היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשא ומתן בין סוריה לישראל

עבודה מס' 060927

מחיר: 397.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המו"מ בין סוריה וישראל עפ"י תיאוריות של משא ומתן.

9,332 מילים ,28 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
הקדמה
פרק 1: המו"מ
א. תאורית המו"מ
ב. מו"מ מקדים וחשיבותו לתהליך
ג. מו"מ כתהליך של מיקוח מצטבר
ד. שלבי המו"מ
ה. נקודות מפנה וחשיבותן לקידום התהליך
ו. התיווך ותרומתו לתהליך
ז. המשא ומתן בין מדינות דמ' ולא דמ'.
פרק 2: יחסי ישראל-סוריה
א. יחסי ישראל-סוריה
ב. המאזן הצבאי ישראל-סורי.
ג. המשא ומתן לשלום .
ד. סוריה וישראל בצל תהליך מדריד
ה. הסכם אוסלו והשלכותיו על המו"מ בין סוריה וישראל
פרק 3: העמדות
א. עמדות היסוד של הצדדים
ב. ניתוח המו"מ הנוכחי מול התיאוריה
פרק 4: סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
בעבודה זו ננסה להציג את המשא ומתן הגלוי בין ישראל וסוריה, הנמשך כבר מספר שנים, ותחילתו בועידת מדריד באוקטובר 1991. מאז היו עליות ומורדות בתהליך, משברים ופריצות דרך, אך כיום ניתן להגדיר את המצב כמבוי סתום ואולי אף חזרנו לתחילת הדרך. נדמה היה שלאחר רצח רוה"מ יצחק רבין ז"ל, ועלייתו של שמעון פרס, כי המו"מ יתפוס תאוצה ואף יסתיים. רצף הפגישות של משלחות ישראל וסוריה במעורבות אמריקאית אינטנסיבית, העיד מחד גיסא, על רצינות הצדדים ונכונותם הכנה לפתרון המשבר, אך מאידך, אי הגעת הצדדים לסיכומים אופרטיביים ועצירת התהליך, היווה הוכחה לכך שהדרך עוד ארוכה. לאחר בחירת בנימין נתניהו ועליית ממשלת הליכוד לשלטון, התחדד מצב המשבר. הצהרות ישראל על אי ירידה מהגולן, חיממו את המערכת המדינית באיזור. מדינות ערב התכנסו במצרים לדון במצב החדש שנוצר וקיבלו שורת החלטות שיש בהן מעין אזהרה לישראל ולהמשך התהליך כולו, נראה כי המשא ומתן עם סוריה עדיין בתחילתו.
המשא ומתן הנוכחי בין ישראל לסוריה, מדגים שני סוגי דיפלומטיה שונים לחלוטין זה מזה - דיפלומטיה של דמוקרטיה ודיפלומטיה דיקטטורית. משא ומתן כזה, צפוי להיות מעצם טבעו קשה יותר כתוצאה מההבדלים הבסיסיים באופי שני המשטרים: תפיסת החברה, זכויות הפרט, כלכלה, דעת קהל, תקשורת ועוד. בנוסף, ניהול מו"מ עם דיקטטורה ערבית, מקשה עוד יותר על יצירת האמון ועל עיקרון ההדדיות.
בעבודה זו נציג את תאוריית המו"מ כפי שהיא משתקפת בדיפלומטיה הדמוקרטית, נציג את הבדלי הגישה במו"מ בין מדינות דמוקרטיות ודיקטטוריות ולאור זאת, נאבחן את המו"מ בין ישראל וסוריה והסטטוס בו אנו נמצאים כיום על ציר המו"מ.

מקורות העבודה כוללים שתי הרצאות וארבע כתבות מעיתון "הארץ".

תגים:

אסד · אסטרטגיה · ביבי · גלוי · ומתן · חסוי · משא · רבין · שרון · תאוריות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשא ומתן בין סוריה לישראל", סמינריון אודות "המשא ומתן בין סוריה לישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.