היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית אי המשיבים בסקרים

עבודה מס' 065936

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם נושא מעניין, תגמול חומרי ומכתב מקדים יכולים להקטין את התופעה

5,615 מילים ,23 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

השימוש בסקרים ובמשאלי דעת קהל הולך ומתרחב בעולם המערבי וגם בישראל. לדעת הקהל ישנה חשיבות רבה בעת האחרונה בעיקר לאור הדגשת ערך הפרט וההתפתחות הטכנולוגית והכלכלית המאפשרת לציבור הרחב להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות של מוסדות חברתיים.
נושא המידע העולה מהסקרים משמש בסיס לקבלת החלטות של הגורמים הפוליטיים ולקידום עניינים עסקיים. עם זאת הציבור הרחב אינו ער בדרך כלל למגבלות של שיטות איסוף נתונים באמצעות סקרים. להשלכותיהם על טיב המידע ולאפשרות ההסקה מן הנתונים (הורניק, 1994).

מטרת העבודה הנוכחית הוא לבחון את בעיית האי משיבים כאשר יעשה נסיון לבדוק מהם שיקולי אלו שכן מחליטים להשתתף בסקר- האם מתן תגמול חומרי יכול להשפיע בצורה חיובית, האם נושא מעניין מושך יותר מנושא לא מעניין, האם סקרים בנושאים פוליטיים (או רגישים) משפיעים יותר מסקרים בנושאים אחרים.
לאחר הסקירה התיאורטית יערך מחקר, באמצעות הטלפון, על מנת לבדוק את השערות המחקר בכל הנוגע להגברת המענה לסקרים. המחקר הינו מחקר כמותי על כמה עשרות אנשים ויערך באמצעות שאלון סגור ומובנה.
הסקר יערך באמצעות הדואר ע"י חלוקת מכתב מקדים לכ- 50 איש ולכ- 50 איש לא אחלק מכתב מקדים.

תוכן העניינים:
מבוא ומטרת העבודה
רקע תיאורטי
2.1 השפעת תגמול על מענה
2.2 השפעת מכתב מקדים
2.3 אורכו של השאלון והעניין בו
2.4 שאלות על נושא רגיש
שיטת המחקר וההשערות
3.1 הליך בניית כלי המחקר
3.2 שיטת הסקר
3.3 עיבוד הנתונים
3.4 כלי המחקר
3.5 אוכלוסיית המחקר
3.6 מגבלות המחקר
3.7 השערות המחקר
תוצאות המחקר
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נושא רגיש קשה לבדוק יותר מאשר נושא אחר היות ואנשים נוטים לא להפתח, או לעיתים להביע דעות מנוגדות לאלו שהם חושבים עליהם. עלולות להיות תשובות שונות אם הנשאל הוא רפרסיבי או סנסטיבי, או אם מדובר במראיין מסוג זכר או נקבה.
מרטין (Martin 1998) בדק את נושא השפעת הסקרים הפוליטיים בעלי החשיבות העליונה לציבור אשר בו יש אלמנטים רגישים מאוד. במחקרם הם השיגו שיעור היענות גבוה במיוחד כאשר נשאלו שאלות שעניינן את הציבור- שאלות על סדר היום ושאלות שהיו יכולות להיחשב כרגישות. הם מתארים בהרחבה את מחקרו של (1960)Mcdonald בו הוא מצא כי שיעור ההיענות היה גבוה יותר בנושאים מעניינים, אולם כאשר נושאים אלו כללו שאלות אישיות רגישות, שיעור התשובות ירד.

תגים:

סקר · משאל · מתשאלים · סוקרים · עיונים · בסקרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית אי המשיבים בסקרים", סמינריון אודות "סוגיית אי המשיבים בסקרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.