היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודל חמשת הכוחות של פורטר

עבודה מס' 067191

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם מודל חמשת הכוחות של פורטר עומד במבחן הזמן.

4,425 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר גורס שרווחיות הענף היא פונקציה של פעילות גומלין בין חמש כוחות: כוח המיקוח של הספקים, כוח המיקוח של הקונים, איום כניסה של מתחרים חדשים, איום של מוצרים תחליפים ועוצמת היריבות בין המתחרים הקיימים.
השיקול שהביא אותי לבחירת הנושא הוא חשיבות מודל זה המשמש לניתוח ענף שכן ממודל זה ניתן להסיק האם הענף הוא אטרקטיבי ומהם סיכויי הרווחיות בענף. ככל שהכוחות התחרותיים חזקים יותר כך סיכויי הרווחיות של חברות בענף נמוכים יותר ואטרקטיביות הענף נמוכה יותר. בהסתמך על המידע המתקבל מניתוח חמשת הכוחות ההנהלה יכולה לקבוע כיצד להשפיע על או להשתמש במאפיינים של השוק הרלוונטי. במסגרת חקר חמשת כוחות הענף, חברה רוכשת את התובנות הנדרשות כדי לקבוע את מידת האטרקטיביות של הענף מבחינת הסיכויים להשיג תשואות על או לפחות תשואות סבירות על ההון המושקע. באופן כללי, ככל שהכוחות התחרותיים חזקים יותר, כך סיכויי הרווחיות של החברות בענף נמוכים יותר. ענף לא אטרקטיבי מתאפיין במחסומי כניסה נמוכים, בספקים ובקונים בעלי עמדות מיקוח חזקות , באיומים חמורים מצד מוצרים תחליפים וביריבות חריפה בין המתחרים. מאפיינים אלה מקשים מאד על החברות בענף כדי להשיג תחרותיות אסטרטגית ולהרוויח תשואות מעל לממוצע. לחלופין, ענף אטרקטיבי מתאפיין במחסומי כניסה גבוהים, בספקים ובקונים בעלי עמדות מיקוח חלשות, במעט איומים מצד תחליפים וביריבות תחרותית מתונה יחסית.

השאלה המחקרית שברצוני לבחון בעבודה זו היא: האם מודל חמשת הכוחות של פורטר עומד במבחן הזמן?
במילים אחרות, אנסה לבחון האם מודל חמשת הכוחות של פורטר עדיין מעשי כיום, שכן מודל זה נוצר בשנות השמונים המוקדמות. תקופה זו אופיינה על ידי תחרות קשה, התפתחויות מחזוריות ומבנה שוק יציב יחסית ומכאן המטרות העיקריות של הארגון היו רווחיות והישרדות. בתקופה זו ההתפתחות של מירב השווקים הייתה יציבה למדי וניתנת לחיזוי בהשוואה לדינמיות של היום.
הרעיונות של פורטר הפכו יותר ויותר נושאים לביקורת תחת הרושם של התפתחות טכנולוגיות חדשות במהלך העשור האחרון. המבקרים ציינו שהתנאים הכלכליים השתנו ביסודם מאז.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה האם מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר רלוונטי גם היום.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 נושא העבודה
1.2 שאלת המחקר
2. נתונים כלליים על מייקל פורטר ומודל חמשת הכוחות
3. חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר
3.1 כוח המיקוח של הספקים
3.2 כוח המיקוח של הקונים
3.3 איום כניסה של מתחרים חדשים
3.3.1 חסמי כניסה לשוק
3.4 איום של מוצרים תחליפים
3.5 עוצמת היריבות בין המתחרים (מתחרים ישירים)
4. השימוש במידע מניתוח חמשת הכוחות
4.1 ניתוח סטטיסטי
4.2 ניתוח דינמי
4.3 ניתוח של אפשרויות
5. שימוש במודיעין עסקי עבור המודל
6. הביקורת על המודל
7. מעבר לפורטר- הביקורת על הביקורת של המודל
7.1 שלושת הכוחות החדשים של דאונס (Downes)
7.2 ביקורת- האם מודל פורטר עדיין מעשי?
8. סיכום
9. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

ניתוח על פי חמשת הכוחות מאפשר לקבוע את האטרקטיביות של השוק. הוא מספק תובנות לגבי רווחיות. מכאן שהוא תומך החלטות לגבי כניסה או יציאה מהשוק ועל פלח השוק הרלוונטי. בנוסף, מודל זה יכול לשמש לשם השוואה של השפעת הכוחות הארגוניים על הארגון עצמו והשפעתם על המתחרים. למתחרים יכולות להיות מספר אפשרויות תגובה לשינויים בכוחות התחרותיים בהתאם למשאביהם ויכולותיהם השונות. זה יכול להשפיע על השוק כולו (Dagmar, 2001).

תגים:

מודל · אסטרטגיה · מסחר · פורטר · מודלים · עסקיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודל חמשת הכוחות של פורטר", סמינריון אודות "מודל חמשת הכוחות של פורטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.