היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בהומור כמסייע בהבנת המסר שהמפרסם רוצה להעביר

עבודה מס' 062184

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמרים ומחקרים בנושא.

3,146 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
הומור ופרסום-סקירה
תפקידו של שימוש ההומור בפרסומות בקביעת יעדי הפרסום
בעד ונגד
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא
השימוש בהומור בעולם הפרסום הפך להיות חלק אינטגרלי מהחלטות המסר שעל הפרסומאי לקבל
כאשר הוא ניצב בפניהן.
כאשר פרסומאי מחליט לנקוט בגישה זו של אסטרטגית המסר, קרי, בבחירה של שימוש
בהומור בפרסומת, גישה זו מתבטאת בפנייה רגשית אל קהל היעד.
אולם, בחירה בשימוש שכזה מעלה מספר בעיות ושאלות הנוגעות להחלטה הנ"ל.
האם קיים קשר בין שימוש בהומור בפרסומת לבין הבנת המסר בפרסומת?
מלבד הקשר שבין שני משתנים אלו, מתעוררות בעיות משניות הנובעות מעצם השימוש בהומור
בכלל ובפרסומות בפרט.
מהם התנאים הסביבתיים המאפשרים שימוש בהומור?
מהם הקריטריונים לקביעת סוג ההומור והתאמתו למוצר?
מי קהל היעד של פרסומות הומוריסטיות והאם ניתן לאפיין אותו?

שימוש בהומור מגביר את הבנת המסר שהמפרסם רוצה להעביר!

בעבודה זו אנסה להביא ממצאים שיראו כי השימוש בהומור מסייע בהעברת המסר שעומד מאחורי
הפרסומת.
אבדוק את הכללים לקביעת מידת ההומור ומתי קיים הצורך בסוג כזה של שימוש.
אתמקד במידת ההשפעה שבין רמת המעורבות של הצרכן לשאלת המחקר.

בעבודתי אסתמך על מאמרים מתחום הפרסום שבהם נחקר השימוש בהומור ואביא מחקרים
אמפיריים שבחנו את נושא השימוש בהומור ואת ההשפעה שהיתה לשימוש זה על הבנת המסר.
כמו כן אביא דוגמאות של פרסומות מהארץ ומהעולם שבהם נעשה שימוש בהומור ואבדוק האם
אכן המסר של המפרסם הועבר בצורה טובה.

מקורות:

Alden, Dana L. and Wayne D. Hoyer (1993), "An Examination of Cognitive Factors Related to Humorousness in Television Advertising," Journal of Advertising, 22 (2), 29-37.
Berg, E. M., Lippman, L. G. (1997, April). "The effect of humor in radio advertising on novel product brand recognition". Poster session presented at the annual meeting of the Western Psychological Association, Seattle, WA.
Beaudoin C. E., 1 March 2002, "Exploring Antismoking Ads: Appeals,Themes, and Consequences",
Journal of Health Communication,Vol.7,no.2,pp.123-135 (15). Taylor and Francis Ltd
Colley,R.H(1962), "Squeezing the waste out of advertising", Harvard Business Review
Dana L Alden;"The effects of incongruity, surprise and positive moderators on perceived humor in television advertising"; Journal of Advertising, Provo; Summer 2000; Vol. 29, Iss. 2; pg. 1, 15 pgs
Douglas L.Fugate,(1997), " The advertising of services:what is an appropriate role for humor? " ,journal of services marketing,Vol 12,Issue 6
Duncan, C., Nelson, J., Frontczak, N., 1984, "The effect of humor on advertising comprehension", Kinear, T Advances in Consumer Research, 11, Association for Consumer Research, Provo, UT, 432-7.
Eron M Berg; "Does humor in radio advertising affect recognition of novel product brand names?"; The Journal of General Psychology, Provincetown; Apr 2001; Vol. 128, Iss. 2; pg. 194, 12 pgs
Gelb, B.D.and Pickett,C.M.(1983), "Attitude-toward-the-ad:Links to humor and to
Advertising effectiveness", Journal of Advertising,12,pp.34-42.
Madden, T., Weinberger, M.G., 1982, "The effects of humor on attention in magazine advertising", Journal of Advertising, 11, 3, 8-14.
Madden, T., Weinberger, M.G., 1984, "Humor in advertising: a practitioner view", Journal of Advertising Research, 24, 4, 23-9.
Weinberger, M. G., Campbell, L. (1991). "The use and impact of humor in radio advertising". Journal of Advertising Research, 31, 44-52.
Weinberger, M., Gulas, C., 1992, "The impact of humor in advertising: a review", Journal of Advertising, 21, 35-59.
Zhang, Y., 1996, "Responses to humorous advertising: the moderating effect of need for cognition", Journal of Advertising, 25, 15-32.

תגים:

הומור · צחוק · טלוויזיה · ניהול · עיתונות · פרסום · פרסומות · תקשורת · קריאטיב · צרכן · צרכנים · קהל · יעד · פרסומאי · סטירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בהומור כמסייע בהבנת המסר שהמפרסם רוצה להעביר", סמינריון אודות "שימוש בהומור כמסייע בהבנת המסר שהמפרסם רוצה להעביר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.