היישום אינו מחובר לאינטרנט

"הזר"/ אלבר קאמי

עבודה מס' 066460

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו של מרסו כגיבור במסווה של אנטי-גיבור

6,980 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עלילת "הזר" נעה סביב דמותו של מרסו. טיפוס אפתי, המונע לכאורה על ידי אחרים. אין לו רצון ממשי משלו. הוא טיפוס די נוח, ולו בשל העובדה שאינו מתנגד למה שסביר בעיניו ולמה שהוא יכול לחיות אתו. צרוף מקרים מצער מסבך את מרסו בעימות, שממנו הוא מוצא עצמו מול השופט, כשהוא נאשם ברצח. הסיפור מתנהל כמעין רומן, שבו מתאר מרסו בגוף ראשון את המתרחש. האפתיה והיובש המלווים את דבריו, גם ברגעים קריטיים, מעניקה תחושה כאילו מתאר מרסו מציאות שכלל אינה נוגעת אליו והוא משקיף עליה מבחוץ.

מרסו מצטייר לאורך כל הספר כחדל אישים וכאנטי-גיבור, אשר חייו מנוהלים כביכול על ידי אחרים. אולם לעתים נראה כי יוצאות ממנו אמירות חריגות. אמירות אלו מעלות את שאלת המחקר בעבודה זו: האמנם מדובר בדמות שלילית, חדל אישים, אשר איבד עניין בכל, או שמא הדמות המרכזית בספר, הינה דמותו של הריאליסט האולטימטיבי, המבין את המצב ויודע שאת הנעשה אין להשיב ועם זאת, הכל נתון לשינויים?

בעבודתי ארצה לטעון, כי למרות שלכאורה מרסו הינו אנטי-גיבור ומצטייר כחדל אישים, חסר ערכים וכמי שחייו מבטאים את האבסורד, הרי שהוא אינו אנטי-גיבור, אלא גיבור הסיפור, אשר מתבונן בעין צינית על העולם ומודע לטבעו של האדם, המתייחס לכל הנעשה בהיבט תועלתני. לטענתי, ממבט מעמיק, מרסו אינו מבטא את האבסורד בחייו, אלא מתוך כך שהוא מודע לאבסורד שבחיים, הוא מבין שלא ניתן לשנותם. מכיוון שכך, הוא אינו מתנגד להם, כשם שלא ניתן להתנגד לרוח או לגלי הים. בכך מתגלה גדולתו והוא הופך לגיבור, אש מצליח לגבור על צערם של החיים, כשצער זה אורב לו בכל עת. מרסו מצליח ליהנות מהדברים הקטנים. מהידידות עם השכן, מהמראות ברחוב, מיחסיו עם מארי ומבילוי בים.

ולא זו בלבד, אלא שאטען, כי מרסו הוא גיבור טראגי. דווקא הוא, שהצליח לעקוף בצורה אלגנטית את כל מהמורות חייו ולהתמודד עם הקשיים, שהם מנת חלקו של כל אחד, הסתבך בעימות לא לו, אשר שלח אותו אל הגרדום.

על מנת לתמוך בטענתי, אציג בפרק הראשון את רעיון הגיבור והאנטי גיבור בספרות. מה משמעותו של כל אחד מהם? מה מאפייניו? ומתי זוכה גיבור להפוך לאנטי-גבור? כן אתייחס למשמעות מציאות האבסורד, שלתוכה צפוי לשקוע האנטי-גיבור. בפרק השני אציג את מרסו, המצטייר במרבית חלקי הספר כחדל אישים, אגואיסט, בודד, משועמם וחסר רגש. למרות האמור, המציב את מרסו בעמדה טובה להפוך לאנטי גיבור, התייחסותו מעלה תהיות, אשר מעלות חשד לגישה צינית ואף ריאלית מצידו. על כך אעמוד בפרק השלישי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הגיבור והאנטי-גיבור בספרות בעולם האבסורד
1.1. בין גיבור לאנטי-גיבור
1.2. האקזיסטנציאליזם והאבסורד
פרק ב: דמותו של מרסו - חדל אישים וחסר רגישות
2.1. החידלון
2.2. בדידות ושעמום
2.3. סביבת חייו של מרסו
2.4. הניכור וחוסר הרגישות
פרק ג: מרסו - אנטי גיבור או גיבור ציני?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשית יש לעמוד על משמעות המושגים "גיבור" ו"אנטי-גיבור" ביצירה ספרותית. כאשר מדובר ביצירה ספרותית, ניתן להתייחס כך גם אל מחזה, תסריט או אפילו שיר. בכל אלה יכול להיות גיבור ואנטי גיבור. השוני ביניהם הינו, שבעוד הגיבור מניע מהלכים, יוזם, נלחם, נאבק, לעתים מנצח ולעתים מפסיד, האנטי-גיבור מונע על ידי אחרים ולעולם אינו בעל יוזמה אישית. ניתן לראותו אדיש, חדל אישים ואף מי שכלל אינו מודע לכך שיש לו זכויות. למרות כל זאת, אטען כי האנטי-גיבור, שחוקרים ומפרשים מעניקים לו תכונות שונות, שאינן בהכרח דומות אלו לאלו, אף הוא גיבור העלילה שמוקמה סביבו.

תגים:

אבסורד · אקזיסטנציאליזם · ניכור · רומן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""הזר"/ אלבר קאמי ", סמינריון אודות ""הזר"/ אלבר קאמי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.