היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודל כוח הכבידה של הסחר הבינלאומי

עבודה מס' 062302

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מודל הגרביטציה במסחר הבינלאומי תוך הבאת דוגמאות.

4,654 מילים ,6 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את כדאיות הסחר בינלאומי בין שתי מדינות. תכלית העבודה היא לתאר את מודל הגרביטציה במסחר הבינלאומי, תוך הבאת דוגמאות.

התיאוריות הקלאסיות של מסחר בינלאומי
התיאוריות הכלכליות אודות סחר בינלאומי הן כמה והעיקריות הן של ריקרדו, תיאורית שיווי המשקל והמודל של אולין.
לפי המודל של ריקרדו תמיד ייווצר חסר בינלאומי אולם אין להתבונן ביתרון המוחלט של מדינה אחת על השניה. יכול להיות כי מדינה א' תייצר את שני המוצרים המיוצרים במשק שלה בפחות שעות עבודה עבור כל אחד מהמוצרים, אולם בכל זאת ייווצר סחר היות ואת עלות מוצר א' מודדים במונחי מוצר ב'. אם ישנו הבדל במחירים הרי מדינה אחת תייצר את מוצר א' ושניה תייצר את מוצר ב' והרווחה הכללית תעלה.
לפי מודל של שיווי המשקל הבינלאומי יש להתבונן בעצימות גורמי היצור לכל מוצר. אם יחסי הון לעובד שונים בשתי המדינות ייווצר מסחר. ההבדלים ביחס מחירי גורמי היצור בין שתי המדינות משפיעים על מחירי המוצרים האוטורקיים בשתי המדינות. במדינה שבה שכר העבודה היחסי גבוה, מחירו של המוצר עצים העבודה חייב להיות גבוה יחסית מזה שבמדינה השניה, וכן להפך, במדינה שבה התמורה להון נמוכה יחסית, מחירו של המוצר עצים ההון חייב להיות זול יחסית מזה שבמדינה השניה. במצב של שיווי משקל, לפני פתיחת המסחר יחסי המחירים בין המדינות שונים, אולם לאחר מכן הם יטו אחד לכיוון השני.
במודל של שיווי משקל כללי ישנו הבדל בסחר בין מדינות שוות בגודלן לשונות. במדינות שוות בגודלן יש להתבונן על יחסי המחירים בין המוצרים, כלומר בניגוד למודל של ריקרדו אין להתבונן רק על עקומת ההיצע אלא גם על עקומת הביקוש, ואם יחסי המחירים בין מוצר א' ל-ב' שונים הרי ייווצר מסחר בינלאומי עד שהיחסים יהיו שווים.
על פי המודל הזה קיים שוויון בין שיעורי התחלופה השוליים ביצור ובין שיעורי התחלופה השוליים בצריכה, כאשר על שיעורי תחלופה האלה שווים ליחס מחירי המוצרים הבינלאומי ולכן מתקיים התנאי לאופטימום-פרטו, המעיד על יעילות בתיאום בין צריכה לבין יצור. מכאן שהמסחר הבינלאומי החופשי מביא את העולם למצב של אופטימום מבחינת הרווחה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
א. מטרת העבודה
ב. התיאוריות הקלאסיות של מסחר בינלאומי
2. ניתוח המודל
3. הסחר העולמי בדברי הלבשה: שימוש במודל כוח הכבידה
4. ערכי קרקע חקלאית תחת השפעות עיור
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

BERGASTRAND H. JEFFREY, "THE GRAVITY EQUATION IN INTERNATIONAL TRADE: SOME MICROECONOMIC FOUNDATIONS AND EMPIRICAL EVIDENCE", 1987.
CHRISTERSON BRAD, "WORLD TRADE IN APPAREL: AN ANALYSIS OF TRADE FLOWS USING THE GRAVITY MODEL", INTERNATIONAL REIGION SCIENCE REVOEW:, 17,2,1994.
ATYAS LASZLO, "PROPER ECONOMETRIC SPECIFICATION OF THE GRAVITY MODEL", BLACKWELL PUBLISHERS, OXFORD, 1997.
POLAK J. JACQUES, "IS APEC A NATURAL RELIGIONAL TRADING BLOC? A CRITIQUEF OF THE GRAVITY MMODEL OF UNTERNATIONAL TRADE", BLACKWELL PUBLISHERS, OXFORD, 1997.
THURSBY JERRY G.,AND MARIE C. THURSBY, "BIKATERAL TRADE FLOWS, THE LINDER HYPOTHESIS, AND EXCHANGE RISK", 1987.
YUE JIN SHI ET ALL, "AGRICULTUREAL LAND VALUE UNDER URBANIZING INFLUENCE", LAND ECONOMICS, FABUARY 1997.

תגים:

סחר · שווי · משקל · יבוא · יצוא · שווקים · מסחר · הלבשה · חקלאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודל כוח הכבידה של הסחר הבינלאומי", סמינריון אודות "מודל כוח הכבידה של הסחר הבינלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.