היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינטראקציה בין בני האדם במחשבתו של אלבר קאמי

עבודה מס' 040419

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע ביוגרפי, האקזיסטנציאליזם ופילוסופית האבסורד של אלבר קאמי, והאינטראקציה בין בני האדם.

7,544 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אעסוק באחד הסופרים והפילוסופים החשובים ביותר של המחצית השניה של המאה ה-20, אלבר קאמי.
באמצעות הפילוסופיה המיוחדת אותה יצר "פילוסופיית האבסורד" ובאמצעות יצירותיו הספרותיות שבהן ביטא את דעותיו הפילוסופיות הפך קאמי ביחד עם ידידו סארטר לאחד ממורי הדרך הרעיוניים החשובים ביותר לדור שלם של צעירים שמצאו בתורתו דרך להתגבר על היאוש והתסכול של הקיום האנושי .
קאמי בתפיסותיו הפילוסופיות יצא מתורת האקזיסטנציאליזם שדוברה הידוע ביותר היה סארטר אך לאמיתו של דבר למרות מספר נקודות משותפות חל נתק בינו ובין הפילוסופים של האקזיסטנציאליזם ואין לראות בו חלק אינטגראלי של פילוסופיה זאת.
אחד הדברים המשותפים בינו ובינם לפחות לכאורה היה בתפיסה של חוסר האפשרות של תקשורת אמיתית בין בני האדם , נושא שכפי שנראה בהמשך העבודה קאמי לקח אותו כמובן מאליו . אך דומה שלאורך השנים חלו שינויים בהבנתו את הסוגיה הזאת.
נושא האינטראקציה בין בני האדם היה מאז ומתמיד אחד הנושאים המרכזיים של הפילוסופיה המערבית, מאז ימי אפלטון והמדינה האידיאלית שלו. לאורך הדורות פילוסופים והוגים שונים התווכחו ודנו בשאלה כיצד אפשר לשפר את האינטראקציה בין האנשים והאם אפשר לשפרה לטובת כל הצדדים ולטובת כלל החברה האנושית.
שלב מרכזי בדיון זה הופיע עם האקזיסטנציאליסטים שהטילו ספק ביכולת האדם להבין את רעהו וכך לתקשר אתו ברמה אמיתית כלשהי .
המשך ברור ואף הקצנה של תפיסה זאת ניתן למצוא בפילוסופית האבסורד של קאמי, בחשיבתו (לפחות בשלב מסוים שלה) תפס נושא זה שהיה כה חשוב בעיני פילוסופים אחרים, מקום משני ביותר (וניתן לאמר אף שלילי) שזוכה למעט מאוד התיחסות .
עינינו המרכזי של קאמי הוא בשאלוות אחרות ובראשן היחס בין האדם ליקום וחוסר המשמעות אותו הוא מבטא.
נשאלת השאלה מהו הגורם לאדישות זאת של קאמי לגבי שאלה כה חשובה? והאם יתן למצוא שינויים בהתיחסותו לנושא לאורך תקופת יצירתו, שינויים שאולי יש בהם מהפך וסתירה בהשוואה לעמדתו המקורית בנושא?
בעבודה זאת אתן פרק מבוא שיתן סקירה כללית על חייו של אלבר קאמי ועל יצירתו.
בפרק השני אדון בקצרה בפילוסופיה של האקזיסטנציאליזם שממנה נבעה במידה רבה חשיבתו המיוחדת של קאמי, וביתר פירוט בפילוסופית האבסורד של קאמי כפי שהיא מבוטאת בספרו הקלאסי "מיתוס סיזיפוס".
בפרק השלישי אדון בפירוט בהיתיחסותו של קאמי לשאלת האינטראקציה בין בני האדם ואראה שבתפיסתו את הנושא חלו שינויים חשובים לאורך השנים, שינויים שניתן אף לראות בהם כסתירות לעמדתו המקורית בנושא.
בעבודה זאת אתמקד בכמה מיצירותיו הידועות ביותר של קאמי ,יצירות שהופיעו בפרק זמן קצר ביותר זו מזו כך שניתן להניח שהם מבטאות את תפיסותיו הפילוסופיות באותו זמן של חייו. יצירות אלה הן המסה " מיתוס סיזיפוס " (1942) שבה יש את הבסיס הרעיוני של כלל פילוסופית האבסורד של קאמי. הרומן ה"זר" (1942), הרומן המפורסם ביותר של קאמי , המחזה שלו "קליגולה" (1944) המחזה הידוע והמוצג ביותר שלו מבין ארבעת מחזותיו. כן אעסוק ברומן ה"דבר" (1947) ובספר ה"אדם המורד" (1951).
ניתן לומר שהפתרונות שניתנים ביצירות אלה אינם עקביים והם מיצגים שלבים שונים בהתפתחותו המחשבתית של קאמי , מפסימיזם עמוק ואכזרי בראשית הקרירה שלו ליחס חיובי יותר כלפי גורלו ויכולתו של האדם לחיות בעולם עם אחיו בני האדם.
גישה שנובעת ככל הנראה בין השאר, מהעובדות הביוגרפיות של חייו , של התפתחות מבן עניים חסר עתיד במושבה צרפתית נידחת , לחבר בתנועת לוחמי חופש במאבק נגד הנאצים, ולבסוף לסופר מפורסם וחתן פרס נובל. כל השינויים האלה בחייו של קאמי הביאו גם לשינויים בהבנתו את נושא היחסים בין בין בני האדם מגישה פסימית וקודרת לגישה אופטימית יותר הרואה תוחלת באינטראקציה בין אנשים, ובסוף חייו שוב חזרה לגישה ספקנית יותר בשאלה זאת אך ללא חזרה לפסימיזם העמוק שאפיין את ראשית הקרירה שלו ויצירות כמו ה"זר" ו"קליגולה" .

תוכן עניינים:
1. הקדמה.
2. מבוא- סקירה ביוגרפית על אלבר קאמי
3. פרק 2: האקזיסטנציאליזם ופילוסופית האבסורד של אלבר קאמי
4. פרק 3 : האינטראקציה בין אנשים במחשבתו ויצירותיו של קאמי
5. סיכום

מראי מקומות

ביבליוגרפיה

מקורות:

גולומב, יעקב מבוא לפילוסופית הקיום . ת"א 1990
פוירשטין, אמיל חתני פרס נובל לספרות ת"א 1961
קאמי, אלבר, הזר, ת"א תשל"ד
קאמי אלבר, המיתוס של סיזיפוס, ת"א 1990
קאמי, אלבר האדם המורד ת"א 1983
CRUICKSHANK, JOHN ALBERT CAMUS AND THE LITERATURE OF REVOLT NEW YORK 1965.
JONES,ROZEMARY THE RELATIONSHIP BETWEEN MAN AND THE WORLD IN THE THOUGHTH OF ALBERT CAMUS, 1974.
MAQUET,ALBERT ALBERT CAMUS : THE INVINCIBLE SUMMER NEW YORK, 1958.
PETERSE, CAROL ALBERT CAMUS NEW YORK, 1971.
SPRINTZEN, DAVID CAMUS A CRITICAL EXAMINATION PHILADELPIA, 1988.
TRUNDLE ROBERT C. AND RAMAKRIHNA PULIGANDLA BEYOND ABSURDITY :THE PHILOSOPHY OF ALBERT CAMUS NEW YORK

תגים:

ספרות · סארטר · הזר · מיתוס · סיזיפוס · חברה · פילוסופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטראקציה בין בני האדם במחשבתו של אלבר קאמי", סמינריון אודות "האינטראקציה בין בני האדם במחשבתו של אלבר קאמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.