היישום אינו מחובר לאינטרנט

משא ומתן בין ה' לאברהם על השמדת סדום

עבודה מס' 066623

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המשא ומתן בין ה' לאברהם על השמדת סדום באמצעות תיאוריות מתורת המשא ומתן.

6,811 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

לפני הכל, ברצוני להדגיש כי אין בכוונתי להעלות ספק, אפילו קטן שבקטנים, על דברי התורה. העבודה נכתבה למטרות אקדמיות בלבד, ומתוך אתגר של ניתוח מקרה מהתורה - מהעבר, באמצעים הקיימים ברשותנו כיום.
נושא העבודה - "משא ומתן בין ה' לאברהם על החרבת סדום", נבחר בקפידה רבה ולאחר התלבטויות ארוכות: הרי מדובר במשא ומתן של ה' עם גורם אנושי! ומהו הסיכוי שבאמת גורם אנושי יצליח לנצח במשא ומתן אל מול ה'? גם כשהצגתי נושא זה לסביבתי הקרובה, קיבלתי תגובות סוערות במיוחד. השאלה הראשונה שעלתה היא: מה ניתן בכלל ללמוד ממשא ומתן שכזה? הרי ברור כי אברהם, שה' מאוד אהב אותו והבטיח לו ולזרעו את הארץ, ינסה בכל כוחו להציל את סדום מאבדון! בנוסף, אחד היסודות שחונכתי עליהם זה שלעולם יש בורא אחד והוא השולט על כל האנשים. אם ככה - מה בכל זאת חיפשתי בעבודה זו?
אחת הטענות המרכזיות שהנחו אותי בתחילת כתיבת העבודה היא ש"אין משא ומתן שאינו בר ניתוח" - בהנחה ששני הצדדים מנסים באמת ובתמים לשמור על האינטרסים שלהם, והם בחרו בדרך המשא ומתן - הם ינסו לשכנע האחד את השני להתפשר, כמו בכל משא ומתן.
בהתחלה גיששתי באפלה: היו הרבה מאוד פרשנים שהתייחסו לדו שיח שהיה בין אברהם לה', אך אף פרשן לא באמת ניתח את המשא ומתן עצמו.
מה המקור שלו בעצם? איך הוא התחיל? האם הוא בכלל היה מתוכנן? ולמה הוא נכשל בסופו של דבר? האם מדובר בעוד משא ומתן שנגמר בכישלון, הוא שהיה איזה "טריגר" שאחד הצדדים ביצע שגרם לכישלון המשא ומתן?
בעבודה זאת, ננסה לקבל תשובות לשאלות אלו תוך חקירת המשא ומתן מתחילתו-ההחלטה על החרבת העיר, ועד סופו - ההחרבה.
שאלת המחקר: מדוע נכשל המשא ומתן?
טענת המחקר: ככל שהנציג מזוהה יותר עם שולחו ותנאי הפתיחה שלו טובים, כך הסיכוי להצלחת המשא ומתן הולך וגובר.
משתני המחקר:
ניתוח תוכן איכותי, תוך התבססות על ספרות תיאורטית בניהול משא מתן, ובמפרשים על התורה הדנים בתקופה הנדונה.

תוכן עניינים
מבוא
פרק תיאורטי
רקע היסטורי
תהליך המשא ומתן
ניתוח המשא ומתן
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר מתנהל משא ומתן באמצעות נציגים, סביר כי האינטרסים של השולחים יעמדו לאורך כל המשא ומתן לנגד עיניהם של הנציגים, וכי הם ימלאו בצייתנות את דרישות שולחיהם (גלין, 2005, ע' 258)
למרות זאת, ישנם לחצים מסוימים המופעלים על הנציגים, ויכולים לגרום להם לפעול בצורה שונה ממשא ומתן קלאסי:

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משא ומתן בין ה' לאברהם על השמדת סדום", סמינריון אודות "משא ומתן בין ה' לאברהם על השמדת סדום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.