היישום אינו מחובר לאינטרנט

אי משיבים לסקרי דואר מול אי משיבים בסקרים טלפוניים בנושאים רגישים

עבודה מס' 066263

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין ההיענות לשאילת שאלות רגישות באמצעות הדואר ובאמצעות הטלפון.

5,506 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מחקרים מספר בוצעו על רמת ההיענות של נשאלים לענות על נושאים רגישים, ובמיוחד לגבי הכנות בתשובות. הרציונל מאחורי המחקרים הוא כי אנשים נוטים לא להפתח כלפי הזולת, במיוחד לא במשאלים פומביים בהם אין בטחון כי דעותיו\עמדותיו\מעשיו של הנשאל לא תחשפנה לעין כל.
לדוגמא COLLINS וחבריו טענו כי בנושאים רגישים יכולות להיות תשובות שונות למראיינים שונים. JOOP וחבריו (1994) טענו כי בשיטות שונות של איסוף ניתן לענות בצורה שונה. (1976)LOCANDER טען כי הן לשיטת האיסוף והן לשיטת הדגימה יכולות להיות השפעות.
נושאים רגישים מטבע הדברים מפחיתים את רמת ההחזר מכמה סיבות:
* אנשים מפחדים להיחשף
* ישנה נטיה להדחיק נושאים רגישים
* בנושאים רגישים אנשים מנסים לדייק עד כמה שאפשר.

מטרת עבודה זו היא לבדוק את ההיענות לסקרי דואר מול טלפון: איכות הנתונים ואיכות ההחזר. נושא זה אמור להיות "חם" לאור הבחירות האמורות להיות בשנת 2002. יצויין כי שני צורות סקרים אלו הינם הפופולריים ביותר, ובמיוחד הטלפון. רוב חברות הסקרים בארץ עורכות את הסקרים באמצעות הטלפון, בעיקר לאור הנוחות, המהירות ויכולת השליטה על הסוקר.
יצויין כי סקרי דואר הם סקרים שכיום שימושיים פחות מסקרים אחרים בעיקר מסיבות לוגיסטיות ומהתפתחות ערוצי תקשורת אחרים: זולים יותר, מהירים יותר ונוחים יותר. אולם למרות זאת לסקרי דואר יש יתרונות שעליהם יורחב להלן, ולכן יש לבחון שיטות חלופיות.

העבודה תסקור את הספרות שנכתבה על הנושא, את המחקרים שנערכו בעבר, ולאחר מכן אחלק שאלון שהוא רלוונטי לימנו אלה- ההאפליה ומבנה ההזדמנויות החברתיות. היות והנושא השני בחשיבותו בסדר היום הציבורי, אחרי ביטחון המדינה, הוא מבנה ההזדמנויות הכלכליות חברתיות בישראל, בחרתי בשאלון מסוג זה.
הנושאים שיבחנו הם כמות ההחזר של השאלונים- יש להניח כי רבים ישליכו אותו לפח או יטענו לסוקר בטלפון כי "אין לי זמן עכשיו". לאחר מכן אבדוק האם הנשאלים דילגו על שאלות א שסירבו לענות על שאלה מסוימת בטלפון כגון: "אין לי עמדה", "לא יודע, וכד'" ובסופו של דבר אבדוק האם התשובות שונות. אציין כי לאור המדגם הגדול (לפחות 50 מכל צורת סקר) יש להניח כי התשובות יהיו דומות- שוני בתשובות ייוחס לשוני בשיטת הסקר.

פרקי העבודה:
1. מבוא
2. סקירת הספרות
סקרי דואר
נושא רגיש
ראיון טלפוני
שיפור איכות התשובות באמצעות הכשרת המראיין
האם משפיעים הבדלי נושא על אי-השבה לסקר?
השפעת הפתיח לשאלה על שיעורי ההשבה לסקר טלפוני
חיסיון לתשובות לשאלות הרגישות
אי ההשבה בסקרים
3. שיטת המחקר
ביצוע המחקר
המשתנים
השערות המחקר
4. ממצאים ודיון
רמת ההחזר
הסיבות לאי החזר
מספר השאלות שלא נענו
שוני בין התשובות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
דוגמה לשאלון דואר
דוגמה לשאלון בטלפון

קטע מהעבודה:

לפי HELEGSON בעת קבלת דבר דואר מתבצע שיפוט ראשוני האם הדואר יכול להחשב כ"זבל". "דואר זבל" לא מקבל הערכה חיובית בידי הנמענים. אחת הדרכים להמנע מקטלוג של "דאר זבל" הוא למען את הדואר אישית לנמען. מכתבים הכתובים ביד וממוענים אישית לנמען יכולים לעזור מבחינה זו.
מחקרים מראים כי המראה החיצוני של דבר הדואר השפיע גם על נמענים נוספים,ששמו לבל איכות הנייר, המעטפות, העיצוב וסוג ההדפסה.

תגים:

סקרי · קהל · מחקר · סוקר · נסקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אי משיבים לסקרי דואר מול אי משיבים בסקרים טלפוניים בנושאים רגישים", סמינריון אודות "אי משיבים לסקרי דואר מול אי משיבים בסקרים טלפוניים בנושאים רגישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.