היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות הניהולית על מוטיבציה של עובדים

עבודה מס' 071058

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת התרבות הניהולית על מוטיבציה של עובדים בארגון 'רפאל', והאם רמת הביצוע של משימות בעבודה היא פועל יוצא של שני גורמים- יכולת ומוטיבציה.

12,007 מילים ,24 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו לבחון את השפעת התרבות הניהולית על מוטיבציה של עובדים בארגון רפאל ולבחון האם רמת הביצוע של משימות בעבודה היא פועל יוצא של שני גורמים- יכולת ומוטיבציה. ככול שאדם ירצה לבצע משימה מסוימת- כך יגדלו הסיכויים שיצליח במשימתו אולם הדחף לבצע את המשימה אין בו די (סמואל, 2001).
המילה מוטיבציה (motivation) פירושה כוח מניע ומקורה בשורש הלטיני motives. המושג מציין כוח המופעל מתוך רצון וללא כפייה, בהשקעת מאמץ פיזי, נפשי ואינטלקטואלי בעבודה או בפעילויות אחרות. מוטיבציה הינה תופעה אישית שמגדירה את האופן בו הפרט יכול להשיג את מטרותיו האישיות בארגון בו הוא עובד, אך בד בבד לקדם את מטרות הארגון עצמו (בר חיים, 2004). גורמי ההנעה העיקריים הם עונג, יצר החיים והמוות, רצון בעוצמה, צורך בהשתייכות חברתית ובמימוש עצמי (רונן, 1989).
מתודלוגיית המחקר בנויה באופן הבא: בחלק הראשון של עבודתי אציג סקירת ספרות אשר סוקרת ומגדירה את המונח מטיבציה בעבודה ובארגון, את ההנעה בעבודה על פי תיאוריות שונות בינהן מקרגור, אדמס ומאסלו. בנוסף חלק זה יסקור את המהות של תרבות ארגונית בהיבטים שונים ואת מוטיב הניהול הארגוני וכצד כל אלה באים לידי ביטוי בהשפעתם על מוטיבציית העובד בארגון.
בחלקו השני של המחקר אציג את שיטת המחקר בה נעשה שימוש במחקר זה. שיטה זו הינה איכותנית הכוללת תיאור תופעה מסויימת תוך התבססות על תיאוריות שונות המשולבות בראיונות מדגם המחקר המציגים את מוטיב המוטיבציה בעבודה מתוך התנסותם וחוויתם האישית של משתתפי מחקר זה. חלק זה יסקור את כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת המחקר ואוכלוסיית המחקר. בחלק השלישי של עבודה זו יוצג דיון הבוחן את סקירת הספרות, מציג את עיקריה ודן בממצאיה בשילוב ממצאי הראיונות של משתתפי המחקר. בנוסף, בחלק זה מוצגים מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על סוגיית המחקר הנוכחית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מוטיבציה בעבודה
2.2 תרבות ארגונית
2.3 גישות ניהוליות
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 שיטת איסוף הנתונים
3.4 כלי המחקר
3.5 אוכלוסיית המחקר
3.6 מהלך המחקר
3.7 הליך המחקר ואתיקה
4. ממצאי המחקר
4.1 מוטיבציה בעבודה
4.1.1 תיאוריית הצרכים של מאסלו
4.1.2 תורת הצרכים של מקלילנד
4.1.3 תיאוריית הצרכים של הרצברג
4.1.4 תיאוריית ההוגנות של אדמס
4.1.5 תיאוריית המטרה של לוק
4.2 תרבות ארגונית
4.2.1 גישה חברתית תרבותית
4.2.2 גישת מערכת רעיונית
4.3 גישות ניהוליות
4.3.1 גישת טיילור
4.3.2 גישת וובר
4.3.3 גישת יחסי האנוש
5. דיון וסיכום
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים - ראיונות

קטע מהעבודה:

המילה מוטיבציה (motivation) פירושה כוח מניע ומקורה בשורש הלטיני motives. המושג מציין כוח המופעל מתוך רצון וללא כפייה, בהשקעת מאמץ פיזי, נפשי ואינטלקטואלי בעבודה או בפעילויות אחרות. מוטיבציה הינה תופעה אישית שמגדירה את האופן בו הפרט יכול להשיג את מטרותיו האישיות בארגון בו הוא עובד, אך בד בבד לקדם את מטרות הארגון עצמו (בר חיים, 2004). גורמי ההנעה העיקריים הם עונג, יצר החיים והמוות, רצון בעוצמה, צורך בהשתייכות חברתית ובמימוש עצמי (רונן, 1989). למרות שלא ניתן לצפות במוטיבציה באופן ישיר ניתן להסיק על קיומה על פי תוצאותיה הבאות לידי ביטוי בהתנהגותו של הפרט. יחד עם זאת היא איננה מובנת מאליה. הארגון, באמצעות הנהלתו, יכול לעודד ולטפח את המוטיבציה של העובד, או לדכאה, וזאת באמצעות מדיניות תגמול וככול שפרט מסוים או כלל העובדים כגורם אנושי, חשובים לתפוקות הארגון- כך יש למוטיבציה שלהם השפעה רבה יותר. ניתן להבחין במוטיבציה גבוהה של עובד על פי המאמץ שהוא עושה- פיזי, אינטלקטואלי, נפשי (מימד של עוצמה), לאורך זמן (מימד של התמדה) כדי להשיג מטרות אישיות וארגוניות מוגדרות (מימד של כיוון) וכול אלה תואמים את הגדרתם של סטירס ופורטר (בר חיים, 2004).

תגים:

עבודה · ארגון · יכולת · זכויות · שחיקה · תפוקה · עייפות · עומס · מורל · תמריץ · עובדים · שביעות רצון · הנעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות הניהולית על מוטיבציה של עובדים", סמינריון אודות "השפעת התרבות הניהולית על מוטיבציה של עובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.