היישום אינו מחובר לאינטרנט

האמונה באל ובעולם הבא והזכאות לאושר על פי קאנט.

עבודה מס' 061701

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,596 מילים ,2 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

גן העדן האבוד הינו מקום אליו עורגים בני האדם החל מיומם הראשון במערה ועד ימינו אנו. במשך ההיסטוריה כתבו סופרים, משוררים ופילוסופים את גרסאותיהם לגן עדן זה, גדולתם של אלו אל מול בני האדם האחרים היא בתוכן ההגדרה המפליא לתאר מקום פסטורלי זה.
השוני בין כתיבתם של הסופרים והמשוררים לבין כתיבתם של הפילוסופים הוא בכך שהסופרים והמשוררים יכולים להרשות לעצמם להסתפק בתיאורו המופלא של מקום אוטופי זה ללא כל נימוק רציונלי הן לגבי קיומו הממשי של המקום והן לגבי הדרך בה על האדם להלך בכדי להגיע לאותו מקום, לעומתם פילוסופים המניחים את קיומו של מקום זה מחויבים בהוכחת קיומו ובהגדרת הדרך אליו. שני תנאים אלו החלים על הפילוסופים אמורים להתבצע בדרך רציונלית ומקיפה אשר תתווה את דרכו של האדם המאמין למקום זה שכולו טוב.

בעבודה זו נעסוק בפילוסוף עמנואל קאנט ובהמלצותיו כיצד להגיע לעולם הבא וכיצד מדרך זו נגזרים הן קיומו של האל והן האופן המוסרי לפיו על האדם לנהוג, בנוסף לזאת נבחן את תפקידו של העולם הבא במשנת קאנט וכן ננסה לאפיין את דמות האדם המוסרי על פי קאנט ונבחן מהן היסודות עליהם מתקיימת דמות מוסרית זו.

ראשי-פרקים:
הקדמה
הצידוק המוסרי לקיום האל והעולם הבא
הזכאות לאושר הקאנטיאני?
דיון
סיכום
רשימת מקורות

מקורות:

ברגמן-הוגו שמואל, הפילוסופיה של עמנואל קאנט, הוצאת מאגנס, ירושלים, תרפ"ז.
וולך יונה, "שירה-שירים מקובצים", הוצאת סימן קריאה,1976.
קאנט עמנואל, ביקורת התבונה הטהורה,(תרגום: ברגמן-הוגו שמואל,רוטנשטרייך נתן),מוסד ביאליק ירושלים,1954.

תגים:

העדן · האבוד · מוסר · אלוהים · קאנט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האמונה באל ובעולם הבא והזכאות לאושר על פי קאנט.", סמינריון אודות "האמונה באל ובעולם הבא והזכאות לאושר על פי קאנט." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.