היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש חוזר במים אפורים

עבודה מס' 071068

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקר עמדות כלפי שימוש במים אפורים והקשר למאפיינים דמוגרפיים.

7,059 מילים ,13 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

צורכי האדם בחברת השפע המערבית מהווה את אחד הנושאים המרכזיים בבחינת הדרך בה אנו חיים כיום, צורכים את מוצרינו ובוחנים את מטרותינו ההישגיים בתחום המוצרים הנצרכים. העבודה להלן עוסקת בקשר שבין מאפיינים דמוגרפיים לבין צריכה ושימוש במים אפורים. שאלת המחקר עליה התבססה העבודה היא האם הפרט מוכן לעשות שימוש במים אפורים תוך התחשבות בהיבטים סביבתיים וכלכליים? מים הינם משאב בסיסי לחיים. אנו משתמשים במים באופן ישיר או עקיף בכל תחומי החיים: בצריכה ביתית ועירונית, בתעשייה ובגידול המזון שלנו. קל וחומר שבסביבה הטבעית המים הינם גורם משמעותי ביותר לקיום אקוסיסטמות מגוונות ובריאות.
מטרת המחקר הינה לבחון תפיסות שונות של האזרח כלפי שימוש במים אפורים תוך התחשבות בהיבטים כלכליים וסביבתיים ולבחון כיצד תפיסתו מושפעת ממאפיינים דמוגרפיים שונים של הפרט. לפיכך, מבנה המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת הספרות אשר סוקרת מהים מים אפורים על פי חוקרים שונים, כיצד מיושמים מים אפורים בעולם וכיצד מיושמים הם בישראל. בסוף פרק הסקירה מופיע פרק הסוקר את השפעת המשתנים הדמוגרפיים השונים על תפיסת השימוש במים אפורים בקרב צרכנים בארץ ובעולם. בחלק השני של העבודה מוצג פרק השיטה. פרק זה סוקר את כלי המחקר בהם נעשה שימוש במחקר זה, שיטת המחקר, הליך המחקר ומאפייני אוכלוסיית המחקר. כמו כן, חלק זה מציג את השיטות הסטטיסטיות בהן עושה שימוש מחקר זה לשם בחינת השערות המחקר.
החלק השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה באמצעות סטטיסטיקה תיאורית את מאפייני הנחקרים, ומציג את אופן בחינת השערות המחקר השונות באמצעות מבחני פירסון ו-T-test.
חלקו הרביעי של המחקר הינו פרק הדיון והסיכום אשר סוקרים את ממצאי המחקר תוך יצירת אינטגרציה בין הממצאים הספרותיים והאמפיריים שעלו בפרק הסקירה ובפרק הממצאים. בנוסף מציג חלק זה את מגבלות המחקר ומספר הצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים להאיר ולתרום לסוגיית המחקר הנבחנת בעבודה זו.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מים אפורים- רקע
2.2 עיקרי ממצאי המאמר המרכזי
2.2.1 הקדמה
2.2.2 מחזור מים- מצב באירופה
2.2.3 העתיד של מחזור מים ושימוש חוזר במדינות האיחוד האירופי
2.2.4 מסקנות המאמר
2.3 המצב בישראל
2.4 תפיסת הציבור כלפי שימוש במים אפורים
3. פרק השיטה
3.1 מודל המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 מכשירי המחקר
3.5.1 תיאור השאלון
3.6 שיטת איסוף הנתונים
3.7 עיבוד ראשוני של נתונים לצמצום מספר המשתנים
3.8 תכנית העיבודים והניתוחים הסטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.2 תיאור דפוס שימוש במים בקרב משתתפי המחקר
4.3 תיאור משתנה המחקר התלוי
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיית המחקר

5. דיון וסיכום
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת הדרכים לצמצום השימוש במשאבי מים טבעיים הינו השימוש ב'מים אפורים'. מים אפורים מוגדרים כשפכים שאינם מכילים את הזרם שמקורו בהדחת אסלות. כלומר, שפכי מקלחות ואמבטיות, כיור חדר האמבטיה, כיור שטיפת ידיים, כביסה, מטבח והדחת כלים. ניתן לחלק את המים האפורים באופן כללי לכהים ובהירים, כאשר המים הבהירים הם מים אפורים ללא שפכי המטבח והדחת כלים. במספר מקומות מתייחסים גם למי הכביסה כמים אפורים כהים. מחזור מים אפורים מאפשר להשתמש במים פעמיים לפחות (שימוש ראשוני ומחזור מקומי, במקרים מסוימים ניתן להשיב את המים גם לשימוש שלישי להשקיה חקלאית). בכך אפשר להוביל לחסכון של 20% - 10 מהצריכה העירונית. חיסכון זה שווה לכ- 50 - 25 מלמ"ק לשנה, המקביל לתפוקה של מתקן התפלה בינוני (Friedler, 2011).

תגים:

ישראל · איכות הסביבה · חיסכון · מיחזור · מים אפורים · זיהום · קיימות · כלכלה · גידול מזון · השקייה · משבר האקלים · סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש חוזר במים אפורים", סמינריון אודות "שימוש חוזר במים אפורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.