היישום אינו מחובר לאינטרנט

כינון המשטר הבינלאומי בנושא האוזון

עבודה מס' 050519

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מטרתה של עבודה זו היא להסביר את כינון משטר זה באמצעות העלאת שלוש השערות.

5,958 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

שני המדענים האמריקאים, ריצ'ארד סטולרסקי וראלף קיקרון ( STOLARSKI AND CICERONE), העלו ב 1973 תיאוריה שטענה כי ריכוז גבוה של כלור בסטרטוספירה 1
עשוי להביא לתהליך בלתי פוסק של הרס שכבת האוזון המגינה על כדור הארץ. שנה אחר כך, העלו המדענים מריו מולינה ושרווד רולנד (MOLINA AND ROWLAND) תיאוריה שחקרה את תכונותיהם של גזים כלורופלורוקרבונים (CFC) שנוצרו בידי אדם. הם גילו שה CFC -, בניגוד לגזים אחרים, לא נהרסו באטמוספירה התחתונה, אלא עברו באיטיות למעלה - אל הסטרטוספירה. כך הגיעו שני החוקרים למסקנה שה CFC - מתפרקים בסופו של דבר באמצעות קרינה אולטרה-סגולה המביאה לפליטת כמויות גדולות של כלור.
מסקנת שתי התיאוריות היתה ברורה: ה CFC עשויים לגרום להתדלדלות ניכרת של שכבת האוזון, והרמות המוגברות של הקרינה האולטרה-סגולה שיגיעו לכדור הארץ תהיינה בעלות השפעה פוטנציאלית הרסנית לבריאותו של האדם ולאיכות הסביבה. כן ניבאו המדענים מיליוני מקרי מוות עתידיים כתוצאה מסרטן עור, מיליוני מיקרים של
קטרקט בעיניים ועיוורון, דיכוי המערכת החיסונית של האדם, ירידה בייצור המזון ובמדים, שינויים בפלסטיקים ובחומרים אחרים והתחזקות אפקט החממה.
התיאוריות שהועלו בתחילת שנות השבעים על התדלדלותה של שכבת האוזון הביאו לגל רחב של מחקרים מדעיים בשנים הבאות. הקשיים שעמדו בפני המדענים היו אדירים, שכן, בכדי להבין מה קרה לשכבת האוזון, מהם מאפייניה ומה גרם לירידה בריכוז האוזון הסטרטוספירי, היה עליהם לחרוג מעבר לחקירת הכימיה של האטמוספירה2. לפיכך עמד בפניהם אתגר עצום ורב-משמעות לדורות הבאים.

מטרתה של כתיבת עבודה זו היא להסביר את כינונו של המשטר הבינ"ל בנושא האוזון, שהחל להתפתח בשנות השבעים ונמשך ללא הפסקה עד עצם היום הזה.
בפרק הראשון של העבודה אציג סקירה היסטורית, במסגרתה אתאר בקצרה את התהליך הכרונולוגי שהביא לכינון המשטר ולנסיבותיו.
הפרק השני יעמוד בסימן מאפייניו העיקריים של מישטר האוזון הבינ"ל, ובהמשכו אציב שלוש השערות מרכזיות שתרמו לכינונו.
הפרק השלישי הינו החלק המרכזי של העבודה, שכן, במסגרתו יובא ניתוח ההשערות הנ"ל.
בפרק הרביעי אקבע מהי ההשערה הנכונה ביותר ומדוע אני חושב כך, וחלקה האחרון של העבודה ייוחד לסיכום ולמסקנה סופית בעקבות כתיבת העבודה.
-----------------------------------------------------------------------------------
1. סטרטוספירה הינה האטמוספירה העליונה.
2. הקושי נבע מכך שריכוזי גז האוזון השתנו באופן טבעי על בסיס יומי ועונתי. כמו כן היו תלויים בסיבובי השמש ובקווי רוחב ואורך באטמוספירה. למעשה, בשנות השישים, ריכוזי האוזון דווקא גדלו בממוצע.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: סקירה היסטורית
פרק שני : מאפיינים עיקריים, שלוש השערות
פרק שלישי : ניתוח ההשערות:
א. השערה ראשונה
ב. השערה שניה
ג. השערה שלישית
פרק רביעי : ההשערה הנכונה ביותר
סיכום ומסקנה
ביבליוגרפיה
הערות

מקורות:

BENEDICK, RICHARD, OZONE DIPLOMACY: NEW DIRECTIONS IN SAFEGUARDING THE PLANET, CAMBRIDGE, MASS: HARVARD UNIVERSITY PRESS, 1991.
HASS, PETER M., "BANNING CHLOROFLUROCARBONS: EPISTEMIC COMMUNITY EFFORTS TO PROTECT STRATOSPHERIC OZONE,"INTERNATIONAL ORGANIZATION, VOL.46, NO.1, 1993, PP. 187-224.
HASS PETER M., KEOHANE ROBERT O., AND LEVY MARC A., EDS.,INSTITUTIONS FOR THE EARTH: SOURCES OF EFFECTIVE INTERNATIONAL ENVIRONMENTAL PROTECTION, CAMBRIDGE, MASS: MIT PRESS, 1993.
LIFTIN, KAREN, OZONE DISCOURSES: SCIENCE AND POLITICS IN GLOBAL ENVIRONMENTAL COOPERATION, NEW YORK: COLUMBIA UNIVERSITY PRESS, 1994.
ROWLANDS, IAN, "THE SECURITY CHALLENGES OF GLOBAL ENVIRONMENTAL CHANGE,"WASHINGTON QUARTERLY, VOL.14, NO.1, 1990, PP. 99-117.
SHEA, CYNTHIA P., PROTECTING LIFE ON EARTH: STEPS TO SAVE THE OZONE LAYER, WASHINGTON D.C. : WORLD WATCH INSTITUTE, 1988.

תגים:

בינלאומית · איכות · מדיניות · זיהום · גלובלי · אמנה · הסביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כינון המשטר הבינלאומי בנושא האוזון", סמינריון אודות "כינון המשטר הבינלאומי בנושא האוזון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.