היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריאה במשנתם של אלבר קאמי וצ'ואנג טסה

עבודה מס' 067891

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת גישתם אל העולם של שני ההוגים\סופרים בני דורות שונים.

2,480 מילים ,4 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נטען שבין המסורת העתיקה, הסינית לבין התפיסה החדשה האקזיסטינציאלסטית ישנו פער גדול ועל כן לא ניתן לגשר בין שני העולמות האלה, אלא שדרך סקירת הספרות, ובאופן ספציפי זו של צ'ואנג טסה לזו של אלבר קאמי, ניתן לראות שישנו מן המשותף בין שניהם, למרות השוני הרב במהות התפיסה.

סיפורו של אלבר קאמי, זה שראיתי שניתן לדון בו בהקשר זה הוא המיתוס של סיזיפוס, אותו אדם מהמיתולוגיה היוונית אשר מן הראוי הוא שיסבול למען יממש את העונש שמוטל עליו, אלא שהוא בחר ללכת בדרך הצחוק, האירוניה, וההנאה, ובכך ביטא למעשה את הרעיון של הדרך הדואויסטית, ללכת ולא משנה לאן הדרך תיסלל כל עוד מתמידים בהליכה, במילים אחרות ההנאה תתממש כל עוד מתמידים בעשייה, והעשייה מהי? העשייה היא בדיוק העונש שמועל עליו, לגלגל את האבן במעלי ההר עד סוף העולם.

בעבודה זו אציג את משנתם של אלבר קאמי וצ'ואנג דזה תוך כדי סקירת הפילוסופיה של שניהם, דרך השוואה ודרך הצגת הרעיונות שלהם. במקרה אחד נטען שברגע ששופטים אדם לעבודת כפייה, מן הצורך שיסבול כתגמול על מעשה אחד שעשה, וברגע ששולחים אדם לכלא מן הצורך שהוא יחווה את הסבל כגמול על מעשיו, וברגע שקופים על סיזיפוס לגלגל אבן למעלה ההר עד שזו תיפול וכך יעשה לעד, מן הצורך שזה יהיה העונש הנדרש על מנת שהוא יחוו את עונשו כראוי, אלא שביטוי המשמעות כיאת נפשו נמנע אדם מסבלו, השאלות שילוו את דיוני הם מהו אדם, ואיך הוא צריך להיראות על פי הגדרת הטבע היסודית, מהם החוויות שיחווה ללא שום הנחה מקדימה, כלומר איך הטבע מוצג, ואיך נחלצים ממצב הטבע הנתון.

קטע מהעבודה:

האדם שמציג אותו קאמי במרכז דיונו, הוא אדם שסובל מחוסר סיפוק מוסרי, מחד הוא אדם שמתמודד עם טבעו האבסורדי ומאידך מתקשה לאתר את הפתרונות למצבו, דבר שיגרור אותו במצבים רבים להתאבדות וויתור על המאבק אל הפסגות. הספר "המיתוס של סיזיפוס" מציג את הדילמה הנ"ל, שבה אדם הופך לחסר תועלת אחרי שהוא זורם עם הטבע שהוכתב מלכתחילה. ההיחלצות.. הינה קשה מתמיד, עליו לקחת לדוגמא את מעשיו של סיזיפוס היווני "כדרך" אחרי שישנה את תפיסת עולמו.

תגים:

אלבר קאמי · אלבר כאמי · צ'ואנג-דזה · צ'ואנג-טסה · צואנגטסה · קולות האדמה · פילוסופיה סינית · סינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריאה במשנתם של אלבר קאמי וצ'ואנג טסה", סמינריון אודות "קריאה במשנתם של אלבר קאמי וצ'ואנג טסה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.