היישום אינו מחובר לאינטרנט

התרבות וההיסטוריה הסינית ברומנים של ג'ין יונג

עבודה מס' 041449

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיסטוריה והתרבות הסינית ביצירות ספרות מערביות, הז'אנר של רומן "אמנויות הלחימה" וספרי ג'ין יונג.

6,506 מילים ,18 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

הסופר הפופולארי ביותר כיום בעולם הדובר סינית של הונג קונג, טיוואן סינגפור ויותר ויותר גם בסין היבשתית (ובהתחשב בגודל העצום של אוכלוסיה זאת אחד הסופרים הפופולאריים ביותר בעולם כולו) הוא ג'ין יונג, שמו הבדוי של הסופר העיתונאי (ובשנים האחרונות גם פוליטיקאי) לואיס צ'ה.
פופולאריות זאת בקרב כל השכבות ושני המינים היא תופעה מפתיעה במיוחד כאשר מתברר שהז'אנר בו עוסק יונג, ז'אנר סיפורי "אמנויות הלחימה" (הגדרה חלקית ולא מספקת לז'אנר בו עוסק יונג,כפי שנראה בהמשך, אך אשתמש בה מטעמי נוחות ואחידות גרידא) העוסק בלוחמים בעלי כוחות מופלאים על רקע תקופה מסוימת בהיסטוריה הסינית הוא למעשה אחד הז'אנרים הבזויים ביותר בספרות הסינית. זהו ז'אנר שהאינטלקטואלים הסיניים התייחסו אליו תמיד בחשדנות ובסלידה כספרות לא רצינית וגרוע מזה, אף מזיקה. (וכפי שנראה בהמשך היו להם סיבות טובות לטענות אלה כתוצאה ממרד ה"בוקסרים" בראשית המאה ה- 20).
במידה רבה ניתן להשוות את היחס לספרות זאת ליחס לז'אנרים "נחותים" בספרות הפופולארית המערבית כמו המערבונים וסיפורי המדע הבידיוני שגם אליהם התיחסו האינטלקטואליים המערביים בחשדנות ובסלידה אך בשנים האחרונות הם זוכים לרהביליטיזציה ולעניין מוגבר מטעם המחקר והביקורת.
נשאלת השאלה: מהן הסיבות לפופולאריות אדירה זאת? האם זה (בין השאר) בגלל התיאור המעמיק החי והחיובי שהוא נותן של סין הקדומה, תיאור שאיתו אנשי הגולות הסיניות בהונג קונג וטאייון (הרואים בעצמם את היורשים האמיתיים של התרבות הסינית העתיקה), יכולים להזדהות בכל ליבם?. מהן האמצעים שבהם משתמש יונג כדי לתאר את ההיסטוריה והתרבות הסינית במסגרת של רומן קרב המגע?. והאם אפשר לראות ברומנים שלו כמעין תגובה על על ההתיחסות המערבית לתרבות הסינית כתרבות מושחתת ומנוונת? עבודה זאת תסקור אם כך את הדרך שבה מציג יונג את העבר והתרבות הסינית הקדומה.
בפרק הראשון בעבודה זאת, שהוא מעין מבוא, אתן סקירה על הדרך שבה הציגו סופרים מערביים לאורך השנים את ההיסטוריה והתרבות הסינית הקדומה ברומנים היסטוריים שונים, הצגה שכפי שנראה, היתה פרט לכמה יוצאי דופן בודדים, רחוקה מלהיות חיובית לגבי הסינים ותרבותם. דבר זה החל להשתנות מעיקרו רק בעשורים האחרונים .
בפרק השני אסקור את הז'אנר שבו מתמחה יונג, סיפורי "אמנויות הלחימה" ואדון במאפייניו, ובהיסטוריה הארוכה שלו בספרות הסינית, ובדרך שבה ניסו אפולוגטים של הז'אנר לתאר אותו כמי שעוזר להחזרת הכבוד האבוד של האומה הסינית במגעיה עם המערב והיפאנים.
בפרק השלישי אדון ביונג עצמו, בחייו וביצירתו ובתפיסה המיוחדת שלו לגבי הז'אנר שבו הוא כותב המדגישה את ה"סיניות" של הז'אנר ושממטרתה להעלות על נס את התרבות הסינית וערכיה במסגרת של סיפור הרפתקאות מרתק.
אחת הבעיות בעבודה זאת היה הקושי למצוא מקורות משניים על יונג . רק שניים מספריו תורגמו תרגום (כמעט) מלא לאנגלית (אחד מהם במסגרת האינטרנט), ומרומן שלישי תורגמו הפרקים הראשונים בלבד. את מספר המקורות המשניים הקיימים עליו באנגלית ניתן לספור על אצבעות יד אחת, ואין זה מפליא שהרי גם בשפה הסינית החלו לכתוב עליו ברצינות רק בשנים האחרונות, אם כי כמות החומר עליו בשפה הסינית גודלת במהירות. סביר להניח שעם ההשפעה הגוברת של התרבות הסינית בעולם,וגידול העניין בתרבות הפופולארית הסינית (בדומה למה שקרה לפני מספר שנים עם התרבות הפופולארית היפנית) תגדל גם כמות החומר על יונג באנגלית בשנים הבאות אך הוא עדיין מועט ביותר. כן השתמשתי במקורות כללים על תולדות הספרות הסינית שסיפקו מידע על אבות אבותיו של ז'אנר "קרב המגע" ובספרו הספציפי של LIU על ז'אנר זה. על ההתפתחויות החדשות יותר בז'אנר ניתן לקבל מידע בעיקר מההקדמות של הספרים המועטים (אם כי מספרם הולך וגודל משנה לשנה) בז'אנר שתורגמו לאנגלית. כן ניתן למצוא גם חומר מסויים בנושא גם באינטרנט אך רובו שם עדיין נימצא בשפה הסינית בלבד.
כן מצאתי חומר מסוים בספרים העוסקים בז'אנר סרטי הקונג פו המופקים בטיואן ובהונג קונג, שהם למעשה מבוססים במאפייניהם ובעלילותיהם על הז'אנר הספרותי שבו נדון לעיל ועל רבות מיצירותיו המפורסמות.

תוכן עניינים:
הקדמה
פרק 1 : ההיסטוריה והתרבות הסינית ביצירות ספרות מערביות.
פרק 2: הז'אנר הספרותי של רומן "אמנויות הלחימה " ((WUXIA XIANSHUO בסין.
פרק 3 : ההיסטוריה והתרבות הסינית ביצירותיו של ג'ין יונג.
סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

ASHLEY ,MIKE "CHINOSERIE " IN THE ENCYCLOPEDIA OF FANTASY ED. BY JOHN CLUTH AND JOHN GRANT ,LONDON 1997
ASHLEY, MIKE "ORIENTAL FANTASY" IN THE ENCYCLOPEDIA OF FANTASY
CHARD ,ROBERT "TRANSLATOR PREFACE" IN BLADES FROM THE WILLOWS BY HUMANZHULOUSHU ,LONDON,1991
IRWIN ,ROBERT THE ARABIAN NIGHTS : A COMPANION LONDON,1994
LINK,E.PERRY MANDARIN DUCKS AND BUTTERFLIES : POPULAR FICTION IN EARLY TWENTIETH -CENTURY CITIES LOS ANGELES 1981
LINK ,PERRY " TRADITIONAL -STYLE POPULAR URBAN FICTION IN THE TEENS AND TWENTIES " IN MODREN CHINESE LITERATURE IN THE MAY FOURTH ERA ED. BY MERLE GOLDMAN,1977
LIU,JAMES J.Y CHINESE KNIGHT -ERRANT 1989
LIU, WU-CHI AN INTRODUCTION TO CHINESE LITERATURE, BLOOMINGTON, 1966.
MACKERRAS,COLIN WESTERN IMAGES OF CHINA ,OXFORD ,1989
MINFORD ,JOHN "TRANSLATORE INTRODUCTION" IN EAST ASIAN HISTORY NO 5 ,1993
SARJEANT ,WILLIAM ANTHONY "ROBERT VAN GULIK AND THE CASES OF JUDGE DEE" THE ARMACHIR DETECTIVE VOL 15 NO 4 ,1982
SEAGRAVE ,STERLING DRAGON LADY: THE LIFE AND LEGEND OF THE LAST EMPRESS OF CHINA, NEW YORK 1994
THOMAS,BRUCE BRUCE LEE : FIGHTING SPIRIT LONDON 1996
YONG ,JIN FOX VOLANT OF THE SNOWY MOUNTAIN HONG KONG 1996
YONG,JIN THE BOOK AND THE SWORD (INTERNET),
YONG ,JIN " THE DEER AND THE CULDRON : THE ADVENTURES OF A CHINESE TRICKSTER " IN EAST ASIAN HISTORY ,VOL 5 1993
"AGAINST THE AUTHORS OF "FOREIGN BOOKS IN CHINESE LANGUAGE" : AN INTERVIEW WITH CHINA MOST POPULAR WRITER OF ADVENTURE NOVELS JIM YOUNG IN MODERN CHINESE WRITERS SELF -PORTRAYALS , NEW YORK ,1992

תגים:

לואיס סין · מזרח אסיה · אמנויות לחימה · ברוס לי · קראטה · תרבות סינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התרבות וההיסטוריה הסינית ברומנים של ג'ין יונג", סמינריון אודות "התרבות וההיסטוריה הסינית ברומנים של ג'ין יונג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.