היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין השכלה לאבטלה

עבודה מס' 071178

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

3,892 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

לאורך ההיסטוריה ניכר כי ידע הוא כוח, כאשר הדבר מקבל חיזוק משמעותי בעידן המודרני ובעיקר בימינו, בהם הידע הינו עצום, בלתי נגמר ובעל השלכות משמעויות על הפרט והחברה בהיבט החברתי, האישי ובעיקר הכלכלי.
לימודים אקדמאים אינם נחלתם של העשירים או הגאונים בלבד. כיום, על מנת להמשיך להתקיים במשק העולמי והישראלי בפרט, אשר דורש ידע רב בנושאים שונים, על האזרח לצאת וללמוד על מנת להתמקצע בנושא מסוים איתו יוכל להשתלב בשוק העבודה עם סיום לימודיו.
עבודות קודמות שנעשו בנושא הנ"ל, או אשר בחנו מרכיבים כגון לימודים והשכלה בנפרד הצביעו על הממצאים הבאים:
* בעשור האחרון, חל גידול משמעותי בהישגיות ההשכלה הגבוהה בקרב מדינות ה- OECD. הדבר מתבטא הן בשיעור הנכנסים למערכת ההשכלה הגבוהה והן בשיעור הבוגרים.
* בקרב כל מדינות ה- OECD נמצא כי לבעלי השכלה גבוהה יכולת השתלבות גבוהה בשוק התעסוקה ביחס לחסרי השכלה זו. הקשר החיובי בין השכלה ותעסוקה בולט גם במקרה הישראלי. כמו כן.
* בכל המדינות שנבדקו קיים קשר חיובי בין רמת ההשכלה ורמת ההכנסה.
* במדינות רבות, ההשקעה הכספית הנדרשת לרמות ההשכלה הגבוהות ביותר מובילה לרווחים המצדיקים אותה.
* אנשים בעלי השכלה גבוהה דיווחו על רמות גבוהות של אמון חברתי ועניין בפוליטיקה (המבוטא בשיעורי הצבעה גבוהים יותר) בהשוואה לבעלי השכלה נמוכה יותר.

מחקר זה בא לבחון האם קיים קשר בין אבטלה והשכלה במדינת ישראל של שנות ה-2000. לצורך בחינת הקשר הנ"ל, אני מבקשת לערוך את המחקר באמצעות השיטה האיכותנית, ולתאר את התופעה לעומקה. לאור מטרת המחקר הנוכחי, בחרתי לבחון ולתת מענה לשאלת החקר המובילה את עבודה זו והיא: האם קיים קשר חיובי בין השכלה ואבטלה בישראל?

לפיכך בנויה העבודה על פי המתודולוגיה הבאה:
א. הגדרת מושגי יסוד באבטלה.
ב. סקירת האבטלה והשתתפות בכוח העבודה בישראל בארבעים השנים האחרונות.
ג. בחינת הגורמים העיקריים לאבטלה בישראל.
ד. תיאור מצב ההשכלה בישראל.
ה. בחינת השפעת ההשכלה על שוק התעסוקה.
ו. בחינת הקשר בין השכלה לאבטלה במשק הישראלי.
ז. ניתוח עיקרי ממצאי המחקר.
ח. דיון בנושא המחקר וניסיון מתן מענה לשאלת החקר.
ט. התייחסות אישית.

שיטת איסוף נתונים: המידע נאסף מתוך כ-13 מאמרים אקדמאים אשר להם תוכן רלוונטי לנושא המחקר ואשר נתנו מענה מפורט על מרבית הפרמטרים הנבדקים.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סקירת ספרות
2.1 מושגי יסוד באבטלה
2.1.1 תופעת המחסור
2.1.2 בלתי מועסקים, מועסקים וכוח עבודה
2.1.3 אבטלה חיכוכית
2.1.4 אבטלה מבנית
2.1.5 אבטלה של חוסר ביקוש
2.2 סקירת האבטלה והשתתפות בכוח העבודה בישראל
2.3 הגורמים העיקריים לאבטלה בישראל
2.4 השלכות האבטלה על הפרט והחברה
2.5 תיאור מצב ההשכלה בישראל
2.6 השפעת ההשכלה על שוק התעסוקה
2.7 הקשר בין השכלה לאבטלה במשק הישראלי
2.8 מדיניות לשיפור מצב התעסוקה במשק הישראלי
2.8.1 מערכת משולבת
2.8.2 תמריצים לעבוד והקטנת נטל המס
2.8.3 צמצום משמעותי במספר העובדים הזרים
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנות השבעים התאפיין המשק הישראלי בשיעורי אבטלה נמוכים יחסית. שיעור האבטלה הכללי המוצע במשך העשור היה. 3.3% כאשר בקרב הגברים שיעור האבלה עמד על 2.7% ואילו אצל הנשים 4.3%. אולם כבר ב-1980 החלה עלייה כמעט רצופה בשיעורי האבטלה במדינה. הנתונים מצביעים על עלייה חדה מ-2.9% בלבד ב-1979 ל-4.8% ב-1980. שיעורי האבלה המשיכו לעלות במשך כל שנות השמונים, למעט ירידות זמניות ב-1983 וב-1987. עיקר הגידול במדדי האבטלה התרחש במחצית השנייה של העשור, כך שהממוצע השנתי הגיע ל-6.1% במשך כל שנות ה-80 (5.4% בקרב גברים ו-7.1% בקרב הנשים). על פי קלינוב (1993) קיימים שני גורמים עיקריים לעלייה החדה של האבטלה במחצית השנייה של שנות ה-80: תכנית הייצוב שכללה צעדים להאטת קצב פעילות המשק, צמצום הסיוע למפעלים והימנעות מהרחבת הסקטור הציבורי. גורם נוסף הינו העלייה המאסיבית מברית המועצות לשעבר שהחל במחצית השנייה של 1989. (קלינוב, 1993).

תגים:

השכלה · אבטלה · מובטלים · תעסוקה · שוק העבודה · עבודה · ישראל · גאון · ידע · לימודים · שוק · קשר חיובי · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין השכלה לאבטלה", סמינריון אודות "הקשר בין השכלה לאבטלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.