היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבנה של מערכת הבנקאות בישראל - תחרות, מונופול או אוליגופול

עבודה מס' 061406

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת המבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות.

7,420 מילים ,16 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

כיום, מערכת הבנקאות מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כל אדם במדינה מפותחת. פי כמה וכמה גדולה חשיבותה של מערכת הבנקאות בחיי התאגידים. וכמובן, מערכת הבנקאות היא חלק קיומי בפעילות ממשלתית בכל מדינה שבלעדיה לא יתאפשר קיום סדיר של מנגנוני השלטון. מערכת הבנקאות תופסת מקום כה חשוב ומרכזי בחיי הפרט והחברה מאחר ויש לה השפעה גדולה על רווחת כלל הציבור, על הקצאת מקורות במשק, על גודל אי השוויון בהתחלקות ההכנסות במשק, על קצב פיתוח והתחדשות טכנולוגיים, על יעילות, על קצב צבירת הון במשק, על צמיחה, על קצב התפתחות חברות במשק ועל רמות תוצר לאומי גולמי שיקבעו במשק.
נושא של פעילותן של מערכות הבנקאות מעניין חוקרים רבים ממדינות שונות. מרבית המחקרים מתמקדים בשאלת מבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות. את השאלה הזאת ניתן לפצל לשלוש תת שאלות: א'. מהי מידת התחרות הרצויה במערכת הבנקאות, ב'. כיצד ליצור יציבות מירבית במערכת הבנקאות, ג'. כיצד לייעל את מערכת הבנקאות בצורה כזאת שתביא לרווחת ציבור מקסימלית.
עבודה זו מנסה לספק תשובות לשלוש תת השאלות הלא פשוטות הנ"ל. חשיבותה של עבודה זו בריכוז של מגוון הנושאים הקשורים לנושא של מערכות הבנקאות בעבודה אחת ובניסיון לתת תשובה לשאלה מהו מבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות בישראל.
העבודה מורכבת משבעה פרקים, כאשר כל פרק דן בנושא שונה מפרקים האחרים. פרק סיכום בסוף העבודה מרכז את כל המסקנות של כל הפרקים.

תוכן העניינים
מבוא: מטרת העבודה וחשיבותה
מנגנון של תחרות משוכללת
מנגנון של תחרות לא משוכללת: מונופול
מנגנון של תחרות לא משוכללת: אוליגופול
סקירת ספרות תיאורטית
סקירת ממצאים אמפיריים
סקירה היסטורית של התפתחות מבנה אוליגופוליסטי בבנקאות הישראלית
מבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Bikker, J. A. K. Haaf, 2002: "Competition, concentration and their relationship: An empirical analysis of the banking industry", Journal of Banking Finance vol. 26, pp. 2191-2214.
Cao, M. S. Shi, 2000: "Screening, bidding, and the loan market", Queen's University mimeo.
Cerasi V., B. Chizzolini M. Ivaldi, 2002: "Branching and competition in the European banking industry", Applied Economics vol. 34, pp. 2213-2226.
Cetorelli N, 1997: "The role of credit market competition on lending strategies and on capital accumulation", Federal Reserve Bank of Chicago working paper No. WP-97-14.
Cetorelli N. P. F. Peretto, 2000: "Oligopoly banking and capital accumulation", Federal Reserve Bank of Chicago working paper No. 2000-12.
Cetorelli N., 2001: "Competition among banks: Good or bad?". Economic Perspectives vol. 25, pp 38-49.
Dell'Ariccia, G., 2000: "Learning by lending, competition, and screening incentives in the banking industry", International Monetary Fund mimeo.
Manove, M., J. Padilla, M. Pagano, 2000: "Collateral vs. project screening: A model of
lazy banks", Centre for Economic Policy Research discussion paper No. 2439.
Petersen, M. A. R. G. Rajan, 1995: "The effect of credit market competition on lending relationship", Quarterly Journal of Economics vol. 110, pp. 407-443.
Shaffer, S., 1998: "The winner's curse in banking", Journal of Financial Intermediation vol. 7, pp. 359-392.
ברנע ע., פרוש י. קונפורטי ו., יוני 2001: "סוגיית המבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות בישראל". סוגיות בבנקאות 15, ע"מ 5-27.
גדעון י., 1982: "מבוא לכלכלה - מיקרו". תל-אביב, הוצאת אוניברסיטה הפתוחה.
חת מ., 1994: "הבנקאות בישראל". ירושלים, הוצאת מכון ירושלים לחקר ישראל.
פרלמן מ., יולי 2002: "שיקולי תחרות בהפרטת בנקים". רבעון לבנקאות: ע"מ 87-92.
תדמור ד., נובמבר 1998: "הערות על תחרות, הגבלים עסקיים, והמערכת הבנקאית בישראל". רבעון לבנקאות: ע"מ 76-83.

תגים:

אוליגופול · בישראל · הבנקאות · מונופול · מערכת · משוכללת · תחרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבנה של מערכת הבנקאות בישראל - תחרות, מונופול או אוליגופול", סמינריון אודות "מבנה של מערכת הבנקאות בישראל - תחרות, מונופול או אוליגופול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.