היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפוקות ותגמולים

עבודה מס' 071184

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מרכיבי שכר קבועים ומשתנים משפיעים על תפוקת העובד בארגון?

4,390 מילים ,17 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת מרכיבי שכר קבועים ומותנים בתפוקה על תפוקת העובדים. בשנים האחרונות, בין היתר בשל המשבר הפיננסי בכלכלה העולמית, פנו מעסיקים רבים לחיפוש דרכים חדשות ויצירתיות לשיפור תפוקות עובדים, שאינן כרוכות בהוצאה כספית ניכרת. אחת הסיבות למגמה זו היא שמחקרים רבים הנוגעים לתפוקות וביצועי עובדים בעסקים הראו כי במאה ה-21 לא די בשכר על מנת ליצור מוטיבציה והנעה בקרב עובדי הארגון, ויש ליצור גם תמריצים המושתתים על תפוקות העובדים.
לאור הדברים הנ"ל, המחקר בנוי באופן הבא: חלקו הראשון של המחקר עוסק בניתוח מרכיבי שכר קבועים ומשתנים. חלק זה מתאר את מרכיבי התגמול השונים ואת אופן קביעתם במשק הישראלי. החלק השני של פרק הסקירה עוסק בניתוח תפוקות עובדים- מהן ההגדרות השונות לתפוקות עובדים וכיצד הן נמדדות. החלק השלישי בוחן את השפעת מרכיבי השכר על תפוקות העובדים כלומר עוסק בקשר שבין המשתנים הבלתי תלויים של מרכיבי השכר ובין המשתנה התלוי שהוא תפוקת העובד.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו.
בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
לאור רקע הדברים הנ"ל, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: כיצד מרכיבי שכר קבועים ומשתנים משפיעים על תפוקת העובד בארגון?
בחרתי לעסוק בנושא זה ולבחון אותו לעומק במקום עבודתי- חברת ישקר מקבוצת IMC, וזאת מתוך מספר סיבות: ראשית על מנת לפתח את יכולותיי המחקריות הנדרשות ממני כבוגר תואר ראשון, שנית מתוקף היותי עובד בחברה זו, ושלישית מתוך רצוני הכנה להבין מהם מרכיבי השכר המשפיעים ביותר על תפוקותיו של עובד.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. פרק השיטה
3.1 משתני המחקר
3.2 שיטת הדגימה
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור תפוקות בהתאם למרכיבי השכר
4.4 סיכום עיקרי הממצאים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
5.5 המלצות לארגונים נוספים
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרידריך טיילור (1911), בעבודתו על הניהול המדעי, היה כנראה הראשון באופן רשמי שעסק בתפוקות העובד בארגון וטען כי יש לנטר את רווחי העובד בהתאם לביצועיו וזאת על מנת לתת מענה על צרכיו השונים של העובד בדגש על צרכים אקסטרינסיים הבאים לידי ביטוי בשכר או תגמולים שונים. הוא גם מציין כי מערכות כאלה הם פוטנציאל מה שייקרא שיפור פארטו, כי העובדים יותר אפקטיביים ובעלי תפוקות גבוהות יותר כאשר משולם להם שכר גבוה יותר, בעוד רווחי החברה גדלים גם כן ממהלך זה. הוא זיהה גם את החשיבות של מתן תגמולים מוחשיים לעובדים כדי לשפר באופן משמעותי את תפוקותיהם.

תגים:

ישראל · ארגון · מקום עבודה · שכר · בונוס · מרכיבי שכר · תפוקה · מוטיבציה · הצלחה · נתינה · השקעה · עובד · עובדים · תגמול · תמריצים.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפוקות ותגמולים", סמינריון אודות "תפוקות ותגמולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.