עבודות [1-9] מתוך 154 :: [עמוד 1 מתוך 18]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 70476 SHOPPING CART DISABLED
מדע מול רוחניות - ניתוח מאמר, 2015.
ניתוח מאמרם של שרי אורבינדו וקרישנצדרה בצ'אריה Sri Aurobindo and Krishnachandra Bhattacharyya: Relation between Science and Spiritualism in Debates in Indian Philosophy: Classical, Colonial and Contemporary Raghuramaraju A.
1,176 מילים (כ-3.5 עמודים), 1 מקורות, 98.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הפרק " Sri Aurobindo and Krishnachandra Bhattacharyya: Relation between Science and Spiritualism" מתוך הספר Debates in Indian Philosophy: Classical, Colonial and Contemporary של רגהו ראמה ראג'ו דן בקשר שבין מדע, דהיינו החומר, לבין מטה-פיזיקה והפילוסופיה, דהיינו הרוח. כמו כן, שרי אורובינדו גורס כי המדע, החומר, מתמזג עם הרוחניות ההינדואית. ההינדואיזם לעיתים ממעיטה מהתחום של העולם הפיזיקלי או מהמאיה, האשליה אך מנגד, מתמקדת בנצחיות שמעבר לעולם הקיים. המדע החומרי הינו חסר ובאמצעות הרוח ניתן לגלות את השלם.

מתוך העבודה:
עוד ועוד, עולה שאלה מהותית אשר ניצבת במרכז פולמוס ער. קיימת הכרה וחשיבות של המדע, החומר, בעוד שהשאלה של יעילות המדע כאשר הוא לא משולב עם המטה-פיזיקה והפילוסופיה, הרוח, מוטלת בספק. בנוסף לכך, ישנו מתח בין ההבנה של המדע המודרני כחומרנות לבין הדת והרוחניות הקיימות במערב. יחד עם זאת, הבעיה שעולה מהיעדר התמזגות של המערב והמזרח מטילה פער שבעקבותיו לא מצליחים להגיע למודעות מרבית. נוסף על כך, עולה השאלה של מי שולל את מי? האם המדע את הפילוסופיה, או שמא, להיפך . האם העובדות על פני השטח בבסיסיהן הן מדעיות או שמא נובעת מהקיום העצמי, המטה-פיזיקה? מה עושה את האובייקט אמיתי ומציאותי, החומר או הרוח?
 
עבודה מס' 70165 SHOPPING CART DISABLED
קולנוע יפני - ביקורת כנגד מלחמת העולם השנייה בקולנוע היפני, 2014.
בחינת הביקורת על התנהלות יפן במלחמת העולם השנייה כפי שהוצג בסרטים היפנים.
6,773 מילים (כ-21 עמודים), 18 מקורות, 604.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מלחמת העולם השנייה והמלחמה באוקיינוס השקט השפיעו רבות על יפן ומרבית העולם. התבוסה הותירה את האומה היפנית במצב קשה של חורבן, הרס, עוני, רעב ומחלות. לתנאים הספציפיים של התבוסה במלחמה הייתה השפעה מכרעת על זהותו של העם היפני ואיך הם רואים את עצמם ביחס למלחמה ולעולם (Wickham 2010, p. 1). התמודדות עם העבר, במיוחד עם "פרקים אפלים" בהיסטוריה של אדם או של אומה, זאת אף פעם לא משימה קלה. זה קשה במיוחד בעולם מודרני, שבו פוליטיקה, יחסים בינלאומיים ולאומיות, נמצאים לעיתים קרובות בקונפליקט עם תהליך של זיכרון. זה קשה במיוחד עבור אומה שהובסה במלחמה, בגלל הטראומה הפסיכולוגית והתרבותית שמלווה תבוסה שכזאת (Wickham 2010, p. 70).
עבודה זו תתמקד בתקופה של מלחמת העולם השנייה. אומנם יפן נכנסה באופן רשמי למלחמת העולם השנייה בשנת 1941 בהתקפה על פרל הרבור, אולם, חשוב לציין שיפן הייתה שרויה במלחמה באוקיינוס השקט כבר משנת 1931. יש יפנים אשר מתייחסים לכל תקופה זו כ"מלחמת חמש עשרה השנים" (Fifteen Years War). יפן נכנעה באופן סופי באוגוסט 1945 עם הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי (מדזיני 2006, עמ' 197).
הטקסטים התרבותיים שנוצרו ביפן לאחר המלחמה עשויים ללמד אותנו רבות על הערכים, האמונות והנרטיבים הדומיננטיים בחברה היפנית, כמו גם על האופן בו נצרבה חווית מלחמת העולם בתודעה ובזיכרון היפניים. על ידי ניתוח של שלושה סרטים - על מצב האנושות (The Human Condition) שבוים על ידי קוביאשי מסאקי (Kobayashi); הנבל הבורמזי (The Burmese Harp) ונובי (אש בעמקים, Nobi) שבוימו על ידי איצ'יקאווה קון (Ichikawa) - ארצה לענות על השאלה כיצד סרטים אלו, שנעשו מנקודת מבטו של הצד המובס, מעבירים ביקורת, גלויה וסמויה, על התנהלות הצבא היפני בזמן המלחמה. על שאלה זו אנסה לענות תוך כדי דיון בנושאים כמו פרט אל מול ממסד, הקונפליקט המסורתי של גירי ונינג'ו וכיצד הוא מתבטא בשדה הקרב, והפיכת החברה היפנית לקורבן לאחר התבוסה במלחמה.

בפרק א' אציע סקירה היסטורית קצרה על התפתחות הלאומנות והמיליטריזם בחברה היפנית וכיצד ערכים אלו אפשרו לצבא הקיסרי להיות כל כך אכזרי עד שהוביל את יפן בסופו של דבר לתבוסה במלחמה. בנוסף, אדבר על סוגיית התפתחות תחושת הקורבן לאחר המלחמה תוך התעלמות מפשעי המלחמה שביצעה יפן במהלך המלחמה. בפרקים ב'-ד' אבצע ניתוח תוכן של שלושת הסרטים ואנסה להדגים כיצד הם מתכתבים עם הסוגיות שצוינו.

תוכן ענייניים:
מבוא
פרק א - עליית המיליטריזם היפני ותרומתו לתחושת הקורבן לאחר המלחמה
פרק ב - על מצב האנושות (The Human Condition)
פרק ג - הנבל הבורמזי (The Burmese Harp)
פרק ד - נובי (Fires on the Plain)
סיכום
פילמוגרפיה
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
החוויה של מלחמת העולם השנייה והתבוסה של יפן הייתה טראומטית עבור הרוב הגדול של העם היפני, כפי שהייתה לקורבנות של תוקפנותה של יפן במדינות האחרות. הטראומה הייתה כל כך גדולה, והשינויים בפוליטיקה ובחברה היו כל כך דרמטיים בתקופה שלאחר המלחמה, שנראה שלשנים העוקבות למלחמה היה מעט מאד במשותף עם מה שבא לפניה, לפחות במונחים של חייהם של אנשים רגילים (Wilson 2008, p. 188).
 
עבודה מס' 70161 SHOPPING CART DISABLED
השפעתה של סין על מרוץ החימוש בין הודו לפקיסטן, 2013.
הסכסוך בין הודו לפקיסטן, מירוץ החימוש ביניהן וההשפעה של סין על הסכסוך.
5,492 מילים (כ-17 עמודים), 22 מקורות, 329.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הודו ופקיסטן קיבלו את עצמאותן מהשלטון הבריטי בשנת 1947. מאז, שתי מדינות אלה נלחמו ארבע פעמים: הראשונה, בשנת 1947, כמעט מיד לאחר הכרזת עצמאותן. סיבת הלחימה הייתה קשמיר. השנייה, בשנת 1965, מאותה סיבה. השלישית, בשנת 1971 סביב שאלת בנגלדש. הרביעית, בשנת 1999 בהרי קשמיר. בשנת 1998, חשפה הודו ומיד לאחריה פקיסטן את יכולותיה הגרעיניות ובכך הדהימו השתיים את העולם והפכו למדינות מפתח בכל הקשור לנשק גרעיני במזרח אסיה.
סין הינה כוח עולה בעולם ובמזרח אסיה במיוחד. בתור בת ברית של פקיסטן ויריבה של הודו אשר לחמה בכמה מלחמות מולה, סין עזרה לפקיסטן להתחמש גרעינית החל משנות השמונים, לאחר שהודו החלה להתחמש בעצמה.
בנוסף, התיאוריה הניאו ריאליסטית סבורה כי האינטרס של שחקנים במערכת ניאו ריאליסטית היא למקסם ביטחון והישרדות על ידי שיתוף פעולה במטרה ליצור מאזני כוחות, אשר מונעים משחקן אחד להיות חזק מידי ולסכן את הישרדותם של אחרים.
בעבודתי ארצה לבחון את השפעתה של הרפובליקה העממית של סין על הסכסוך המתמשך בין הודו לפקיסטן. אבנה את הטענה על פי התיאוריה הניאו ריאליסטית ואנסה להוכיח כי המלחמה בין הודו לפקיסטן היא מלחמה קרה אשר בכל רגע מאיימת להפוך למלחמה חמה.

תוכן עניינים:
פרק א': מבוא
פרק ב': רקע תיאורטי
פרק ג': טענה מרכזית
פרק ד': דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
הרפובליקה העממית של סין: מדינה במזרח אסיה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם. סין מונה יותר ממיליארד נפשות. הרפובליקה העממית של סין הוקמה על ידי מאו בשנת 1949, לאחר סיום מלחמת האזרחים בין הלאומנים הסינים לקומוניסטים, עם ניצחון לקומוניסטים. מאז נמצאת המפלגה הקומוניסטית בשלטון. (http://www.globes.co.il, שיחור, 1979).
בשנת 1949 הכריז מאו, יושב ראש המועצה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית הסינית, על הקמת הרפובליקה העממית של סין. בדומה לעמיתיו מברית המועצות הוא השקיע מאמץ בכדי להפוך את האומה להתגשמות חזונו האישי, הכלל אוטופיה קומוניסטית שוויונית:
 
עבודה מס' 70115 SHOPPING CART DISABLED
השפעת סוגיית הגרעין של צפון קוריאה על היחסים עם סין, 2014.
כיצד השפיעה התחמשות גרעינית של צפון קוריה על מערכת היחסים עם סין?
10,585 מילים (כ-32.5 עמודים), 22 מקורות, 351.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במוקד מחקר זה עומדת התחמשותה של קוריאה הצפונית בנשק גרעיני והפיכתה למעצמה גרעינית והשפעתה על מערכת היחסים עם הרפובליקה העממית של סין ועל מעמדה כבעלת הברית החשובה ביותר של קוריאה הצפונית. נראה, במיוחד לנוכח הסקירה הקצרה בתחילת המבוא על מערכת היחסים בין מדינות, שהאינטרסים של סין כשחקנית מובילה מבחינה כלכלית ומדינית בזירה בינלאומית עומדים בניגוד למדיניות הגרעין של צפון קוריאה. מדיניות של הליכה על הסף ולא צפויה של קוריאה הצפונית (בנוסף לעול כלכלי של צפון קוריאה על כלכלת סין) ומעמדה הגרעיני עלול לגרום למרוץ חימוש גרעיני ביבשת אסיה. קיומו של מרוץ זה עלול להגביר את הפוטנציאל של מעורבות צבאית של סין בכל קונפליקט שנוצר בעקבות מדיניותה של צפון קוריאה. לפיכך, האינטרס של סין הוא לאזן ולהרגיע את הרוחות בחצי האי הקוריאני (Scobell, 2004: 15-16).

שאלת המחקר: כיצד השפיעה התחמשות גרעינית של צפון קוריה על מערכת היחסים עם סין? לנוכח התחזקות מעמדה של סין כמעצמה עולמית ברמה כלכלית ומדינית הפועלת בהתאם למקובל בשוק בינלאומי מול הדבקות האידיאולוגית ותפיסה כלכלית קומוניסטית שמרנית של צפון קוריאה, האם סין נמצאת במסלול ההתנתקות מהתלות הצפון קוריאנית בה?, או שהיא מעדיפה לשמר על היחסים הקרובים עם צפון קוריאה, ככלי מיקוח מול אינטרסים מערביים באסיה?. בנוסף, האם לשיקולים ולאינטרסים סיניים יש משקל משמעותי על מדיניותה של צפון קוריאה בכל הנוגע לגרעין?
השערת המחקר רציונל: על סמך הסקירה שהובאה בפרק המבוא, הגיוני לצפות שמדיניות סין כלפי צפון קוריאה תהיה, מעין, מדיניות המאופיינת בדילוג בין הרצון לשמר על יציבות של האזור ועל מעמדה של סין כמעצמה עולמית באמצעות פעולות של לחץ על המשטר הצפון קוריאני להמעיט בהצהרות מלחמתיות ואיומים בנשק גרעיני לבין רצון לשמר את הברית עם צפון קוריאה, כאזור המהווה חצץ בין סין לבין השפעה מערבית הבאה מכיוונה של קוריאה הדרומית.  בדומה לסין, מצופה שצפון קוריאה תלך על קו התפר בין התלות הכלכלית בסין מבלי להסלים את המצב הביטחוני באזור עד לנקודת ה"אל חזור", לבין רצון לקבל הכרה כמדינה גרעינית ולהראות לסין שאינה תלויה בה לחלוטין באמצעות הצהרות ואיומים "מלחמתיים" וניסויים גרעיניים.
שיטת המחקר: המחקר מתבסס על סקירה ענפה של ספרות מקצועית העוסקת בנושא הגרעין הצפון קוריאני ומערכת היחסים בין סין לצפון קוריאה. כאשר כל פרק יתייחס למערכת היחסים בין המדינות ברובד כרונולוגי מסוים.
מבנה המחקר: פרק א' ידון במערכת היחסים בין צפון קוריאה בתקופה שלפני ההחלטה של צפון קוריאה לחמש את עצמה בארסנל גרעיני; פרק ב'  ידון במערכת היחסים בין המדינות לנוכח שאיפות של צפון קוריאה להשיג נשק גרעיני; פרק ג' ידון במערכת היחסים בין המדינות לנוכח היותה של צפון קוריאה כמדינה גרעינית; ולבסוף, פרק של דיון ומסקנות, אשר ינסה לתת מענה לשאלת המחקר ודיון על כך.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א':מערכת היחסים בין צפון קוריאה לסין לפני התחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה
פרק ב': מערכת היחסים בין צפון קוריאה לסין, לנוכח השאיפות של צפון קוריאה להתחמש בנשק גרעיני
פרק ג':צפון קוריאה גרעינית וסין - ביטויי ומאפייני מערכת היחסים בין המדינות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
יתר על כן, שיתוף פעולה בין סין לצפון קוריאה אינו נבע "רק" מקרבה אידיאולוגית וברית הדמים בין המדינות, אלה גם מאינטרס כללי עליון של סין בנעשה בתת יבשת קוריאנית. בזיכרון ההיסטורי של סין נקשר חצי האי הקוריאני למלחמת סין-יפן על קוריאה, שבהלכה, איבדה סין טאיוון. זאת ועוד, פריצתה של מלחמת קוריאה מנעה מהרפובליקה העממית של סין להשתלט על טאיוון, וכתוצאה מכך, נוצרה אי אחידות לאומית מאז ועד היום (Jisi, 2004: 9).
 
עבודה מס' 70097 SHOPPING CART DISABLED
האונס המאיים על דימויה של הודו ועל תיירותה, 2014.
בחינה כללית של הפגיעה בדימוי ובתיירות של הודו כתוצאה מהאונס של ג'יוטי סינג פנדיי.
3,175 מילים (כ-10 עמודים), 11 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו אבחן את הפגיעה בדימוי ובתיירות של הודו כתוצאה מהאונס של ג'יוטי סינג פנדיי. ג'יוטי סינג פנדיי היתה סטודנטית לפיזיותרפיה אשר הוכתה והותקפה מינית בדצמבר אשתקד במהלך נסיעה עם ידידה באוטובוס בעיר דלהי. השניים הותקפו על ידי ששת נוסעי האוטובוס ובסטודנטית בוצע אונס קבוצתי. שלושה עשר ימים לאחר התקיפה וכתוצאה ממנה, נפטרה ג'יוטי סינג פנדיי בעודה בת עשרים ושלוש שנים. התקשורת בהודו ובעולם עקבו אחר הפרשה באדיקות, ומספר מדינות אף פרסמו אזהרת מסע.
נושא הפגיעה בתיירות נשים חשוב ורגיש עבורי משום שבשנים האחרונות פקדתי באופן עצמאי יעדי תיירות מגוונים, לכן התהודה לה זכה מקרה האונס בעולם הסבה את תשומת לבי באופן מיידי. אני מניחה כי מקרה האונס נחרט בתודעתן של נשים רבות אשר מטיילות לבדן, והדעה הרווחת  בימינו  היא כי הודו אינה יעד בטוח לטיול עצמאי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - דימוי גבריות בהודו והקשר לזהותה הלאומית
פרק 2 - תיירות נשים בהודו
פרק 3 - "הכפר הגלובלי" סיקור תקשורתי
סיכום
נספחים
בבליוגרפיה

מתוך העבודה:
לעומתם על נשים מוטלת החובה לציית לנורמות חברתיות אשר משתנות בין מעמדות וקסטות. נשים הינדואיות בנות המעמד הנמוך מצופות להעמדת צאצאים, צניעות, שמירה על כבוד ועל שלמות המשפחה. בעוד השניים האחרונים אף מבטאים סמל לשמירה על כבודה של הודו כולה(7).
 
עבודה מס' 69703 SHOPPING CART DISABLED
יחסי יפן קוריאה בסוף המאה התשע עשרה ותחילת המאה העשרים, 2012.
סקירת שנות הכיבוש של קוריאה על ידי היפנים.
4,030 מילים (כ-12.5 עמודים), 17 מקורות, 439.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
העבודה פותחת ברקע קצר המתאר את הימנעותן של יפן ושל קוריאה מפתיחת שעריהן בפני השפעות חיצוניות, בעיקר אירופאיות, עד שלהי המאה השמונה-עשרה. לאחר מכן מפרטת העבודה את אופי הקשרים בין יפן לקוריאה, מאז חתימת חוזה קנגווה ב- 1876 ועד כניעתה של יפן לכוחות בנות הברית באוגוסט 1945.

ראשי פרקים:
רקע:
- יפן
- קוריאה
יחסי יפן וקוריאה
שנות הכיבוש 1910-1945
יפנים בקוריאה
הכלכלה בשנות הכיבוש
מקורות

הערת מערכת: רוב מקורות העבודה הם מקורות מקוונים וכוללים גם את "ויקיפדיה" ובריטניקה.

מתוך העבודה:
בשנים 1995, 2005 ו-2010 הביעו ראשי ממשלה יפניים את התנצלותם על שנות השליטה הקולוניאלית של יפן ב"אזורים באסיה". ההתנצלות של שנת 2010, מפי ראש הממשלה נאוטו קאן, היתה מכוונת לקוריאה, בעיקר הדרומית, והיתה בגדר אימות והודאה בהיסטוריה הקשה של תקופת השילטון היפני. בין השאר אמר קאן: "אני מביע את חרטתי העמוקה ואת התנצלותי הכנה... [על שליטתה של יפן] בניגוד לרצונם של התושבים, אשר נמנעה מהם ריבונותם ותרבותם, וכבודם נפגע עמוקות". (6). לא בכדי נאמרו הדברים. השנים בהן שלטה יפן בקוריאה אופיינו בעריצות, אכזריות, וסכנה ממשית לזהות הקוריאנית כעם.
ניתן לראות את תקופת השילטון היפני בקוריאה כרצף, החל משנת 1876 עד 1945. עם זאת, מבחינת מצבם של הקוריאנים תחת הכיבוש היפני, יש חלוקה לשתי תקופות שונות מאוד זו מזו:
 
עבודה מס' 69454 SHOPPING CART DISABLED
השוואה בין דרכו של קונפוציוס לבין משנתו של הלל הזקן, 2010.
השוואה באמצעות "ספר המאמרות" ו"פרקי אבות".
7,246 מילים (כ-22.5 עמודים), 7 מקורות, 329.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו ארצה לבחון כיצד "המאמרות" הם בבחינת "פרקי אבות סיניים". לשם כך אערוך השוואה בין דרכו של קונפוציוס, כפי שהיא באה לידי ביטוי בספרו "ספר המאמרות", ובין משנתו של הלל הזקן כפי שהיא באה לידי ביטוי ב"פרקי אבות". הראשון ספר ארוך ומפורט, המורכב משיחות בין המורה לתלמידו, אשר בהם הוא מסביר לו על טבע האדם, היקום והחברה. השני הוא קובץ מאמרות של חכמי ישראל, וביניהם מספר אמרות של הלל הזקן. מפאת אורכו של "ספר המאמרות" אתחיל דווקא בסקירה של עיקרי משנתו של הלל הזקן, ואבחן כיצד, והאם בכלל, ערכים אלו באים לידי ביטוי ב"ספר המאמרות"?
במהלך העבודה ארצה לא רק לענות על השאלה- מהי דרכו של קונפוציוס ומהי משנתו של הלל הזקן? אלא, ובעיקר ארצה לבחון האם שני הוגים גדולים אלו, אשר חיו במקום ובזמן אחר, וכנראה מעולם לא שמעו האחד על השני, האם פיתחו תורה דומה? כיצד תורתם דומה? במה היא שונה? מדוע הפכו שניהם לדמויות מפתח, כהוגים וכחכמי דורם? מה בתורתם ייחד אותם מסביבתם? איזה שינוי בחשיבה או בתפיסת עולם הביאו עימם השניים?

הפרק הראשון בעבודה יעסוק בשתי הדמויות עצמם, בהקשר ההיסטורי של עבודתם הציבורית. פרק זה מהווה מעין פתיח לעבודה ובו אערוך היכרות עם קונפוציוס והלל הזקן;
הפרק השני של העבודה יבחן את יחסם של שני החכמים לסוגייה מהי הדרך הטובה שיבחר לו האדם? מהם ההנהגות שעל האדם לאמץ לעצמו? מהם התכונות הרצויות? מהו ה"טוב והישר"? היכן תורתם של השנים מתחברת בנושא זה והיכן הם שונים?;
הפרק השלישי יבדוק מהי עמדתם של השניים ביחס הרצוי של האדם לסביבתו. האם הם מתייחסים לעניין זה? מהי החשיבות שהם נותנים לכך במשנתם? ומהו אותו יחס שצריך האדם לתת לחברו, לשכנו, לסביבתו?  
לבסוף יערך דיון אינטגרטיבי אשר יחבר בין עיקרי הדברים אשר הובאו בעבודה, וסיכומם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: קונפוציוס והלל הזקן- סקירה כללית
פרק שני: אדם מול עצמו- מהי הדרך הטובה שיבחר לו האדם?
פרק שלישי: אדם לחברו- כיצד על האדם להתנהג עם סביבתו?
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
קונפוציוס ב"מאמרות" מתייחס אף הוא למהות הידיעה עבור האדם, ומתייחס אף הוא לאותו ערך של צניעות בדבר ידיעת האמת וחשיבות ההכרה במוגבלות של האדם בידיעת האמת האובייקטיבית:
"אמר החכם: יו, בוא ואמר לך ידיעה מהי. דע אלו דברים אתה יודע ויהיו בעיניך כידיעה, ודע אילו דברים אינך יודע ויהיו בעיניך כאי ידיעה- לכך יקרה ידיעה" (מאמרות, 2:17).
 
עבודה מס' 69365 SHOPPING CART DISABLED
קאנון - משמעות האלוהות כתוצר יפני עממי, 2011.
העבודה עוסקת בדת הבודהיסטית- האלוהות קאנון כנוצרת על ידי העשייה הדתית הבודהיסטית היפנית העממית מעל הכל. בעבודה מוצגים סיפורים עממיים שמבססים את אלוהותה של קאנון כתוצר יפני עממי לאורך תקופות שונות.
9,831 מילים (כ-30 עמודים), 17 מקורות, 252.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו מוקדשת לקאנון (Kannon), ה"גלגול" היפני של הבודהיסאטווה ההינדי אוואלוקיטשוורה (Avalokitesvara).

בכוונתי לבחון את תפיסת האלוהות של קאנון בידי העם היפני בתקופות שונות, מתוך מטרה להבין את השורש למשמעותה כאלוהות משפיעה אף יותר מ"בודהיסאטווה סטנדרטית". טענתי היא שקאנון כאלוהות במעמד משפיע ומוכר לכל נוצרה על ידי ועבור העם היפני. משמעותה המקורית של האלוהות ובניית דמותה נעוצים עמוק בעדות שאין לערער עליה בבחינת אמונה דתית, היא סוטרת הלוטוס. אולם הפופולאריות והשתתפותה הפעילה של האלוהות בקרב העם היפני מתקיימת בזכות אמצעים פרקטיים ואירועים אישיים ולאומיים הנוגעים לחיי היומיום. יש לציין כי קאנון אינה אלוהות מסייעת למטרות פרקטיות גרידא, היא גם משויכת לדוקטרינה ונתפסת כאלוהות מלווה לבודהה אמידה. הבודהיסאטווה קאנון מסוגל להביא את האדם לרמות מטאפיזיות גבוהות מאוד ולסייע במעבר לעולם הבא(4).
בכדי לדון בטענה כי העם היפני הוא הגורם המרכזי למעמדו הנכבד של הבודהיסאטווה קאנון ביפן אתייחס לעשייה הדתית היפנית תוך התמקדות בחוויה האנושית מול האלוהות. לאחר מכן אדון בעשייה הדתית לפיתוח האלוהות לאורך תקופות שונות בהיסטוריה של העם היפני. עשייה דתית שהתבטאה בפסטיבלים לאומיים ומקומיים, פולחנים ביתיים, בניית מקדשים והפצת שמו של הבודהיסאטווה קאנון בכל יפן על ידי נזירים נודדים, מספרי אגדות עם ואמצעים נוספים.

תוכן:
א. קאנון- ציור של Kano
1. מבוא
2. היכרות ראשונית
3. הבניית דמותה של קאנון כאלוהות מושיעה בנארה ובהיאן
3.1. ג'ואיצ'ימן קאנון- קאנון בעלת 11 הראשים/הפרצופים
3.2. ג'ואיצ'ימן קאנון במקדש האסה וישועת האינדיבידואל
3.3. הפצת שמה של קאנון ברמה העממית ברחבי הפריפריות
4. הבודהיסאטווה קאנון כאלוהות מבוססת ביפן
4.1. תפוצה עממית של קאנון
4.2. שינויים בדמויותיה של קאנון
5. סיכום
ב. ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
ההיסטוריה העממית של קאנון מרחיקה הרבה לפני הגעתה של תפיסה אזוטרית מובנית ליפן. לפי המסורת מסופר כי בתחילת המאה ה-7 (628~) יצאו הינוקומה נו המאנארי (Hinokuma no hamanari) ואחיו לדיג על שפת נהר הסומידה (Sumida) , ברשתם עלה בול עץ מגולף בדמותו של קאנון. קבוצת מכסחי דשא צעירים בנו מקדש קטן עבור הפסלון שנמצא, לאחר מכן אדונו של הונוקומה נו המאנארי הפך את ביתו למקדש עבור האלוהות. בשנת 645 לערך הקדוש המוערך שוקאי (Shokai) בנה את המקדש המוכר היום בשם סנסו-ג'י (Senso ji) ובחלום התגלה לו כי על הפסל להיות חבוי. הפסל הוצג שוב לעיני המאמינים בתקופת היאן. ניתן לראות כי כבר בתקופת אסוקה חוברו אגדות הנוגעות לסגידה לקאנון ולעשייה דתית הקשורה לאמונה בכוחותיו ובקדושתו.
 
עבודה מס' 69364 SHOPPING CART DISABLED
תופעת ה-kawaii היפנית כמעצבת דעת קהל עולמית., 2011.
דיון בפן הגלובלי-לאומי של התופעה והשימוש בתופעת ה-kawaii כדרך לקבל לגיטימציה לאומית ומדינית ביפן בזירה הפוליטית-כלכלית הגלובלית.
3,346 מילים (כ-10.5 עמודים), 12 מקורות, 197.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו טענתי העיקרית היא כי נעשה שימוש בתופעת ה'חמודיות' על ידי גורמים וארגונים מדיניים יפניים למטרת עיצוב דעת קהל עולמית חיובית כלפי יפן- שעומדת בניגוד מוחלט לדעת הקהל בזמן מלחמת העולם השנייה- המבוססת על משיכה כלפי אובייקטים שמוצאם יפני.
ראשית אסביר את המינוח האמביוולנטי  'חמודיות' (kawaii), על המשמעויות והנגזרות השונות שגלומות בו. לאחר מכן ארחיב את ההגדרה על ידי פירוט מאפיינים וייצוגים שונים של אובייקטים 'חמודים'. בכדי לבסס את טענתי להשפעה הגלובלית של ה'חמודיות' היפנית אסביר את התיאוריה soft power, כוח 'רך' או עוצמה 'רכה' ( Nyeלפי  Heng), כפי שהיא מתבטאת בפעולותיה ובגישתה של יפן בזירה הבינלאומית. לבסוף, באמצעות פירוט מספר אובייקטים 'חמודים' פופולאריים- הן בפן הגלובלי והן בפן המקומי- שאומצו על ידי גופים וארגונים מדיניים יפניים, אדגים את השימוש הממשלתי בתופעת ה'חמודיות' לשם עיצוב דעת קהל חיובית עולמית.

תוכן העניינים:
מבוא
1. 'חמודיות' כמושג
2. מאפיינים של אובייקטים 'חמודים'
3. תיאוריית "הכוח הרך" על פי ג'וסף ניי
4. שימוש ממשלתי באובייקטים 'חמודים'
4.1 חמודיות גלובלית (שגרירי מדינה חמודים)
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
'חמודיות' כמונח לשוני מרכז בתוכו אמביוולנטיות רבה, הן במשמעויות אותן הוא מייצג עבור העושים בו שימוש, הן באופן בו קיבל לגיטימציה לאורך התפתחותו. 'חמודיות' התפתחה כזרם מחתרתי ומרדני על ידי קבוצת צעירים יפנים ולאחר מכן הפכה לתופעה שלטת בתרבות הפופולארית של יפן. התרחבות התופעה בכל יפן הושגה באמצעות תהליך אימוץ על ידי מדיה נרחבת ופרסום על ידי תעשיות שראו את הפוטנציאל עסקי-כלכלי שגלום בהפצת התופעה. אם כן, ניתן לומר כי התפשטות ה'חמודיות' ביפן נבעה ממערכת יחסים הדדית בין אינדיבידואלים בני עשרה וגורמים תעשייתיים גדולים ומשפיעים.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/06/2017
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
היסטוריה
יפן
כללי
סין
תרבות
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 154 :: [עמוד 1 מתוך 18]
עבור לעמוד: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 :: עמוד הבא >>