היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי בישראל

עבודה מס' 065964

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי בישראל פוגעים בעיקרון המקצועיות של המנהל הציבורי בישראל?

6,301 מילים ,26 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

החל משנות ה-90 הייתה סוגיית הפוליטיזציה בישראל נושא לדיון ציבורי שהתמקד בעיקר בתופעת המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי. סוגייה זו מאירה היטב את שאלת ההבחנה בין פוליטיקה למנהל. הביקורת הנוקבת שנמתחה על התופעה המכונה "נגע המינויים הפוליטיים" מבטאת את המתח שקיים בכל מדינה דמוקרטית בשאלת האיזון בין הדרישה לשירות ציבורי מקצועי ונייטרלי לבין הדרישה לייחד את המנהל הציבורי כזרוע הביצועית של הדרג הפוליטי הנבחר (דרי, 1996: 57-58). הניגוד שנוצר בין שתי הדרישות מבטא את הבעייתיות במציאת האיזון.

מנהל ציבורי אינו יכול להתעלם משיקולים פוליטיים, בהיותו ממומן על ידי הציבור. לפיכך, הפוליטיזציה היא בלתי נמנעת והשאלה היא - מה מידת השפעתה על השירות הציבורי.

בעבודתנו נבחן את תופעת המינויים הפוליטיים בישראל ונטען שהשפעתה על המנהל הציבורי בישראל רבה. מבין התחומים שהשפעתם רבה אנו נבחן את השפעת תופעת המינויים הפוליטיים על עיקרון המקצועיות במנהל הציבורי ונטען שתופעה זאת פוגעת במקצועיות המנהל הציבורי בישראל. נתמקד בבחינת התופעה בתקופה של אחת עשרה שנים, החל משנת 1988, עת לראשונה התייחסה לתופעת מבקרת המדינה בדו"ח השנתי, ועד לשנת 1999.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מסגרת תאורטית
3. מסגרת מושגית - היבט משווה
ג. 1. ארצות-הברית
ג. 2. בריטניה
ג. 3. צרפת
ג. 4. בלגיה
4. המערכת הפוליטית בישראל
5. המנהל הציבורי בישראל
ה. 1. התפתחות המנהל הציבורי
ה. 2. המסגרת החוקית
ה. 3. מעמדו ואופיו של המנהל הציבורי
6. תופעת המינויים הפוליטיים בישראל
ו. 1. הגדרת המושג
ו. 2. היקף התופעה
ו. 3. השלכות התופעה
7. רשות הדואר - חקר המקרה
8. ממצאים
9. סיכום ומסקנות
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ג'ון סטיוארט מיל (1864) טען שחשיבותו של מנהל ציבורי מקצועי במשטר דמוקרטי אינה מוטלת בספק. העיקרון של רצון הרוב מציב את המנהלה כמשרתה של הסמכות הפוליטית, אך המנהל הציבורי אינו רק כלי שרת של הפוליטיקה. מוטלת עליו החובה לכבד את העיקרון שכל אזרח זכאי ליחס שווה, בלי משוא פנים ובלי קשר להשתייכותו המפלגתית. לתפיסתו, הפרדה מוחלטת בין הפוליטיקה למנהל פרושה להוציא מעולם העובדות והמעשה את הפוליטיקה, שעניינה קביעת מטרות ויעדים (מיל, 1864, כמצוטט על ידי דרי, 1996: 57).

תגים:

פוליטיקה · מינוי · מדינה · דמוקרטי · שלטון · פוליטי · מינהל · ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי בישראל", סמינריון אודות "תופעת המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.