היישום אינו מחובר לאינטרנט

מימוש העצמי באמצעות המוות בפילוסופיה של דוגן

עבודה מס' 070518

מחיר: 159.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בבתפישתו של דוגן את בעיית החיים-מוות, את שיטת הזנקי.

3,439 מילים ,14 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

כל יצור בעל חיים, מתעמת עם המוות בשלב מסוים בחייו. בעיה קשה מנשוא אצל בני האדם, הינה העובדה כי כאשר אנו ניצבים בפני המוות, נדמה לנו כי אנו לא רק מתעמתים עם המוות אלא כי בזאת, אנו מסיימים את חיינו. מטרתי בעבודה זו הייתה להבין כיצד ניתן לקחת חוויה משתקת וסופית זו ולהפכה להתמודדות חיובית אשר בעזרתה ניתן ללמוד או להבין את האני האמיתי הטבוע בנו ובכך להשתחרר מהפחד התמידי המקונן בנו לגבי סיום קיומנו.

בעבודתי על המימוש העצמי באמצעות המוות, אציג בקצרה את ההתפתחות של הזן בודהיזם מתוך הבודהיזם והדאואיזם ולאחר מכן אתמקד בפילוסופיה של דוגן. בפילוסופיה שלו אתמקד בתפישתו את בעיית החיים-מוות, את שיטת הזנקי, אשר מדברת על תפקוד מלא של האדם ברגע ההווה ועל הפחד המשתק מהמוות אשר משתק את האדם מלחוות את האני האמיתי הטבוע בו במהלך חייו. דרך תפישותיו של דוגן את כל אלו, אנסה להגיע לאותה הבנה של חיים-מוות ככלי למימוש העצמי. בנוסף, אציג בקצרה, תורות נוספות של הוגים שונים, אשר משתמשים בבעיית המוות גם הם ככלי.

תוכן עניינים:
מבוא
תפישת המוות בבודהיזם ובדאואיזם
דוגן
תפישת המוות לפי דוגן
פחד מן המוות
זנקי- פילוסופיה של תפקוד מלא
מימוש העצמי באמצעות המוות
מימוש העצמי באמצעות המוות בתורות נוספות
לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תפישת מוות בודהיסטית-
כבר בסיפור חייו של הבודהה, לפי המסורת הבודהיסטית, אנו פוגשים את התמודדותו עם המוות כאשר הוא יוצא למסעו הרוחני כתוצאה ממפגשים עם סבל- זקנה, חולי ומוות. במפגשו הרביעי, הוא פוגש סגפן אשר בזכותו הוא מבין כי ניתן להתגבר על הפחד מפני המוות, בעקבות הבנה זו הוא מחליט להפוך לסגפן. אך רק כאשר הוא "כיוון את מחשבותיו אך ורק לחידת המוות והלידה מחדש" זכה להתעוררות. מאז התעוררותו, הפיץ את תורתו הלאה, ובמרכז תורה זו עומדות ארבע האמיתות הנאצלות: מתוך ארבע האמיתות הנאצלות של הבודהה, כבר באמת הראשונה אנו רואים כי המוות אינו יוצא דופן מבחינת היותו מקור לסבל- "למות זה סבל"(3).

תגים:

יעקב רז · שירת העשבים · סמינר · סמינריון · דוגן · מוות · זנקי · פחד מהמוות · מוות · בודהיזם · דאואיזם · תפקוד מלא · מימוש העצמי · תיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מימוש העצמי באמצעות המוות בפילוסופיה של דוגן", סמינריון אודות "מימוש העצמי באמצעות המוות בפילוסופיה של דוגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.