השיווק?
האם אוהדי הפועל "כתר" ת"א בכדורגל, ירכשו שולחן פלסטיק של חברת "כתר" כאות תודה
על תמיכתה של חברת "כתר פלסטיק" בקבוצתם האהודה, אפילו אם אין להם צורך בשולחן
פלסטיק?

שאלת המחקר:
מהו הקשר בין מתן חסויות לקבוצות ספורט ישראליות לבין רכישת מוצרים בקרב אוהדי
הקבוצה?

השערות המחקר
H1: אוהדים "שרופים" של קבוצת ספורט ישראלית לה ניתנה החסות יעדיפו את מוצרי
החברה נותנת החסות באחוזים גבוהים יותר מכלל האוהדים.

כאשר החסות היא המשתנה הבלתי תלוי והעדפת מוצרי החברה היא המשתנה התלוי.
החסות - מתן חסות ע"י פירמה לקבוצה \ ליגה \ אירוע ספורט.
העדפת מוצרי החברה - העדפת מוצרי החברה נותנת החסות תתבטא בכך שהאוהדים
ה"שרופים" של אותה קבוצה אשר מקבלת את החסות יעדיפו את המוצרים של הספונסר ברוב
הפעמים בהם יעמדו במצב בו עליהם לבחור מוצר של הספונסר או מוצר דומה של חברה
מתחרה.
להערכתי קיים קשר חיובי וחזק בין שני המשתנים הללו, קשר זה יבחן באמצעות מספר
מאמרים החוקרים את יתרונות מתן החסויות, התנהגות אוהדים ונאמנותם. כמו כן אסתמך על
מאמרים שבדקו את השפעות מתן החסויות על אוהדים וכוונות הרכישה שלהם.

שיטת המחקר
שיטת המחקר בה אני משתמש משלבת שיטה תיאורטית המסתמכת על מאמרים בינלאומיים
ומחקרים תיאורטיים ומדעיים. בנוסף, בוצע מחקר מדעי על-ידי שאלון סטטיסטי (נספח א')
עבור אוהדי קבוצות ספורט בארץ אשר לקבוצותיהם יש לפחות נותן חסות אחד עליו הם
יודעים. נבחנו בשאלון זה העדפותיהם של אוהדים גם כלפי מוצרים של נותן החסות לקבוצתם
וגם כלפי מוצרים של נותן החסות לקבוצה מתחרה.
שיטת המחקר אותה בחרתי הינה "שיטת מכסות", שיטה שאיננה עומד עם עקרונות המדגם
ההסתברותי.

מקורות:

Bristow N. Dennis, Sebastian J. Richard; Holy cow! Wait 'til next year! A closer look at the brand loyalty of Chicago Cubs baseball fans, Journal of Consumer Marketing Volume 18 Issue 3 2001 pp. 256-275.
Cialdini, R.B., Borden, R.J., Thorne, A., Walker, M.R., Freeman, S. and Sloan, L.R. (1976), "Basking in reflected glory: three (football) field studies", Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 34 No. 3, pp. 366-75.
Cornwell T. Bettina, Donald P. Roy, Steinard A. Edward; Exploring Managers Perceptions Of The Impact Of Sponsorship On Brand Equity, Journal of Advertising, summer 2001, Vol. 30 Issue 2.
Crimmins, James and Martin Horn (1996), "Sponsorship: From Management Ego to Marketing Success," Journal of Advertising Research, 36 (July/August), 11-21.
Gwinner, Kevin (1997), "A Model of Image Creation and Image Transfer in Event Sponsorship," International Marketing Review, 14 (3), 145-158.
Hillman h. Charles, Cuthberg n. Bruce, Cauraugh James, Schupp t. Harald, Margaret m.; psychophysiological responses of sport fans, Motivation & Emotion, Mar 2000, Vol. 24, Issue 1, pp. 13-28.
IEG Sponsorship Report (1994, January 31), "Performance Research Quantifies NASCAR Impact, "IEG Sponsorship Report, 13 (3), 4, 6.
IEG Sponsorship Report, (1999b) "Sponsor Loyalty... It's Not Just for NASCAR Anymore," IEG Sponsorship Report 18 (6), 2-3.
Keller, Kevin Lane (1993), Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Journal of Marketing, 57 (January), 1-22.
Kuzma J. R., Veltry F. R., Kuzma A.T., Miller J.J. (2003). "Negative corporate sponsor information: The impact on consumer attitudes and purchase intentions". International Sports Journal, West Haven: Summer 2003. Vol 7, Iss. 2; pg. 140.
Madrigal Robert; The influence of social alliances with sports teams on intentions to purchase corporate sponsors' products, Journal of Advertising; Provo; Winter 2000, Vol. 29, Issue 4, pp 13.
Mason S. Daniel; What is the sports product and who buys it? The marketing of professional sports leagues, European Journal of Marketing; Bradford; 1999, Vol. 33, Issue 3/4, pp. 402.
Nicholls, J.A.F., Roslow Sydney; Laskey A. Henry (1994), Sports Event Sponsorship for Brand Promotion, Journal of Applied Business Research, 10 (4), 35-40.
Oliver, Richard L. (1999), "Whence Consumer Loyalty," Journal of Marketing, 63 (Special Issue), 33-44.
Pracejus, John W. (1998), "Seven Psychological Mechanisms through Which Sponsorship Impacts Consumers." Paper presented symposium, 17th Annual Advertising and Consumer Psychology Conference, Portland, OR
Schaaf, D. (1995), Sports Marketing: Its Not Just a Game Anymore, Prometheus Books, Amherst, NY.
Smith, Kerry E., ed. (1996), Promos Sourcebook, Stamford, CT: Cowles Business Media.
Wann, D.L. and Branscombe, N.R. (1990), "Die-hard and fair-weather fans: effects of identification on BIRGing and CORFing tendencies", Journal of Sport and Social Issues, Vol. 14 No. 2, pp. 103-17.

תגים:

חסויות · ניהול · ספורט · פרסום · שיווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מתן חסויות על אוהדי ספורט", סמינריון אודות "השפעת מתן חסויות על אוהדי ספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.