היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגבול הבינלאומי בין ישראל וסוריה

עבודה מס' 021465

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תהליך קביעת הגבול הבינלאומי משנות העשרים ועד מלחמת הקוממיות.

2,854 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את קביעת גבול הצפון בשנות העשרים, והפיכתו להסכם של קבע לאחר מלחמת הקוממיות.
בתחילת המאה היה האזור כולו בידי התורכים אשר איבדו אותו, כמו את שאר הקולוניות שלהם במלחמת העולם הראשונה. ב-1918 כבשו הבריטים את הארץ מידי התורכים ומסרו את המנדאט בסוריה לידי הצרפתים אשר שלטו בה משנות העשרים ועד 1941 ובארץ ישראל לעצמם.
הסכם סייקס פיקו ממאי 1916 חילק את ההשפעה על האיזור בין שתי המעצמות: נתן לצרפתים לכונן שלטון ישיר באיזור החוף הסורי ובהמשכו בתוך אנטוליה.
במשך חודש אוקטובר 1918 הושלם כיבושה של סוריה, ובאמנה מאוגוסט 1920 ויתרו התורכים על כל הארצות הערביות שהיו תחת שלטונן .
ארץ ישראל היתה באותה תקופה נתונה לויכוח על בעלות של שני העמים: היהודי והערבי. שניהם טענו בפני השולט הבריטי כי הארץ מובטחת להם וניסו להשפיע על מתן היתר להתיישבות. המאבקים היו פוליטיים וצבאיים כאחד.
מיקומו של הגבול בין סוריה לישראל (ולפני כן בין סוריה לארץ ישראל), אשר ללא ספק, יהיה אחד מנושאי המחלוקת העיקריים במו"מ לשלום שבין שני המדינות, ונדון בשלוש תקופות:
א. משנת 1916 ועד 1926 בין צרפת לאנגליה, שהיו לשלטונות המנדטוריים בארצות אלה ולאחר תבוסתה של תורכיה במלחמת העולם הראשונה. מו"מ זה שהיו בו עליות וירידות, הביא להסכם ב-7 למרץ 1923 על מיקומו של מה שקרוי הגבול הבינלאומי בין סוריה ולבנון ובין ארץ ישראל. בשנת 1926 נחתם הסכם שכנות טובה בין השלטון הצרפתי בסוריה ובין השלטון הבריטי בארץ ישראל.
ב. לאחר מלחמת העצמאות, מ-4 במרץ 1949 ועד 20 ביולי 1949, תקופה שהתנהל בה המו"מ לשביתת נשק בין ישראל לסוריה, כשבמרכזו עניין מיקומו של קו שביתת הנשק. במו"מ זה רצתה ישראל שקו שביתת הנשק יחפוף לקו הבינ"ל ואילו סוריה רצתה שהוא יהיה מערבה לו, ויבטא, עד שמע שניתן, את הישגיה הצבאיים במלחמה.
ג. מ-9 באוקטובר 1952 ועד 27 במאי 1953, תקופה שהתנהל בה מו"מ חשאי ובדרג גבוה בין ישראל לסוריה על חלוקתו של האזור המפורז, שרובו המכריע היה ממערב לגבול הבינלאומי, בעצם כניסתו למו"מ זה היתה ישראל נכונה לכך שחלק מן האזור המפורז שממערב לגבול הבינלאומי יהיה לשטח סורי.
הבסיס למיקומו של הגבול היה כאמור, ההסכם האנגלו- צרפתי מ-8 במרץ 1923, אי לזאת תיבחן סוגיה זו בעבודה ביסודיות יתר.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. קביעת גבול הצפון
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

מקורות:

אסף מיכאל, תולדות התעוררות הערבים בא"י ובריחתם, ת"א, 1967.
פורת יהושע, צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית 1929-1918 , ת"א, 1981.
רוגל נקדימון, היוצאים אל ארץ צפון, ירושלים, 1987.
שלו אריה, שלום וביטחון בגולן, הוצאת פפירוס, תל-אביב, 1993.
תולדות מלחמת הקוממיות, הוצאת "מערכות", תל-אביב, 1975.
LONGRIGG S.H., SYRIA AND LEBANON UNDER FRENCH MANDATE, OXFORD, 1958.

תגים:

סייקס פיקו · גבול הצפון · הסכם · גבול בינלאומי · סוריה · גבולות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגבול הבינלאומי בין ישראל וסוריה", סמינריון אודות "הגבול הבינלאומי בין ישראל וסוריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.