היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונת לקיחת הלוואה בקרב צרכנים בישראל

עבודה מס' 071032

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם גובה ריבית הלוואות בישראל מהווים גורם מרכזי בהשפעת הצרכן בבחירת גורם מלווה?

7,974 מילים ,14 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מאז הקמת המדינה התאפיינה מערכת הבנקאות בישראל בהתפתחויות רבות שהשפיעו עליה והובילו אותה למבנה המוכר לנו היום. הספרות המקצועית בנושא מונה מספר גורמים עיקריים שפעלו, בעיקר עד שנות ה-80, למיעוט מספר השחקנים בענף הבנקאות ולמידת הריכוזיות הגבוהה בו. בין הגורמים העיקריים ניתן למנות את גודלו של המשק הישראלי והיכולת להגיע להיקף פעילות דרוש על מנת להבטיח מיצויים של יתרונות לגודל ולמגוון, יעילות תפעולית וביזור סיכונים נאות (לוי ווייס, 2002).
אותה ריכוזיות בענף הבנקים, אפשר לבנקים בישראל ליצור מונופול בתחום עמלות הבנקים על הלוואות ועל נושא זה נרחיב בעבודתנו. עמלות הבנקים מטרתן הינה אחת-רווחיות הבנקים. כלל ההלוואות שאנו משלמים הינן לטובת הבנק בלבד ותו לא. מכל עבר מציעים לנו הלוואה למימון לכל מה שנחשוק בו: רכב חדש, נסיעה לחו"ל, שיפוץ הבית, סגירת המינוס או ניתוח אף. בנקים, חברות אשראי וקרנות פנסיה מפתים עם הלוואות "מתחשבות", "יצירתיות", "בלי ערבים", "בקליק אחד". התוצאה היא גידול מתמיד בהיקף ההלוואות, תרבות מתפתחת של חיים על כסף שאין, וסכנת בועה מהסוג שהתפוצצה באמריקה ב�2008.
בחרנו בעבודתנו זו לעסוק במחקר אמפירי בו נחקור ונבחן את שאלת המחקר באמצעות סיקור מאמרים, כתבי עת וכתבות רבות שנעשו בנושא. מתוך אותה ספרות נצא ונבחן את נושא המחקר אל מול מדגם של נשאלים אשר הסכימו לקחת חלק ממחקר זה ולענות על מספר היגדים אשר באפשרותם להאיר את הנושא ולענות לנו על שאלת המחקר. לאור הממצאים שיתקבלו, נבצע ניתוח ודיון בנושא ונציג את התוצאות העיקריות העולות מתוך המחקר הנ"ל.
לנושא זה חשיבות רבה כיום לאור התעוררות הציבור בישראל ואי מתן לגיטימציה להמשך העושק בו הוא היה נתון במשך עשרות שנים. ניכר כי החברה הישראלית למדה לבחון ולתת את דעתה בנושאים רבים. דוגמא רחבה לכך ניתן לראות בתחום הרשתות הסלולאריות אשר ניצלו את תמימות הצרכן לאורך שנים וכיום הם נאבקות על כל לקוח בודד. כך גם בתחום האשראי בישראל, על אף שההתאיידות בין הבנקים השונים אינה חווה את אותו יחס כמו בענף הסלולר ופועלת במתינות רבה. בשל הצורך לנסות ולהבין מהן ההלוואות השונות וכיצד הן משפיעות ולוקחות חלק משמעותי בהחלטותיו של הצרכן, בחרנו לנסות ולענות על שאלת המחקר האם גובה ריבית הלוואות בישראל מהווים גורם מרכזי בהשפעת הצרכן בבחירת גורם מלווה?
חשיבות המחקר וייחודו הינם בכך שעל ידי מתן מענה לסוגיית הגורמים העיקריים לבחירתו של צרכן בין בנק אחר למשנהו, נוכל להבין כיצד לעודד לקוחות להישאר בבנק נוכחי ואף למנוע מבנק אחר להוות אלטרנטיבה טובה יותר לבנק הנוכחי. כמו כן, למחקר ערך מוסף בעל משמעות רבה יותר. למחקר הזה ולמחקרים דומים בנושא מעבר לקוחות בין חברות שונות, יש את האפשרות להבין את המגמה הברורה המתרחשת בציבור הישראלי ואת אי התמימות הצרכנית אשר שררה בקרב הציבור במשך עשרות שנים. מחקר זה יכול להשליך על נושאים רחבים נוספים להגברת התחרות בין חברות שונות במשק הישראלי.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוימים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. השאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הלוואות בישראל- הגדרות
2.2 קביעת גובה הריבית
2.3 תפקיד בנק ישראל-ניהול סיכונים
2.4 סוגי ההלואות
2.4.1 הלוואות חוץ בנקאיות
2.4.2 הלוואת המונים
2.4.3 הלוואת שוק אפור
2.4.4 הלוואות בערבות מדינה
2.5 גובה הריבית בהלוואות חוץ בנקאיות
2.6 השוואת הלוואות שונות
3. מודל המחקר
3.1 השערות המחקר
4. פרק השיטה
4.1 משתני המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 תיאור ופירוט השאלון
4.5 מדגם המחקר
4.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4.7 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 הענות למחקר
5.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
5.3 הלוואות קיימות והעדפת הלוואות בקרב הצרכנים
5.4 יצירת משתנים חדשים
5.5 מקדמי מתאם בין כלל משתני המחקר
5.6 בחינת השערות המחקר
5.7 בחינת רגרסיה במחקר
5.8 סיכום הממצאים
6. דיון וסיכום המחקר
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר
6.3 הצעות למחקרים המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיצד הבנק קובע את גובה ריבית ההלוואה? התקדמות טכנולוגית עיצבה את התפתחותו של ענף הבנקאות במהלך עשרות השנים האחרונות. טכנולוגיות חדשות של מידע ותקשורת בפרט, סייעו לבנקים בעיבוד ומידע המסכם על מועמדים המיועדים לשימוש בתמחור אשראי. ללא קשר להתפשטות של טכנולוגיות ניקוד אשראי מבוסס אך ורק על מידע כמותי, בנקאים לעתים קרובות מסתמכים על הניסיון שלהם ולא מסתמכים על השימוש העיוור של מידע כמותי בלבד. כתוצאה מכך, ההחלטות הסופיות בנוגע לאישורי אשראי ותנאי הלוואה לאחר מכן מבוססים על תכונות רבות ושונות, שממנו הניסיון ופסק דינו של צוות האשראי ימשיך לשחק תפקיד משמעותי. אבל איך בנקים אז בעצם מתמחרים תמחור לחברות קטנות ובינוניות נותר שאלה במידה רבה ללא מענה (Cerqueiro, Degryse & Ongena, 2007).

תגים:

הלוואות · הלוואה · ריבית · בנק ישראל · צרכנות · בנקים · עמלות · מימון · החזר · שוק אפור · משכנתא · סיכונים · יוקר המחיה · בנק ישראל · חינוך פיננסי · אשראי · בנקאות · לווים · גבייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונת לקיחת הלוואה בקרב צרכנים בישראל ", סמינריון אודות "כוונת לקיחת הלוואה בקרב צרכנים בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.