היישום אינו מחובר לאינטרנט

האידיאלים הקונפוציאניים והניסיון להחייאתם בשושלת הסונג

עבודה מס' 070519

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האידיאל הקונפוציאני, הקלאסיקות, וכיצד בתקופה מאוחרת יותר, אותם האידיאלים מקבלים תחייה מחדש באמצעות הוגים ניאו-קונפוציאניים.

3,727 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

הפילוסופיה של קונפוציוס עברה טלטלות רבות לאורך ההיסטוריה של סין. היא נחשבה בתקופות מסוימות לפילוסופיה שמנהלת את המדינה, ובתקופות אחרות היא גונתה והושלכה הצידה. אך לאורך אותה ההיסטוריה, אנו יכולים לראות ניסיונות שונים להחיות את הפילוסופיה הקונפוציאנית גם לאחר שזו נשארה מאחור ופילוסופיות חדשות או שיטות חדשות התבססו בסין.
בעבודתי על האידיאל הקונפוציאני והניסיון להחיותו אתמקד בשושלת הסונג, אשר לפי דעתי היא השושלת הגדושה ביותר מבחינת הוגים ורעיונות- חלקם שמרניים יותר, חלקם פחות. מעניין לראות כיצד הניסיון להחיות אידיאל קונפוציאני, מביא לעיתים לשיטות ותיאוריות חדשות שהן לאו דווקא האידיאל הקונפוציאני.
בעבודה זו אראה את האידיאל הקונפוציאני, את הקלאסיקות, ואנסה לבדוק כיצד בתקופה מאוחרת יותר, אותם האידיאלים מקבלים תחייה מחדש באמצעות הוגים ניאו- קונפוציאניים שרוצים לשמר אותם אך גם לעיתים להתאימם למצב בתקופתם, ואיך לבסוף אנו רואים כי אין אפשרות מושלמת לשמר את האידיאל הקונפוציאני, וכל ניסיון לכך הוא ניסיון שווא.

תוכן עניינים
הקדמה
1. קונפוציוס.
2. קונפוציאניזם-
א. האידיאל הקונפוציאני.
ב. "ספר הטקסים"- Li Chi.
3. שושלת הסונג-
4. הוגים ניאו- קונפוציאניים בשושלת הסונג-
א. Sima Guang
ב. Cheng Yi
ג. Zhu Xi וה-Jia Li -
5. תפיסת המשפחה בשושלת הסונג-
א. החייאת האידיאל בשושלת הסונג.
6. לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האידיאל הקונפוציאני-
הדת שקונפוציוס "ירש" קיבלה את האמונה באל עליון, Tian (השמיים) או Shang Ti, ששלט ביקום ועל כל היצורים הרוחניים, ואשר דאג לרווחת בני האדם. כולם יכלו לראות את רצונם של השמיים על ידי סימנים שונים, אך היה אדם אחד שבפניו השמיים התגלו ואמרו את רצונם. אדם זה היה ה"נציג" של השמיים, הוא נבחר על ידי השמיים בכדי למלא את רצונם. קונפוציוס חשב כי אותו האדם שמונה כנציג, אכן יכול לעשות זאת. כך אצל קונפוציוס מתקבלת משמעות חזקה של אחריות מוסרית אישית ובכך שכל אדם אחראי לגורלו. החכמים בזמנים העתיקים עשו כך גם כן, והם היו כדוגמא אישית לדורות שבאו אחריהם. הניסיון ללכת בדרך של השמיים היו המאפיינים של ה ZhunZi- איש המעלה הטובה(5).

תגים:

קונג זי · קונפוציוס · סונג · שושלת · סין · מזרח אסיה · פרוסמינריון · קונפוציאניזם · משפחה · פולחן אבות · טקסים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האידיאלים הקונפוציאניים והניסיון להחייאתם בשושלת הסונג", סמינריון אודות "האידיאלים הקונפוציאניים והניסיון להחייאתם בשושלת הסונג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.