היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות בתוכניות לימודים

עבודה מס' 061325

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בניית תוכנית לימודים שתעסוק בתהליך השלום- ישראל במזרח התיכון.

2,694 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
1. מבוא
2. הקדמה
3. הצגה כתובה של המודל
4. מבנה התוכנית
5. קטע ספרותי להמחשת המטרות
6. המטרות האפקטיביות-הרגשיות
7. המטרות ההתנהגותיות
8. פריסת התוכנית
9. ניתוח - סיכום
10. רשימה ביבליוגרפית

1. מבוא
בגלל מהותם הגמישה של הארגונים החינוכיים המשתנים בלי הרף תוך כדי הסתגלות מתמדת
לסביבתם, היה מן החובה לעסוק ולדגול בפתרונות יצירתיים לצורך לתת יותר ויותר תוצאות ברמת
איכות גבוהה מחד והגבלות תקציב מאידך.
יישומה של כל תוכנית לימודים צריך להביא לידי ביטוי מגוון כלים חדשניים ליצירת שיפור ושינוי
מתמידים עם מותאמות למאפייני הארגון החינוכי וליעדיו.
השקפת העולם המנחה אותי מבוססת על האסכולה האוטונומית שמעוגנת בהצגת המודל שלי ואשר
גורסת שלעולם לא יהיה ביצוע טוב ויישום יעיל ללא תוכנית מתוכננת תכנון לוגי שמתבסס על
המציאות הקיימת בשטח ומבוצעת על ידי העוסקים ישירות בהוראה בעלי המעקב היום-יומי ועוקבים
אחרי ההתפתחויות החינוכיות והחברתיות ואשר אינם ממעיטים בערכו של המדע ומשכילים מכל
יכולתם ומתחדשים בהתמדה לאור התנסותם האישית.
התוכנית שלי נכתבה עבור התלמיד היהודי והערבי כאחד, היא גם משלבת תחומי ידע, כגון היסטוריה,
אזרחות, ספרות, גיאוגרפיה, שפה ופולקלור, ומעושרת באמצעות פעולות חינוכיות וחברתיות.
התוכנית באה להעמיק ולהרחיב נושאים של אזרחות והיסטוריה והיא בנויה בצורה המאפשרת את
לימוד הנושאים במשך שנת לימודים אחת.
התוכנית באה גם למלא את התפקידים הבאים:
- להכיר ולהבין אספקטים מתוך עקרונות בסיסיים בלימודי דו-קיום בשלום.
- להבין ולהכיר מושגים בשלום.
- לרכוש כלים לניתוח דילמות.
- ללמד יסודות על המיעוט הערבי והרוב היהודי.
- להכיר אספקטים מהתרבות הערבית והיהודית.

ואילו בתחום המיומנות:
- פיתוח היכולת להשתמש במידע הספרות ומן אמצעי התקשורת והיכולת לקשר בין החומר
הנלמד לבין אירועים אקטואליים.



מקורות:

אייזנר, א. חמש תפיסות של תכנית הלימודים - הד הגן - 1993.
בן פרץ, מ, וזיידמן, ע. - שלושה דורות של פיתוח תכנית לימודים בישראל - עיונים בחינוך - 1991.
סקילבק, מ. - דגם עיצוב לפיתוח לימודים המתבססת על בית הספר - לונדון - 1984.
זלברשטיין, מ. - מקום המורה בתכנון הלימודים בישראל - עיונים בחינוך - 1984.
שרמר, ע. - תוכנית לימודים - עיון מושגי, הלכה למעשה בתוכניות לימודים, י"ם: משרד החינוך - 1993.

תגים:

מורה · הוראה · חינוך · בית · ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות בתוכניות לימודים", סמינריון אודות "עקרונות בתוכניות לימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.