היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלבר קאמי-האבסורד והרצון לאושר

עבודה מס' 040387

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית והשתקפותה ביצירותיו של קאמי (המיתוס של סיזיפוס, האדם המורד, הזר, הדבר).

8,286 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

ניתן לעקוב אחר השתלשלות הרעיונות הפילוסופיים של קאמי באמצעות הנושאים העיקריים בכתיבתו הנעים מן הטבע לאבסורדי (ספריו 'הזר' ו'המיתוס של סיזיפוס'), מן האבסורדי לרעיון המרד ('האדם המורד' ו'הדבר'), ומן המרד למושג הסולידאריות ('הדבר', 'הנפילה', 'גלות ומלכות')., כאשר חווית האבסורד מרכזית לכל כתביו.
רק חמש שנים מפרידות בין ספרו הראשון, "הזר" (1942), ובין ספרו "הדבר" (1947), אך בשנים מעטות אלו התבגרה רגישותו של המחבר כלפי הסבל והעמיקה הבנתו את חיפושו הנצחי של האדם אחר האושר.
אם בספר "הזר" מופיעה הרגישות לאבסורד לצורותיו השונות, כביטוי לתחושת הניכור והזרות של האדם מול עולם אדיש ובלתי-מובן, ללא שום אפשרות לפתרון, הרי בספרו "הדבר", מנסה קאמי, באמת ובתמים, למצוא אלטרנטיבות לאבסורדי, גם אם לא היה מוכן להודות בכך בפה מלא.
כפי הנראה להשאר לבד מול האבסורד הוא מצב מאיים מדי ומפחיד, ולפיכך החיפוש של קאמי נוטה לכיוון ערכים מוסריים-רוחניים, כמו שאלת האמונה באל, שאלת הקורבן המוכן לשאת בנטל של מישהו אחר, שאלת האהבה והאושר האישי, ושאלת הסולידאריות האנושית. דחייתן של האלטרנטיבות משאירה את האדם עומד בודד מול הריק, דבר המעיד על הצורך לחפש פיתרון אחר. ואמנם כעשר שנים מאוחר יותר מופיעות שתי יצירותיו של קאמי: "הנפילה" (1956) ו"גלות ומלכות" (1957), העוסקות בנושאים אתיים ומטאפיזיים המעידים על ההתקדמות המחשבתית ברעיונותיו של קאמי.
ביצירה "גלות ומלכות" נדמה שקאמי מוצא סוף סוף איזה שהוא מפתח להשגת האושר המיוחל, בממלכת האדם שנתגלתה מחדש.
לא עוד אווירה פסימית ומייאשת הכוללת האשמות עצמיות מוסריות, בנוסח קלמנס ב'נפילה', לא עוד תחושה של מרירות אלא אופטימיות ומודעות עמוקה יותר לגבי משמעות החיים. הערכים הרוחניים אינם מנותקים עוד מן הערכים הגופניים, ובעולם כזה, שוב יש אפשרות לביטוי .
למרות שהמקור הבלעדי של האבסורד לא נעלם, החיפוש הניצחי אחר האושר עדיין ממשיך, כיוון שהוא אינו מסתיים לעולם, ומסיבה זו הוא מהווה אמנם מקור הנאה אך גם מקור לסבל.
מתוך ספריו האחרונים אנו נוכחים לדעת כי חווית האושר היא רגעית וחולפת. היא נעלמת ברגע בו האדם מתעורר לנוכח פני המציאות, וזאת משום שהאיחוד שהושג בין האדם להוויה מתקיים לזמן קצר ביותר, בעוד הפירוד הוא המצב התמידי, אולם רגע זה של כמעט התאחדות עם ההוויה, עם בני-האדם - ממלא את הריק בתחושה של משמעות.

תוכן עניינים:
1. רעיונות מרכזיים בפילוסופיה האקסיסטנציאליסטית
2. האקסיסטנציאליזם והאבסורד על-פי קאמי: המיתוס של סיזיפוס
3. קאמי - על הרצון לאושר
4. אושר מעבר לאבסורד
5. קאמי - "האדם המורד" : רעיונות מרכזיים
6. השתקפות רעיונות הפילוסופיה האכסיסטנציאליסטית בסיפור "הזר" לקאמי,
וכיצד בא לידי ביטוי נושא האבסורד והרצון לאושר.
7. האבסורד והאושר ביצירתו של אלבר קאמי- "הדבר"
8. סיכום
9. מקורות

מקורות:

אוורבוך-אורפז יצחק, הצליין החילוני: מסה על היבט אחד בסיפורת המודרנית, הקיבוץ המאוחד, 1982.
גולומב יעקב, מבוא לפילוסופיות הקיום: אקזיסטנציאליזם, משרד הבטחון-ההוצאה לאור, 1990.
גורפיין רבקה, "עיונים ב'הדבר' לאלבר קאמי", בתוך: קריאה קשובה, הוצאת מסדה, 1969.
סיגד רן, אכסיסטנציאליזם: המשך ומפנה בתולדות התרבות המערבית, מוסד ביאליק, 1975.
רנן יעל, לשון פיגורטיבית בפרוזה של המודרניזם, 1978.
שמואלי אפריים, אדם במצור, הוצאת יחדיו, 1981.

תגים:

אקסיסטנציאליזם · פילוסופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלבר קאמי-האבסורד והרצון לאושר", סמינריון אודות "אלבר קאמי-האבסורד והרצון לאושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.