היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית ה"אי-משיבים" בסקרי דואר

עבודה מס' 060037

מחיר: 235.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני האי משיבים והסיבות לסירוב.

4,714 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לסקר מיחסים חשיבות רבה בחברה המערבית, בחברה המודרנית והמתועשת נוצר צורך בקבלת מידע אמין ומהימן בתחומים שונים.
מוסדות, גופים שונים, מפלגות פוליטיות, אמצעי תקשורת למינהם, יצרני ויבואני מוצרים שונים זקוקים למידע זה לצורך הכרת אוכלוסיית היעד שמשתמשות במוצר, ולצורך הכרת דעותיהם.
ידע זה משמש לתכנון מהלכים עתידיים ולקבלת החלטות אופרטיביות שונות.
משרדי הפרסום בוחנים באמצעות סקרים את יעילות הפרסומות שלהם ואת השיפור בקניית המוצרים שפרסמו.
לקבלת הבחירות נערכים סקרי בחירות רבים.
הנתונים המופקים מהם משמשים את ראשי המפלגות בתכנון ובביצוע תעמולת הבחירות.
נראה אם כך שלמידע המופק באמצעות סקרים ערך רב ומשמעות רבה בחברה המודרנית.
במשך הזמן פותחו מספר שיטות לאיסוף הנתונים. השכיחות מבין השיטות הן תצפית, הניסוי והסקר. (הורניק 1998).
הסקרים מיועדים להציג תמונת מצב של המאפיינים השונים של האוכלוסייה ושל עמדות הציבור לגבי עניינים שונים, ולכן חשוב שהסקרים יהיו בעלי תקיפות ומהימנות.
אחת הבעיות המרכזיות של הסקרים היא סוגיית "האי משיבים" שעלולה להטות את תוצאות הסקר ובכך לפגוע באמינות הדיווח.
טעויות אי תשובה הן מרכיב חשוב בטעויות אי דגימה. הן מתרחשות כאשר נחקרים מסרבים להשיב וגורמים לכך שהקבוצה הנחקרת אינה מייצגת את המדגם המקורי בכללו,להקטנת המדגם ולהטייתו. גורמים אלו פוגעים בתוקפו של המדגם.
חוסר התגובה בסקרי דואר יכול לנבוע ממספר סיבות כמו,אדישות כלפי הסקר או סירוב לענות על שאלות מביכות, מרואיינים לא ששים לענות על שאלות בנושא רגיש, אין הם מעונינים לחשוף את עצמם, דבר המאיים על איכות ודיוק הסקרים.
ולכן חשוב לבדוק את סוגיית ה"אי משיבים", לנסות לאפיין אותה ולמצוא דרכים להתגבר עליה.
הסוגיות העיקריות אותן אבדוק הן: מאפיינים פסיכולוגיים ודמוגרפיים של המסרבים לענות, לבדוק מדוע סרבו לענות והאם הסירוב מתגלה רק בנושא רגיש או בכל נושא כללי אחר, האם הבטחת תמריצים ופרסים פוטר את בעיית הסירוב.

מטרות:
· לבדוק מה המאפיינים של "האי משיבים" בסקרי דואר.
· לבדוק השפעה של "האי משיבים" על תוצאות הסקר.
· לבדוק מדוע אנשים מסרבים לענות לשאלות הסקר.
· לבדוק דרכים להעלאת שיעור הענות לסקרי הדואר (טכניקות להגדלת שיעור המשיבים).
· השוואה בין "אי תגובה" לתגובת "לא יודע" לשאלות בנושא רגיש.
· לבדוק האם השפעת השימוש בקוד זיהוי השאלון משפיע על איכות התשובות של הנשאלים בסקרי דואר.

תוכן העניינים:
מבוא
מטרות
רקע תיאורטי
מערך המחקר
תכנון אופטימלי
ביצוע בפועל
משתנים
ממצאים ומסקנות
שאלון מס' 1
שאלון מס' 2
דיון
המלצות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - השאלונים

מקורות:

Alain, Giami. (1995), Partial Non-response and "don't knew" responses in survesy on sexual behaviour. Social-Scince information/sur-ies-sciences sociales; 1996,vol 35,pp 93-109.
Chen, Henry c. k. (1984), Direction magnitude and implications of non-response bais in mail surveys. Journal of market reserch society/1996 jul:Vol 38(3), pp 267-276.
Dilman D.A. Gallogos. J.G Fery J.H. (1976), Redycing refusal for telephone interviews. Pablic opinion quartery: Vol 10, pp 66-78.
ג'ולסון. (1977), " ניתוח על של סוגיית אי - תגובה בסקרי דואר" . מתוך הורניק יעקב (1988) סקרים ומשאלי דעת קהל האוניברסיטה הפתוחה. תל-אביב. ע' 303.
Goodstadt M. Grouson V. (1975), The Randomized response technique . A test on drug use, Journal of the American statistical association: Vol 70, pp 814-818.
Helgeson James G. (1992), Receiving and responding to a mail survey a phenomenological examination. Journal of the market research society. 1992 Apr, pp 339-347.
McKee Daryl . O, (1992), The effect of using a qustionnaire identificaion code and message about non-response follow-up plans on mail survey response charactristic. Journal of the market research society. 1992 Apr; vol 34(2), pp 179-191.
Robertson Dan H. Belenger Danny N. (1978), A new methhod of increasing mail survey responses contribution to cherity, מתוך הורניק יעקב (1988). סקרים ומשאלי דעת קהל. האוניברסיטה הפתוחה. תל - אביב. ע' 327-328.
Turner Heather . A . (1990), Participation bais in AIDS reiated telephone surveys: Results from the natioal AIDS behavioral survey response study. Journel of sex research. 1999 feb; Vol 36(1), pp 52-58.
Yu Cooper .(1977), From The effect of using a qustionnaire identificaion code and message about non-response follow-up plans on mail survey response charactristic. Journal of the market research society. 1992 Apr; vol 34(2), pp 179.

תגים:

בלתי · בסקרי · דואר · הטיות · היענות · חוסר · לסקרים · משתנה · נושא · סקר · רגיש · תלוי · תמריצים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית ה"אי-משיבים" בסקרי דואר", סמינריון אודות "סוגיית ה"אי-משיבים" בסקרי דואר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.