היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפריימריז ובעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום

עבודה מס' 071195

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שיטת הפריימריז החמירה את בעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום?

5,920 מילים ,19 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

במחצית השנייה של שנות השמונים של המאה העשרים, בעקבות הליברליזציה הכלכלית, השתנו לבלי הכר פניה של הפוליטיקה בארצות המערב, וגם בישראל, ועמן דפוסי השחיתות הפוליטית. קיומם או היעדרם של כוחות חברתיים הדוגלים בערכים פוליטיים חלופיים לעקרון הרווח ולמקסום התועלת האישית הם שהכריעו את דרך ההשפעה של הליברליזציה הכלכלית על השחיתות הפוליטית (נבות, 2012).
התרחבות תופעת השחיתות השלטונית והתבססותה במדינת ישראל היא איום מוחשי על חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית ועל תפקוד הממשל בישראל. ממדי התופעה- שנראה כי חצתה את כל הקווים האדומים העלו את הנושא לסדר היום הציבורי, ואולם טרם החלה התמודדות נאותה ושיטתית למיגור התופעה . השחיתות השלטונית במדינת ישראל מצויה בארבעה מרכזי כוח פוליטיים השוזרים פעילות ואינטרסים, ואלה הם : המפלגות הפוליטיות, הכנסת, הממשלה והרשויות המקומיות.
השתרשותה של תופעת השחיתות השלטונית התאפשרה עקב כישלונן של שתי מערכות בקרה: מערכת החוקית-מנהלית וזו הציבורית. בהיעדר כלים ויכולת לקיים מאבק אינטנסיבי יעיל בשחיתות השלטונית, הרימה השחיתות את ראשה בלי בושה , חיזקה את מאחזיה וביצרה אותם. השחיתות השלטונית מבשרת את קריסתה של הפוליטיקה הישראלית במתכונתה הנוכחית; משבר האמון של הציבור במערכת הפוליטית הוא חד וברור, ותדמית נבחרי הציבור נמצאת בשפל חסר תקדים. התמודדות אמיצה עם תופעת השחיתות השלטונית מחייבת אפוא דפוס פעולה חסר פשרות על בסיס עקרון המתאם: כגודל האיום הנשקף לחברה הישראלית מתופעת השחיתות השלטונית אשר השתלטה על חיינו הפוליטיים והציבוריים, כך נדרשת התכנית אשר תביא לשחיתות זו סוף להיות מקורית, איכותית ובעלת עוצמה (לב ארי, 2011).
לאור הדברים הנ"ל, מטרת העבודה הינה להתמקד בשיטות הפריימריז כחלק מתופעת השחיתות הפוליטית ולבחון האם שיטת הפריימריז החמירה את בעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום? פרק סקירת הספרות סוקר תחילה את ההגדרות השונות לשחיתות פוליטית והגישות השונות לשחיתות זו. בחלק השני של הסקירה נסקרת ההיסטוריה של השחיתות ושינויים שחלו בדפוסי השחיתות הפוליטית בארץ ובעולם. החלק השלישי סוקר את שיטות הפריימריז בישראל משנות ה-90 ועד היום תחת הגישות התרבותית והפסיכולוגית. חלקו הרביעי של הסקירה עוסק בתיאור מספר פסקי דין והכרעות משפטיות בנושא שחיתות פוליטית במהלך פריימריז.
פרק הסיכום והמסקנות מסכם באופן אינטגרטיבי את ממצאי העבודה השונים שעלו מתוך פרק הסקירה הספרותית. חלק זה כולל את מגבלותיו של מחקר זה ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.
כלל השלבים שתיארתי לעיל באים לתת מענה הולם על שאלת המחקר: האם שיטת הפריימריז החמירה את בעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שחיתות פוליטית
2.1.1 הגדרות
2.1.2 תיאוריות לשחיתות פוליטית
2.1.3 מדידת השחיתות הפוליטית
2.2 היסטוריה של השחיתות הפוליטית בישראל
2.3 הצגת שיטת הפריימריז וההיסטוריה של השיטה במדינה
2.4 פריימריס ושחיתות פוליטית
2.5 פסקי דין והכרעות
2.6 השוואה בין ישראל לעולם
3. סיכום
4. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נבות (2012) טוען כי אפשר להתייחס למושג "שחיתות פוליטית" בכמה אופנים, וקיימות הגדרות רבות למונח זה. על פי נבות, שחיתות פוליטית היא קטגוריה רחבה הכוללת תופעות אחדות, ובהן מעשים שלטוניים מושחתים, משטר מושחת והשחתה של הפוליטיקה ולפיכך הגדרתו מתחילה בהשחתה של הפוליטיקה, שכן בסוג המשטרים שבהם עוסק המחקר שיוצג השחתה כזו מובילה להתפתחות מעשי שחיתות. השחתה של הפוליטיקה היא הרס היכולת לארגן את החיים החברתיים באופן פוליטי- להפחית את האלימות, ליישב קונפליקטים בחברה בדרך צודקת ולקדם את טובת הכלל והאזרחים. תחום אחר מהגדרתו עוסק בהשחתת המרחב הציבורי והוא טוען כי זו יכולה להיות השחתה בכל זירה או שדה פעילות שיש להם השפעה ניכרת על כלל החברה ושיש ציפייה נורמטיבית לגיטימית שההתנהלות בהם תיעשה מתוך דאגה לטובת הכלל, כלומר הפיכתו של המרחב הציבורי למרחב המקדם אינטרסים פרטיים באנוכיות ובכוחנות.

תגים:

ישראל · מינויים · פולטיקה · פוליטקאים · מינוי · תפקיד · ממשלה · שנות ה-90 · כנסת · מפלגות · רשויות מקומיות · פריימריז · כלכלה · משטר · תרבות פוליטית · שחיתות · מינהל תקין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפריימריז ובעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום", סמינריון אודות "הפריימריז ובעיית המינויים הפוליטיים בראשית שנות ה-90 ועד היום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.