היישום אינו מחובר לאינטרנט

רמת הבקרה בעסקים משפחתיים

עבודה מס' 071214

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות והתייחסות למקרה של בית אבות בניהול משפחתי.

6,684 מילים ,23 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

קיומם של עסקים משפחתיים בעולם כמו גם במדינת ישראל הינה תופעה נפוצה, למעלה מ-50% מהחברות הנסחרות בבורסה הישראלית מוגדרות כחברות משפחתיות ושיעור גבוה יותר מכלל העסקים בישראל הינם עסקים משפחתיים. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי עסקים משפחתיים מגיעים לביצועים פיננסיים טובים יותר בהשוואה לעסקים שאינם משפחתיים. אחד ההסברים לכך הוא אוסף הערכים שהמשפחה מביאה לעסק: סולידריות עסקית, מודעות לשמירה על השם הטוב של העסק שלפעמים הוא גם שם המשפחה עצמה ותרבות ארגונית של חשיבה לטווח ארוך.
מאידך, השילוב הייחודי של מערכות המשפחה והעסק כולל מורכבות המשפיעה על בני המשפחה, הארגון העסקי והעובדים שאינם בני משפחה. מורכבות ייחודית זו כוללת עירוב של גבולות בין אהבה וכסף, קריירה וכוח, החלטות אישיות והחלטות עסקיות. מחקרים מראים שמורכבות זו משותפת לעסקים משפחתיים רבים מאוד, למרות שלעתים היא נתפסת בטעות כייחודית לעסק ספציפי. גם באתגרים הניצבים בפניהם, העסקים המשפחתיים דומים אלו לאלו: כמו אתגר המעבר בין הדורות והכנת העסק והמשפחה לשרידות לאורך זמן.
מחקרים וסקרים רבים מדווחים כי עסקים בבעלות משפחתית כושלים במהלך המעבר מהדור הוותיק לדור הצעיר.
מטרת העבודה הינה להבין את היתרונות והאתגרים הייחודיים העומדים בפני עסקים בבעלות משפחתית. העבודה עוסקת בבעיות המשכיות ובחינת הקשיים והסוגיות השונות עמן מתמודדים עסקים משפחתיים.
כחלק מעבודה זו, אתמקד בחקר מקרה מבחן של עסק משפחתי של בית אבות בישראל ואבחן מדוע בעסק זה התרחשו בעיות שונות שהביאו בסוף להתנהגות בלתי נורמטיבית מצד חלק מהעובדים כלפי מטופלים שמהווים לקוחות של אותו עסק משפחתי וכיצד גילוי זה השפיע או עלול להשפיע על העסק המשפחתי הנ"ל.
בחרתי לחקור את נושא זה בשל אקטואליות הנושא של הפיקוח על בתי אבות בישראל כחלק מעסקים משפחתיים. לאחרונה צפינו במקרים בלתי נורמטיביים אשר לעיתים חרגו אל גבולות ההתנהגות הפלילית במספר בתי אבות בישראל ובדגש על בית האבות בחיפה, שם נצפתה אלימות רבה כנגד זקנים השוהים בבית האבות ואשר אינם יכולים להגן על עצמם באופן עצמאי אל מול האיומים של העובדים אשר פעלו נגדם באלימות רבה. לצערי, הדבר שכיח יותר בארגונים אשר הבקרה בהם נמוכה או כאשר הבקרה הינה פנימית ונעשית 'בשקט' מתחת לרדאר התקשורתי הקיים בארגונים ציבוריים או שאינם מנוהלים על ידי בני המשפחה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ארגונים משפחתיים- רקע
2.2 ידע בארגון משפחתי
2.3 בקרה בעסק משפחתי
2.4 אתגרים בניהול עסק משפחתי
2.5 יתרונות הארגון המשפחתי
3. ניתוח ארגון משפחתי
3.1 תיאור הארגון- בית אבות 'נאות כיפת הזהב'
3.2 האירוע המתוקשר
3.3 בחינת ההשלכות על הענף
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנת המחקר
4.3 המלצות כלליות ויישומיות
4.4 השלכות לארגונים אחרים
4.5 מגבלות המחקר
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משחר ההיסטוריה, עסק משפחתי הינו הדרך הנפוצה לניהול עסקים בארץ ובעולם (וייס, 2012). רוב הארגונים בארצות הברית הם ארגוניים משפחתיים, כלומר ארגונים שבהם שניים או יותר מבני משפחה קבועים משפיעים על כיוון העסק באמצעות יצירת קשרי קרבת משפחה, תפקידים ניהוליים או זכויות ובעלות על הארגון. בעוד שרוב החברות המשפחתיות הינן קטנות, חלקן גדולות וחלקן אף עצומות, ביחס לארגונים אחרים בתעשיות בהן הן מתחרות. הארגונים המשפחתיים בארה"ב תורמים כ-40% מהתוצר הלאומי הגולמי ויותר ממחצית התעסוקה הלאומית (Tagiuri & Davis, 1996). לפיכך, חיוני וחשוב להבין את החשיבות של ארגונים משפחתיים למשק ואת המאפיינים של בעלי המשפחות הנ"ל אשר חולשות על יותר ממחצית הארגונים במשק.

תגים:

עסק · שוק העבודה · ניהול · משפחה · עסק משפחתי · בית אבות · ארגון · ארגונים · השפעה · עובדים · בעלות · בעיות · אתגר · כלכלה · אהבה · כסף · קריירה · כוח.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רמת הבקרה בעסקים משפחתיים", סמינריון אודות "רמת הבקרה בעסקים משפחתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.