היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של משתנים דמוגרפיים שונים על אושר

עבודה מס' 071207

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם גורמי ההשפעה על האושר בקרב החברה בישראל?

5,549 מילים ,19 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

מטרת המחקר לבחון מהם הגורמים המשפיעים על אושרו של האדם. לפיכך, אנסה להגדיר 'אושר' כסיפוק ושביעות רצון של האדם מחייו, בתחומים עבודה ומשפחה. שאלת המחקר אשר תוביל את עבודה זו הינה: מהם גורמי ההשפעה על האושר בקרב החברה בישראל?
על מנת לבחון את הקשר הנ"ל, המחקר בנוי ממספר שלבים. בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הנתונים אשר מציג את מדד האושר בישראל בשנים האחרונות.
החלק השני של המחקר- פרק הסקירה, מציג את ההגדרות והתיאוריות השונות של האושר וסקירת גורמי ההשפעה על האושר כגון שכר, מצב משפחתי, תוחלת חיים והשכלה. בחלק השלישי של המחקר תוצג שיטת המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, וכן שיטות סטטיסטיות שונות, כאשר המחקר יתבצע ע"י ניתוח סקר של הלמ"ס של שנת 2018.
בחלק הרביעי יופיע פרק הממצאים אשר יציג באופן גרפי ובאמצעות טבלאות את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה יציג באופן כמותי ותיאורטי את הממצאים.
חלקו החמישי של המחקר יהיה פרק הדיון, אשר יציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות לשאלה המובילה את מחקר זה.
כלי המחקר בסמינר זה הינו רגרסיה מרובת משתנים באמצעות תכנת SPSS.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מידע ונתונים
2.1 מדד האושר בישראל
3. סקירת ספרות
3.1 הגדרת אושר
3.2 מדידת האושר
3.3 גורמי השפעה על מדד האושר
3.3.1 תעסוקה
3.3.2 משפחה
3.3.3 עושר והכנסה
3.3.4 תוחלת חיים
3.3.5 השכלה
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.1.1 המשתנה המוסבר
4.1.2 המשתנים המסבירים
3.2 שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 שיטת איסוף הנתונים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המחקר
5.2 תיאור רמת אושר על פי משתנים דמוגרפיים
5.3 הקשר בין המשתנים הדמוגרפיים ורמת האושר של הפרט
5.4 רגרסיה מרובת משתנים
6. דיון ומסקנה
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

מתוך סקר שנערך בשנת 2018 על ידי משרד המדע והטכנולוגיה בראשות ד"ר אייל דורון, הראה כי באופן כללי הישראלים הם אנשים מאושרים, כאשר הציון הממוצע של מדד האושר שפותח בסקר עמד על 7.3 מתוך 10. מתוך הסקר עלו מספר גורמים בולטים לאושר בקרב הנדגמים כאשר בסקר נמצא קשר מעניין בין תחושת השליטה האישית לבין רמת האושר, כך שככל שהפרט מרגיש שהאירועים בחייו הם תוצאה של הבחירות והמעשים שלו, כך עולה הסיכוי שהוא יהיה מאושר. עוד עלה מתוך סקר זה הגורם המשפחתי כאשר הסקר הצביע על כך שבאופן ברור נשואים מאושרים הרבה יותר מרווקים, מפרודים וגרושים. מחקרים רבים בעולם המערבי טוענים בתוקף שאנשים נשואים מאושר יותר, ומדגישים פחות את הקשר שבין מספר הילדים לבין רמת האושר. אז מסתבר שגם בישראל אנשים נשואים מאושרים יותר מרווקים. הנתונים מראים כי גם בערים שוקקות חיים ואנשים צעירים, כמו תל אביב, אנשים נשואים מאושרים יותר. תוצאה נוספת בסקר מראה קשר בין השכלה לאושר כאשר מסתבר שככל שעולה רמת ההשכלה שלנו, אנו צפויים להיות יותר מאושרים (עמיקם, 2019).

תגים:

עושר · אושר · משפחה · תעסוקה · חילוני · כסף · הנאה · שמחה · עוני · מצב כלכלי · רגש · שביעות רצון · הון · עבודה · קריירה · סיפוק · משפחה · השכלה · שביעות רצון · תעסוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של משתנים דמוגרפיים שונים על אושר", סמינריון אודות "השפעתם של משתנים דמוגרפיים שונים על אושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.