היישום אינו מחובר לאינטרנט

לידות-בית אצל בנות קהילת "יהודים למען ישו" בגליל

עבודה מס' 061358

מחיר: 351.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היסטורית וראיונות עם נשות הקהילה.

11,346 מילים ,8 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

החברה המערבית המודרנית היא חברת-שפע תעשייתית-טכנולוגית, שבה האנשים כל הזמן עובדים למען "התפתחות" ושיפור רמת החיים. התרבות המערבית מונעת ע"י מניע הישגי, רווחי, תחרותי, מובילי ושאיפה לביטחון ולרמת חיים גבוהה יותר. המושגים עלות-רווח-הפסד הם מושגים נפוצים ביותר בתרבות הזאת.
משאבים טבעיים גדולים חברו ליוזמה טכנולוגית אנושית. היוזמה של יחידים הביאה לתגליות חדשות ולהמצאות אשר יצרו תעשיות המציעות מוצרים חדשים. התגליות וההמצאות הביאו גם להתפתחות אדירה נוספת של התעשייה. מפני הגידול העצום באמצעי הייצור - מכניים ואנושיים, וההשקעה הכלכלית האדירה שנדרשה לכך - נוצר צורך מידי בגידול הצריכה.
כל התרבות המערבית בנויה על חוסר האיזון הזה. אם התעשייה היתה צריכה לספק רק את צורכיהם הבסיסיים הגופניים הראשוניים של האנשים - לא היתה לה תקומה. לפיכך התעשייה, בהנהגתם של בעלי ההון, היזמים ובעלי אמצעי הייצור, דואגים כל הזמן להמציא צרכים חדשים. לשכנע את האנשים שלא להסתפק במילוי צרכים הכרחיים, לצרוך עוד ועוד, לשלם עוד ועוד ולקיים את השפע, את התעשייה וכמובן את רווחיהם.

אני מאמינה בסדר חברתי שונה, שאינו עושה שימוש מניפולטיבי בצרכים הקמאיים ביותר שלנו: לאהבה, לביטחון, למגע אנושי.
חשבתי דווקא על הלידה, מפני שהיא דוגמה כל כך טובה לאופן בו הפך תהליך כה ראשוני, פשוט וטבעי, לחלק מתעשייה. הלידה היא הדוגמה הפשוטה ביותר לאיך הופכים צורך פשוט למוצר צריכה.
הלכתי אצל בנות הקהילה של יהודים למען ישו, מפני שרציתי לבדוק, כיצד תיתכן אלטרנטיבה למצב שבו הלידה - החוויה המשמעותית ביותר בחייו של אדם, האקט האלוקי הזה של יצירה המשותף לכל ברואי עולם, ללא הבדל דת, צבע והזדהות פוליטית - הופכת רק לתחנה במסע הניצול של האדם והאשה.
בתקופה שלנו, הטכנולוגיה מחליפה מגע אנושי. הרופא שלך כמעט לעולם אינו נוגע בך ואינו מבצע מניפולציות פיזיות האמורות להיטיב את מצבך הגופני (עיסוי, כדוגמת עבודת הרפלקסולוגים, השיאצו). אלא רק ממלא אותך בתרופות ושולח אותך לבדיקות טכנולוגיות יקרות.
כך, גם במהלך הלידה: המגע, האהבה של איש לאשתו והעזרה של אשה לרעותה, הוחלפה בטכנולוגיה אולטרה-מודרנית, עלותה הון עתק והיא מספקת עבודה לגדודי בתי החולים והמפעלים לייצור תרופות ומכשירים רפואיים. אקט כה פשוט ובלתי מסובך, הפך באמצעי הפחדה משוכללים - את האשה לקליינטית של תעשיית הטרור הזאת.

לכן, שאלת המחקר היא:
איזו אלטרנטיבה יש למצב הזה ומהם התנאים המאפשרים תפיסה שונה כל כך של הלידה?


תוכן העניינים:
חלק א'
מבוא
היסטוריה - סקירת ספרות
הלידה בבית חולים

חלק ב'
השיטה
ראיונות עם היולדות
שיחה עם אני, המיילדת
סיכום
ביבליוגרפיה

**הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו הערות שוליים.

מקורות:

Cianfrani, Theodore, M.D. A Short History of Obstetrics and Gynecology. Charles C. Thomas. 1960.
Cotlow, Lewis. The Twilight of the Primitive. New York, Macmillan, 1971.
Mead, Margaret. Coming of Age in Samoa. New York: Dell, 1967.
Montagu, Ashley. The Natural Superiority of Women. New York, Macmillan, 1967.
קיצינגר, שולה. הריון ולידה. 1990. הוצאת כתר (תרגום).
Frederick, Leboyer. Birth Without Violence. Alfred, A. Knopf. N.Y., 1982.
Lamaze, Fernand. Painless Childbirth. Chicago, Henry Regnery, 1970.
Ina May, Gaskin. Spiritual Midwifery, Summertown 1980.

תגים:

פמיניזם · מסורתי · נצרות · יולדות · מיילדת · צרכנות · אלטרנטיבי · לידה · לידות · דולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לידות-בית אצל בנות קהילת "יהודים למען ישו" בגליל", סמינריון אודות "לידות-בית אצל בנות קהילת "יהודים למען ישו" בגליל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.