עבודות [973-981] מתוך 1264 :: [עמוד 109 מתוך 141]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 60513 SHOPPING CART DISABLED
הצקה בבתי ספר, 1998.
סקירת ספרות העוסקת בנושא תוך התייחסות לגורמים, לתוצאות ולדרכי מניעה שונות.
5,336 מילים (כ-16.5 עמודים), 10 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הצקה היא דיכוי מתמשך פיזי או פסיכולוגי של פרט חלש ע"י פרט או קבוצה חזקים יותר. הצקה אינה זהה לקונפליקט, אלימות או חוסר הסכמה למרות שהיא יכולה לכלול את כולם. (Rigby, 1977)
בריונים רוכשים עליונות כלפי הקורבן בדרכים רבות ע"י גודל פיזי וכוח, ע"י סטטוס בתוך הקבוצה, ע"י ידיעת חולשותיו של הקורבן או ע"י תמיכה מילדים אחרים כמו קבוצת מציקים. (Olweus, 1991)

הצקה היא אחת הבעיות החמורות ביותר בבתי הספר כיום. היא חלק מהמציאות היום יומית של כל הילדים בין אם הם בריונים, קורבנות או "רק" צופים מהצד. (BBP, 1999)
אנו רואים אותה בעבודה, בבית, במועדון ובמגרש הספורט אך בעיקר בבית הספר שם ילדים לומדים כיצד להתנהג כלפי אחרים כפי שהם לומדים את החומר הלימודי בשיעור.
למרבה הצער, חלק מהילדים לומדים טוב מדי כיצד לשלוט באחרים בצורה שאינה הוגנת ומפיקים מכך הנאה. בכך הם עלולים ליצור תבנית להתנהגותם כמבוגרים (Rigby, 1977). עד לעת האחרונה לא קיבלה בעיה זו התייחסות מספקת למרות השפעותיה ההרסניות והמתמשכות . (BBP, 1999)

בסקר ספרות זה ננסה להבהיר מהי הצקה ואת ההבדלים בינה לבין קונפליקט רגיל, שכיחותה של התופעה, נמנה את הגורמים והסיבות להתרחשותה, נפרט את מאפייניהם של הבריון והקורבן וכן נתאר את תגובת הילדים להצקה ואת תוצאותיה.
בנוסף לכך נציין  מספר דרכי מניעה והתערבות.

אנו מאמינות שניתן להפחית את בעיית ההצקה בבתי הספר בצורה משמעותית אם מורים, הורים, מועצות תלמידים ומנהלים יפעלו יחד במאבק בתופעה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
הצקה מהי?
עד כמה נרחבת בעיית ההצקה
הצקה - גורמים
הבריון
הקורבן
ה"בריון\קורבן"
כיצד ילדים מגיבים להצקה
תוצאות ההצקה
מה אנו יכולים לעשות על מנת למנוע או לעצור את תופעת ההצקה?
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: כל מקורות העבודה הינם מאמרים שנלקחו מאתרי אינטרנט העוסקים בחינוך.
 
עבודה מס' 60497 SHOPPING CART DISABLED
הכנה לקראת בחינת הבגרות לבתי ספר דתיים - בחינת הבקיאות, 1998.
זהו ספר המיועד למורים כחלק מהכנת תלמידים לקראת בחינת הבגרות.
29,218 מילים (כ-90 עמודים), 0 מקורות, 230.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ספר שמואל
הקדמה

קהל היעד:
הספר מיועד לכלל אוכלוסיית התלמידים. תלמידי בית הספר היסודי, תלמידים הלומדים ליחידת הבקיאות, תלמידים הלומדים לקראת חידון התנ"ך, וכל יהודי שמעוניין לרענן את בקיאותו בספר שמואל.

כיצד להיעזר בספר:
1. התלמיד יכול ללמוד את הנושא בכוחות עצמו.(גם כאשר הזמן שעומד לרשות המורה, אינו מספיק דיו כדי ללמד את ספר  שמואל על כל פרטיו)
2. התלמיד יכול להיעזר בספר כדי לחזור על החומר הנלמד.(שינון, הכנה למבחן, עבודת בית וכו')
3. התלמיד יכול ללמוד בכיתה את פרקי הספר כסדרם, ולהיעזר בספר לנושאים קורלטיבים, לפסוקים וכו'...
4. התלמיד יכול להיעזר בטבלאות שמסכמות את שמות האנשים, המקומות, הנושאים וכו'..

ההבדלים בין הספר למורה לבין הספר לתלמיד
הנושאים, שלידם נמצאת כוכבית, מופיעים גם בספר לתלמיד.
התלמיד מקבל טבלאות ריקות עם המקורות בתנ"ך.

מבוא

מבנה הספר:
פרק ראשון - לימוד ספר שמואל לפי נושאים:
א'- התבנית הכללית ללימוד ספר שמואל.
ב'- מערכי שיעור לתבנית הכללית.
ג'- שיטת הג'יקסו.(הסבר והדגמה)
פרק שני - נושאים קורלטיביים בספר שמואל.
פרק שלישי - דו-שיח בין אישים שונים: שילוב בלימוד השוטף.
פרק רביעי - 93 שאלות חדשות, שלא הופיעו בבגרות.(כולל פתרונות)
פרק חמישי - ניתוח כל הפרקים לפי שמות אנשים, מקומות, פסוקים נבחרים ונושאי הפרק.
פרק שישי - סיכום כל הנושאים:
  א'- לפי סדר הפרקים בספר שמואל.(מיועד למורים שמלמדים לפי הפרקים ומעוניינים בנושאים קורלטיביים)
  ב'- לפי סדר א'-ב'.(מיועד למורים שמלמדים לפי נושאים)
פרק שביעי - סיכום כל המקומות, שמופיעים בספר שמואל.(לפי סדר א'-ב')
פרק שמיני - פסוקים נבחרים מכל פרק.
פרק תשיעי - מבחן מסכם לספר שמואל.(בדרך קצת שונה)
נספחים - עמודים תואמים בין הספר למורה לבין הספר לתלמיד.

מבנה הספר מחייב את התלמיד לקרוא את ספר שמואל, לפחות חמש פעמים:
1. ברפרוף.(פרק ראשון בחוברת לתלמיד)
2. בהתמקדות בנושאים מסוימים.(פרקים שני ושלישי בחוברת לתלמיד)
3. בפתירת מאגר השאלות.(פרק רביעי בחוברת לתלמיד)
4. על ידי פסוקים נבחרים.(פרק שביעי בחוברת לתלמיד)
5. במבחן המסכם.(פרק שמיני בחוברת לתלמיד)

סגנון הטבלאות:
1. רוב השאלות במבחני הבקיאות מורכבות משאלות ידע על התוכן ושאלות קורלטיביות. המכשול העיקרי בלימוד הספר הוא זכירת כל הפרטים, לכן רוב מערכי השיעור נבנו בצורת טבלאות. הטבלאות עוזרות לתלמיד לסדר את המידע הרב בזיכרון, ולהתמודד עם שאלות קורלטיביות.
2. קיימת שורה ריקה בסוף כל טבלה, לתלמידים שחושבים על רעיון מקורי.
תלמידים אשר בקיאים במדרשי חז"ל, יכולים להוסיף בטבלה זו מהידע האישי שלהם.
פירוש הפסוקים:

1. פירוש הפסוקים נכתב לפי פשט הבנה בסיסי בלשון העברית, ללא פרשנים. עובדה זו מקשה על לימוד נושאים כמו: תפילת חנה, קינות דוד, תפילות דוד, נבואת דוד ושירת דוד. במקומות אלו נלקחו הפסוקים הקלים להבנה, או פסוקים ידועים.
ככלל, רוב הפסוקים, שאינם מובנים כפשטם, לא הובאו.
2. הפירוש הפשוט, ברוב המקומות, הוא על פי "דעת מקרא".
3. הפסוקים הועתקו על פי ה"קרי".
 
עבודה מס' 60496 SHOPPING CART DISABLED
יהושע-שופטים, 1999.
עבודה זו מיועדת למורים וסטודנטים כחלק מהכנת תלמידים לקראת בחינת הבגרות בתנ"ך בכיתה י' לתיכונים דתיים.
7,988 מילים (כ-24.5 עמודים), 0 מקורות, 120.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
יהושע-שופטים

הקדמה.

הקשיים הכלליים:

1. בעיית זמן.
מספר שאלות גדול ביחס לזמן הניתן בבחינה (22 שאלות, כולל סעיפים, בשעה וחצי)

2. בעיית זמן נוספת - שימוש בספרים בבחינה.
מותר לתלמידים להשתמש בספרים, וחלק מן התלמידים אינם משקיעים בלימוד שלפני הבחינה בהסתמכם על הספרים בזמן הבחינה. הם פותחים את הספרים בכל שאלה, ועובדה זו לא משאירה להם מספיק זמן כדי לסיים את הבחינה, והם עונים בצורה מוצלחת רק על חלק קטן מן השאלות, שאינן מאפשרות להם אפילו לקבל ציון עובר.

3. בעיית לחץ - בחינת הבגרות הראשונה.
זוהי בחינת הבגרות העיונית בכתב הראשונה לחלק מן התלמידים, והלחץ הראשוני מאוד משפיע, כאשר התלמיד נאלץ להתמודד, בין השאר, גם עם לחץ זמן.

4. בעיית זיכרון - הבחינה ותוכנית הלימודים.
ספר שמות נלמד בכיתה ז'.
ספר במדבר נלמד בכיתה ח'.
ספרים יהושע ושופטים נלמדים בכיתה ט'.
ספרים שמואל ומלכים נלמדים בכיתה י'.
תלמידים צריכים להיזכר בחומר שלמדו לפני מספר שנים, ובו בזמן, עליהם ללמוד גם ספרים נוספים, שאינם כלולים במבחן הבקיאות.

5. בעיית זיכרון נוספת - חומר הלימוד.
חומר הלימוד טומן בחובו מספר גדול מאוד של פריטים, ודרושה כאן מיומנות זכירה.

6. התלמידים.
תלמידים בחינוך הממלכתי דתי אמורים לקרוא את פרשת השבוע, להתפלל שלוש תפילות ביום וכו'. רמת הבחינה יוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים מנהלים אורח חיים דתי. המציאות, לצערנו, אינה כזאת, ותלמידים רבים בחינוך הממלכתי דתי אינם מנהלים אורח חיים דתי. מצב זה קיים בעיקר בתיכונים המקיפים הדתיים, ובתיכונים הטכנולוגים הדתיים.

הקשיים בספר יהושע:
1. הספר נלמד בכיתה ט', והמורה, בדרך כלל, אינו חוזר עליו במלואו, אם בכלל, בכיתה י'.
2. יהושע מזכיר במעשיו מקרים רבים שאירעו למשה. דבר זה מבלבל את התלמיד.

הקשיים בספר שופטים:
1. הספר נלמד בכיתה ט', והמורה, בדרך כלל, אינו מספיק לסיימו ,ואינו חוזר עליו במלואו, אם בכלל, בכיתה י'.
2. התלמידים מתבלבלים בין השופטים השונים
 
עבודה מס' 60489 SHOPPING CART DISABLED
מערכת החינוך לילדים והמתבגרים הבדווים בחברה הישראלית, 2000.
בחינת הגורמים לקיפוח הבדווים בתחום החינוך.
9,302 מילים (כ-28.5 עמודים), 50 מקורות, 329.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
    מערכת החינוך בישראל התפתחה ב-53 שנותיה ועברה כברת דרך מרשימה. החינוך הערבי קופח באופן יחסי לחינוך היהודי, אך גם הוא זכה לשיפורים רבים, ובמערכת החינוך הערבית כמה מבין בתי הספר הטובים בארץ. כל זה אמור באופן כללי לגבי החינוך הערבי, אם כי נראה שסקטור אחד באוכלוסיה הערבית קופח - הסקטור הבדווי. מכיוון שכך, ארצה להתמקד בעבודתי, בנושא חינוכם של ילדים ומתבגרים בבתי הספר בישובים הבדווים, תוך שימת דגש על איכות החינוך המוקנה להם. אתייחס לחינוך המוקנה לבדווים, הן מבחינת ההיסטוריה של מדינת ישראל מאז קומה והן לנעשה בתקופה זו של שלהי שנות התשעים וראשית המאה ה-21.
    כבר ציינתי כי חלה התפתחות מתמדת בשיטות החינוך המוקנות לכלל האוכלוסיות בישראל, אך הבדווים זוכים לחינוך באיכות ירודה. למרות שניתן היה לצפות כי ימחו על כך, הם אינם יוצאים בדרישה לשיפורים במערכות החינוך השונות.

בעבודתי ארצה לטעון, כי קשה להפנות אצבע מאשימה בנושא זה לעבר קבוצה מסויימת או ממסד מסוים במאה ה20 -. מאה זו משופעת במהפכות חברתיות וגם הבדווים נמצאים בתהליך מתמיד של מעבר מנדודים לישיבת קבע ומאוהלים, צריפים ופחונים לישובים כפריים ועירוניים, המשופעים בשירותים קהילתיים הרבה יותר מאשר בעבר.
    בהמשך לטענה זו, אתייחס גם לראיה הסטריאוטיפית הקיימת כלפי הבדווים, הן בקרב היהודים והן בקרב הערבים הפלאחים, המתייחסים לבדווים כנוודים הממשיכים להתגורר באוהל ולקיים דפוסי חיים ארכאיים, בעוד שבמציאות הבדווים הולכים ודומים לנו במראם, בהתנהגותם ובאורח חייהם היומיומי.
    על כן אטען כי הבדווים עוברים תהליך דומה לזה שעברו עמים רבים בנדודיהם מתרבות לתרבות וקיימים בקרב הבדווים מאפייני מהגרים, למרות שגם לפני קום המדינה חיו בארץ, אך מבחינת השעתוק התרבותי, החלו להפנים את סגנון החיים הממסדי, הכולל מגורי קבע ושירותי קהילה רק בשלב מאוחר והתהליך שהם עוברים דומה לתהליך שעובר מהגר הבא לארץ, כך שסופו של דבר, שיתמזגו עם האוכלוסיה המקומית והדבר הינו רק פונקציה של זמן. בכך דומים הבדווים למהגרים שונים, מאירופה וממדינות אחרות, שהגיעו לארץ במחצית הראשונה של המאה ונתקלו בראיה סטריאוטיפית של התושבים המקומיים. כך גם לגבי העולים מארצות המזרח, מרוסית ומאתיופיה בשנים האחרונות.
    כדי לתמוך בטענותיי, אציג בפרק הראשון את הגישה ההתפתחותית, הנוגעת להכרה, תפיסה וחשיבה, ובכלל זאת לאוטונומיה מוסרית של האדם, הן כלפי עצמו והן כלפי הזולת והחברה. בפרק השני אציג תיאוריות הגירה, כדי להסביר את מעמדם של הבדווים בציוויליזציה החדשה ובתחושותיהם, שהינן כשל מהגרים. בפרק השלישי אעסוק בסוגית ייחודיותם של הבדווים והחינוך המסורתי שלהם. בפרק הרביעי אעסוק במערכת החינוך בישראל, ובכלל זאת במערכת החינוך בקרב המיעוטים, כאשר בפרק החמישי אתרכז בסוגיות והיבטים שונים הקשורים לחינוך בחברה הבדווית - הן סוגיות הקשורות לתרבותם, הן למגעם עם הציוויליזציה והן לחינוכם העכשווי. בפרק השישי אקיים דיון, שבו אקשור את כל הקצוות, ולאור זאת אסיק את מסקנותיי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: הגישה ההתפתחותית
פרק שני: ספרות מחקרית בנושא ההגירה
פרק שלישי: אוכלוסית הבדווים בישראל
פרק רביעי: מערכת החינוך בישראל
פרק חמישי: חינוך בקרב האוכלוסיה הבדווית
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 60465 SHOPPING CART DISABLED
יחס היהדות להתאבדות, 2001.
תיאור ההתאבדות כמעשה גבורה בהיסטוריה של העם היהודי מתקופת התנ"ך ועד ימינו.
5,843 מילים (כ-18 עמודים), 16 מקורות, 218.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. התאבדות בתקופת המקרא
3. התאבדות בתקופת בית שני, המשנה והתלמוד
4. התאבדות בתקופת הראשונים והאחרונים
5. התאבדות בעמים אחרים
6. התאבדות בתקופתנו
7. התאבדות וחינוך
8. סיכום ועמדה אישית
9. ביבליוגרפיה

מבוא
ביסודה של עבודה זו עומד נושא ההתאבדות. נושא ההתאבדות מכיל בתוכו תחומים רבים: התאבדות בשל מצוקה נפשית או בשל כעס, התאבדות כמעשה גבורה, סיוע להתאבדות (והמתת חסד).
נושא ההתאבדות הוא נושא שנוי במחלוקת המעלה דעות שונות ורבות, זאת מעצם הערכים הסותרים העולים ממנו ובראשם ערך קדושת החיים מול ערכים כמו בחירה חופשית של האדם וזכות האדם על חייו ועל מותו.

העבודה תעסוק רובה ככולה בנושא ההתאבדות כמעשה גבורה. עבודה זו לא תתמקד בסיוע להתאבדות ובהתאבדות בשל מצוקה נפשית או בשל כעס, כמו כן העבודה לא תעסוק בהתאבדות בשל מחלות מאחר ובכל אלו בולטת פחות הבחירה החופשית.
בעבודה זו אנסה להבין את נושא ההתאבדות כמעשה גבורה, ומהו היחס בדת היהודית למעשה כזה. בכדי לענות על שאלה זו, אבחן את נושא ההתאבדות בשני מישורים: האחד, החברתי - מהו או האם קיים מצב חברתי כלשהו אשר מעודד את ההתאבדות. המישור השני, יחס המקורות היהודיים לנושא ההתאבדות במעשה גבורה.
בפרקים הראשונים אציג את נושא ההתאבדות ביהדות ואת יחס המקורות היהודים לנושא, זאת לפי סדר כרונולוגי אשר מתחיל בתקופת המקרא ומסתיים בימינו, בנוסף אציג את היחס להתאבדות בעמים אחרים, כן אביא נתונים סטטיסטיים אודות ההתאבדות בימינו. בסוף העבודה אציג את הקשר בין ההתאבדות לחינוך וכן אביא את עמדתי האישית בנושא.

ד"ר אברהם שטינברג מגדיר את ההתאבדות בשני מובנים: האחד, המצומצם - הכוונה לפעולה שעושה האדם בגופו מתוך כוונה להמית את עצמו. השני, הרחב - כל פעולה, או הימנעות מפעולה, או מתן אפשרות פעולה לאחרים - אשר יגרמו את מותו של האדם, ואשר ניתן היה למנוע תוצאה זו.1
---------------------------------------------------------------------------------
1. שטינברג, אברהם. "ההתאבדות לאור ההלכה",(ירושלים, הוצאת מכון רגנשברג, תשמ"ח) כרך ה', עמ'
רפ"א.
 
עבודה מס' 60451 SHOPPING CART DISABLED
למידה חקרנית, 2000.
מהי למידה חקרנית, עיקרי השיטה, שלבים, מאפיינים, מטרות, יתרונות וחסרונות, תפקיד המורה.
2,340 מילים (כ-7 עמודים), 7 מקורות, 152.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
למידה חקרנית

תוכן עניינים:
מבוא
למידה חקרנית מהי?
המערכת הפתוחה - עיקרי השיטה
שלבי הלמידה החקרנית
מאפייני השיטה
מטרות הלמידה החקרנית
יתרונות וחסרונות השיטה
תפקיד המורה בלמידה החקרנית
סיכום
ביבליוגרפיה

בעבודה זו אעמוד תחילה על טיבה של הלמידה החקרנית. בהמשך אציג את עיקרי
השיטה ומאפייניה, תוך התמקדות במטרותיה. בנוסף אציג את יתרונותיה
וחסרונותיה השונים. לבסוף אקדיש תשומת לב למקומו של המורה בלמידה
החקרנית. מטרתי העיקרית בעבודה זו היא להציג אפשרויות כיצד לפתח אצל כל ילד
את היכולת להשתמש בשאלות לשיפור ההבנה והלמידה העצמית. הגישה היא
חדשנית יחסית, אך היא נתגלתה כמבוססת מבחינה חינוכית ויעילה לגבי ילדים
צעירים מכל רקע ומכל סוגי החינוך המוכרים (תמיר, 1971, כהן 1995).



 
עבודה מס' 60415 SHOPPING CART DISABLED
"להיות אזרחים" בישראל להיות או לא להיות ?, 2001.
ניתוח ספרי אזרחות משנים שונות ובדיקה כיצד משתקפות אוריינטציות אזרחיות ישירות\עקיפות בספרים.
4,679 מילים (כ-14.5 עמודים), 20 מקורות, 229.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
"ספר לימוד למקצוע האזרחות מעצם טבעו מתיישן מהר, כי הבעיות שהוא דן בהן רק בחלקן תיאורטיות, שאין משתנות במרוצת הזמן; בחלקן הגדול הן בעיות אקטואליות, הנובעות מן המצב בשעת הכתיבה." (אטינגר, 11:1961)
במילים אלו פותח אטינגר את ההקדמה למהדורה השלישית של ספרו "תורת האזרחות", ספר הלימוד הראשון במקצוע האזרחות במדינת ישראל. למרות הבנת המחבר את השינויים אשר עוברת החברה בכלל והחברה בישראל בפרט, חלו עדכונים איטיים ומעטים בלבד בספרי הלימוד במקצוע אזרחות. כל-זאת כאשר, מאפיינים רבים בפוליטיקה ובחיים הפוליטיים בישראל, השתנו והתעצבו. שינויים אלו מתבטאים בתכני הפוליטיקה החדשה (ישי, 1999) ובאופן ההשתתפות ( ,Gibbins 1990 ; Wolfsfeld, 1988).
לימודי האזרחות במדינה דמוקרטית חשובים מאד. החינוך לאזרחות אינו רק בבואתה של התרבות הפוליטית, אלא גם גורם הקובע את אופיה (פרל, 3 : 1996). כמו כן מהווה אזרחותו של אדם מרכיב מרכזי בזהותו. הקשר המוצג לעיל בין חינוך ומדעי המדינה, הוא נקודת המוצא בעבודה זו.

מטרת העבודה היתה לבדוק את הקשר ואת ההלימה בין השינויים בחברה הישראלית מבחינת התנהגות פוליטית לבין התכנים הנלמדים במקצוע אזרחות. תכנים האמורים להכין את התלמיד לקראת תפקידו כאזרח במדינה.  לצורך הבדיקה, ערכתי ניתוח (ברמות שונות) של ששה ספרי לימוד במקצוע אזרחות, אשר נכתבו בין 1961 לבין 2000. בנוסף ניתחתי את דו"ח ועדת ההיגוי לחינוך לאזרחות ואת נייר המסגרת לנושא המרכז השנתי במערכת החינוך תשס"א. במסגרת העבודה ראיינתי את ממלאת-מקום המפקח הראשי על לימודי האזרחות במשרד החינוך - הגברת חנה שפיר.

לאחר הצגת מערך המחקר וניתוח הטקסטים, אציג מספר הסברים אפשריים לנתונים. חלקים מן ההסברים קשורים לאופיה של מערכת החינוך בישראל ואילו חלקים אחרים קשורים לאופי השינויים העוברים על החברה בישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
התנהגות פוליטית פוסט-מודרנית
לימודי אזרחות במדינת ישראל
ניתוח ספרי לימוד במקצוע אזרחות 2000 - 1961
סיכום
נספחים
נספח א': ניתוח תוכן - ספרי לימוד במקצוע אזרחות
נספח ב': תצלום כריכות ספרי לימוד במקצוע אזרחות
(הערת מערכת: התצלומים עצמם אינם חלק מן העבודה)
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 60414 SHOPPING CART DISABLED
אוטונומיה, אחריות, ביקורתיות- ערכי חינוך רצויים בדמוקרטיה ליברלית פוסט-מודרנית, 2001.
הצגת שלושה ערכים מרכזיים למערכת החינוך בעידן זה.
4,292 מילים (כ-13 עמודים), 22 מקורות, 229.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעידן הפוסט-מודרני, מכוונים חצי ביקורת רבים אל מטרת בית - הספר (תרתי משמע).
הפעם, בניגוד לתקופות קודמות בהיסטוריה חצי הביקורת מגוונים ומשולחים מכיוונים שונים: כיוון פוסט\ציוני, כיוון עדתי, כיוון פמיניסטי, כיוון סביבתי וכדומה. בדרכם, חותכים חצי הביקורת גבולות מחשבה, אמונה והתנהגות: מיתוסים.
אין אנו מבקשים לשבור מיתוסים ישנים וחדשים במערכת החינוך. אין אנו מבקשים ליצור "יש מאין תחת השמש". אנו מבקשים להציג הצעה נוספת לפתרון בעיות החינוך בעידן הפוסט-מודרני. הצעה המתבססת על רעיונותיהם של א\נשים שונים בשנים האחרונות ומתבססת גם על פעילותנו כ "כוחות שטח"  בתנועת הצופים ובחברה להגנת הטבע.

העבודה מחולקת לשני פרקים ראשיים. הפרק הראשון "רקע" עוסק ברקע החברתי והחינוכי של העבודה. פרק זה יכלול סקירה של הנחות יסוד כגון: קיומו של משבר ערכים בחינוך, קיומו של יעד מוסכם: דמוקרטיה ליברלית וברירת המחדל של קיום החינוך. בנוסף ובהתבסס על הנחות יסוד אלו נסביר את הסיבה לעיסוק בערכי החינוך ונתייחס בקצרה למתח הקיים בישראל בין הפרטיקולרי והאוניברסלי.
הפרק השני בעבודה "שלושה ערכים, שני טיעונים" יציג את הצעתנו לערכי החינוך בדמוקרטיה הליברלית: אוטונומיה, ביקורתיות, אחריות. כאשר בהתאם ובהמשך למתח הקיים בישראל בין הפרטיקולרי והאוניברסלי, נציג צידוקים ותימוכין למסד הערכים המוצע. מקור ראשון יהא כתביו של זאב ז'בוטניסקי ואילו המקור השני יהא ספרו של ג'ון סטיוארט מיל "על החירות".

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
שלושה ערכים, שני טיעונים
     ערך ראשון: אוטונומיה
     ערך שני: אחריות
     ערך שלישי: ביקורתיות
     במקום פסקת סיכום
סיכום
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 60405 SHOPPING CART DISABLED
הזהות המשתנה של החינוך הקיבוצי, 2000.
סקירת החינוך הקיבוצי המשותף והצעת מודל חלופי לחברת הילדים.
8,057 מילים (כ-25 עמודים), 20 מקורות, 274.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עם נדידת הכוחות מהגופים הציבוריים אל כלכלת השוק הגורפת מתערער מעמדו של הקיבוץ, במציאות המשתנה עד כדי יצירת מציאות הזויה בסביבה חסרת מנוח ומתח בין המשכיות היסטורית ושינוי בין היציב והקבוע, המשתנה והרעוע, ערכי היסוד בחיי החברה הקיבוצית הופכים לפתע חמקמקים ויחסיים.
לנוכח תהליכים אלה ואחרים העמדתי לי למטרה לבנות את המרכז החברתי בקיבוצי (רמת רחל), כתחליף לחברת הילדים שזה זמן מה חדלה להתקיים.
סימן ההיכר המובהק של החינוך הקיבוצי הנו היותו בבואה נאמנה לחיי החברה הקיבוצית, בעיותיה וחזונה. משום כך אין לדון בו מבלי לדון בקיבוץ עצמו, שכן הוא מעניק לחינוך הקיבוצי את ייחודו, וכל דיון בשאלות חינוך מן ההכרח שיבהיר תחילה את בעיית החברה בה חיים וגדלים הילדים. לדעתי, אין אפשרות להבין את בעיית החינוך ללא קשר לבעיות הקיבוץ.
בשאלת המחקר ניסיתי לבדוק, אם אכן קיים סיכוי לשינוי במצבו של החינוך המשותף. האם החברה הקיבוצית, שהייתה אוטונומית בכל דרכיה, השקיעה כספים, משאבים ומאמצים רבים בחינוך, אינה מצליחה להמשיך ולשמר את החינוך המתקדם, והיא מחזירה אותנו לחינוך הישן, מי אם כן יפרוץ את המעגל ? האם יש תיקון למצב זה?
הדרך שעל פיה קבעתי לארגן את עבודתי היא חלוקה לשלושה אספקטים:
בפרק א' התעמקתי בהכרת המצוי על מנת להפיק לקחים ולאמץ מה שראוי להמשך היצירה החינוכית, בחרתי להציג את התמורות באידיאולוגיה הקיבוצית שהביאו לשינוי בחינוך המשותף והמחיר שגבתה החברה הקיבוצית.
הצגת הראוי: מתוך מודעות לכך שכל תוכנית זקוקה להצהרת כוונות ויעדים (מה רצוי ומה טוב) עליה להיות בראש ובראשונה גמישה וחופשית. לדעתי אין זה נכון להצהיר על יעדים ואז לדבוק בהם בקנאות, כאילו היו "אורים ותומים", כפי שראינו בחינוך המשותף בקיבוץ, תוך אדישות לנעשה בשטח.
בפרק ב' דנתי ביעד השלישי פיתוח דרכים חינוכיות לסגירת הפער בין המצוי לראוי, ע"י בניית מודל חילופי לחברת הילדים. ברור לי שבתוכי תרבות שחדלה מזמן להיות אידיאליסטית והיא משתנה במהירות גוברת והולכת.
עבודתי לא תהיה קלה, כי איך אפשר מחד להישען על ניסיון העבר, שלא עמד ברוחות הזמן ומאידך להביע את עצמי ולחלום על מה שיש להגשים וניתן עוד להציל.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': החינוך המשותף
          א. האידיאולוגיה הקיבוצית
          ב. דור לדור יביע אומר
          ג. הולדת החינוך המשותף
          ד. הקסם והסיכונים באוטופיה הפסיכואנליטית בחינוך הקיבוצי
          ה. התמורות במבנה חברת הילדים

פרק ב': מרח"ב - מרכז חברתי של ילדי הקיבוץ
          א. מטרות ועקרונות של המרח"ב בקיבוץ
               ב. הנחת יסוד (רציונל) של המרח"ב
          ג. מטרות חברתיות של המרח"ב
          ד. מטרות חינוכיות של המרח"ב
          ה. פיתוח כישורים ומיומנויות חברתיות במרחב בקיבוץ
          ו. ארגון הפעילות במרח"ב
          ז. תרשים של תכנון פעילות שנתית במרח"ב

סיכום
ביבליוגרפיה
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/09/2016
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
גיל הרך
הוראה
חינוך גופני
חינוך מיוחד
כללי
לא פורמאלי
מדיניות חינוכית
נוער וקטינים
תאוריות חינוכיות
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [973-981] מתוך 1264 :: [עמוד 109 מתוך 141]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 :: עמוד הבא >>