היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוס הניהול של נשים

עבודה מס' 040114

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת ההקרנה של מאפיינים אמהיים על נשים קרייריסטיות והשפעת הקריירה על האמהות כפי שזה בא לידי ביטוי במאמרי נשים בכתבי עת לניהול

5,122 מילים ,10 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

לאור גישתן של כותבות המאמרים אשר נציג בעבודה זו אפשר להגיע למסקנה שהדעות שהן מציגות אינן אובייקטיביות, שהרי יש להן עניין להציג את כישוריהן ואולי להגניב בכך מתוך מטרה לקדם את המטרה שלטעמה הן נלחמות. אמנן הנשים צודקות במלחמתן, אך אולי הן מגזימות. הגישה המיליטנתית של התנועות הפמיניסטיות יכולה להצדיק הסתייגות זו. המחקרים שנערכו בשנים האחרונות והתחזיות לגבי סגנונות ניהול עתידיים דווקא מצדיקים את הגישה של הנשים. המבנים ההררכיים הקשיחים של ארגונים והגישות הכיכוניות כמבטאות את חשיבותו הערכית של הניבול וגם כמבטאת את דמות המאצ'ו הסמכותי והכוחני מתבררים כלא יעילים. התברר שבעידן של ידע ורגישות לידע, יש צורך בגישה רכה יותר ושתפנות ביסודה היא הרבה יותר יעילה. התכונות הגלומות באשה כזו הן שמעניקות לה את עוצמתן ומעלות במספר סדרי גודל את יכולתן של נשים להשתתף בדרגים בכירים בארגונים.
אשה יכולה בה בעת להיות תקפה בדעתה וקבלת החלטות דורשת תקיפות והחלטיות, ולגלות הרבה רוך וחמימות, ותכונות אלה הן שמעלות את המוטיבציה של עובדים אחרים. האשה מתוך זה שהיא משתפת אחרים בתהליך קבלת ההחלטות מוכנה לשמוע דעה נוספת ולאמץ לתוך תפישת עולמה חוות דעת של אחרים ולהגיע להחלטה טובה יותר מזו שהיתה מקבלת בינה לבין עצמה. מכוח תכונותיה היא תורמת ליותר דמוקרטיזציה של החברה ובמישור הפילוסופי גם לדמוקרטיזציה של הידע.
אם מכורח תנאים הסטוריים האמהות, כפי שמציגות זאת מספר הוגות דיעות, היתה מלכוד שממנו נשים לא יכלו לפרוץ החוצה מתוך עצמן, הרי כיום ההתפתחות המדעיות והטכנולוגיות, והנסיון הארגוני המצטבר מעלים את חשיבות התכונות הנשיות. מתברר שהאמהות יכולה להיות כח מניע בלתי רגיל לא רק ברמת האישה הבודדת והמשפחה, אלא גם ברמת הארגון והמשפחה, אם בהיסטוריה נשים הגיעו למעמד של שליטות במדינות בשל היותן בנות למלכים. במשטרים מלוכניים יש סיכוי סביר לנשים להגיע לשלטון כמו המקרה של נפרטיטי במצרים העתיקה, שלומציון בממלכת יהודה בתקופת החשמונאים ומלכות בריטניה, כיום נשים יכולות להגיע לתפקידים אלה של שרים וראשי ממשלה בעקבות הצגת מועמדותן בבחירות. במשטרים דמוקרטיים הן יכולות להגיע לתפקידים אלה בזכות, הן מפגינות יכולת, מפגינות אסרטיביות ומכירים אותן.

קטע מהעבודה:

מהמאבקים בראשית, שהתחוללו בארה"ב למתן זכות בחירה לנשים ועד לתנועות הפמיניסטיות רבות העוצמה של ימינו, עברו קרוב למאה שנה.
זאת היתה תקופה ממושכת של נשים להשוואת מעמדן למעמד הגברים, כאשר חלק ממאבק זה כלל גם את הזכות והאפשרות להיות מעורבות בקבלת החלטות בכל הדרגים האפשריים. ואמנם זכו בהישגים רבים והראייה לכך היא שנשים שמונו לתפקידי ראשיים ממש, ובמקרה של נורבגיה אשר אפילו התמנתה לתפקיד שר הביטחון. אם כי ראוי לציין שמאבק זה עדיין לא הסתיים, יש עדיין מקום לשיפורים (במאמר מוסגר ראוי לציין שקרולין ג'אניס צ'רי בספר "תחנת בל" מתארת אשה שהיא גיברות הספר כמפקדת חללית).

מקורות:

קרולין ג'אניס צ'רי - תחנת פל, הוצאת כתר 1986
קניג שמואל - האדם והחברה, הוצאת מסדה 1966
ברונר ז'וז'ה - "קולה של אמא או דיאלקטיקות של תודעה עצמית", זמנים 49/46 1993
לבב אמנון - "דרך אישה בניהול" סטטוס, אוקטובר 1993
חנוך מירה - "אחד מכל שני עובדים הולך לאיבוד", סטטוס, אוקטובר 1993
פרידמן אריאלה - "נשים בדרך לצמרת הניהול - האמנם" , מנהלים 34 נובמבר 1990
חנוך מירה - "תהיי גבר! לאו דווקא" מנהלים 19 אוגוסט 1989
מזר חיים - "גם זה קורה: ירידה בדרגה" מנהלים 28 מאי 1990
חנוך מירה - "נשים מצליחניות מאושרות יותר?" מנהלים 24
ורטהיימר רחל - "למה נשים לא מגיעות לצמרת" מנהלים 43, ספטמבר 1991

תגים:

נדר · מגדר · מיניים · תפקידים · פמיניזם · מעמד · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוס הניהול של נשים", סמינריון אודות "דפוס הניהול של נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.