היישום אינו מחובר לאינטרנט

נזק סביבתי כתוצאה מהשקעה בתשתיות

עבודה מס' 071013

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האזרח הישראלי מעדיף השקעות בתשתיות על פני נזק סביבתי אפשרי לאיכות הסביבה?

6,708 מילים ,20 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בבחינת ההשפעה של הקמה ושיפור תשתיות תוך פגיעה אפשרית באיכות הסביבה. תחילה, בכדי לבדוק את השפעת ההשקעה בתשתיות על איכות הסביבה, יש להגדיר באופן ברור מהן תשתיות. הגדרה זו הינה רחבה מאוד וניתנת לפרשנויות שונות. אינטואיטיבית לרוב האנשים תשתיות מתקשרות לנכסים פיזיים כמו כבישים, רשת תקשורת, תחנות כוח וכו'. אך ניתן גם אפשר לפרש את זה בדרכים אחרות, למשל, השקעה בתשתיות חינוך ע"י הקטנת היחס בין מורים לתלמידים, וכן שיפור היכולות המקצועיות של המורים. אלו הן שתי דוגמאות מיני רבות שיכולות להיות חלק מתוך ההגדרה של תשתיות.
במחקר הנוכחי אשתמש בהגדרת הבנק העולמי לתשתיות, כפי שרוב המאמרים האקדמאיים משתמשים בה. תשתיות, לפי הגדרת הבנק העולמי, מחולקות לשתי קטגוריות: חשמל, גז ומתקני מים וכן תחבורה ותקשורת- כבישים, רכבות, נמלי ים, נמלי תעופה וטלפון. במחקר זה אתמקד בהשקעה של תשתיות כבישים בעיקר ואבחן כיצד אלו פוגעים באיכות הסביבה.
בין מערכת תשתיות הכבישים לבין הסביבה קיימים יחסים מורכבים, בתוכם גם קונפליקטים חזקים. התחבורה אחראית לחלק ניכר מזיהום האוויר וממטרדי הרעש. שטחי קרקע רבים נתפסים על ידי כבשים ומחלפים ומהווים בין השאר פגיעה בנו, ויוצרים נזק למי תהום ומים עיליים (פייטלסון, 1985 ; פייטלסון, 1993).
העבודה בנויה כדלכמן: בחלק הראשון של העבודה מוצגת סקירת הספרות אשר מציגה את החשיבות הכלכלית של השקעה בתשתיות. לאחר מכן מופיע המאמר הכלכלי המחזק את חשיבות זו בבחינה נוספת של השקעות פרטיות בתשתיות במדינות מתפתחות ומפותחות. כהמשך לכך, מופיע פרק הסוקר את הקשר שבין השקעה בתשתיות תוך התמקדות על תשתיות כבישים, ובין פגיעה באיכות הסביבה.
בשלב השני בעבודה מוצג פרק השיטה בה נעשרך המחקר. חלק זה כולל את הצגת המשתנים השונים, מדגם המחקר הכולל 100 משתתפים, כלי המחקר בעזרתו בוצע ונבחן מחקר זה, שיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש וכן מהלך המחקר המתאר את אופן חלוקת השאלונים שחולקו בנושא.
בשלב השלישי מוצגים ממצאי המחקר אשר עלו מתוך בחינה סטטיסטית של שאלוני המחקר על פי השערותיה. בחלק זה מתוארת סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר בינהן גיל, מגדר, השכלה ואזור מגורים. בנוסף מתוארים מבחני הקשר השונים על כיוונם ועוצמתם וכן הבדלים שונים בין אוכלוסיות שונות במחקר כלפי השקעה בתשתיות ואיכות סביבה.
בחלקו הרביעי והאחרון של המחקר מופיע דיון אשר סוקר את מהלך המחקר, ממצאיו הספרותיים העיקריים וכן ממצאיו האמפריים השונים. חלק זה דן למעשה בכלל ממצאים אלה ומציע פרספקטיבות נוספות לבחינת הנושא הן מתוך זויות ראיה נוספות של מחקר זה והן מתוך ביצוע מחקרים נוספים אשר עוסקים בנושא המחקר באופן ישיר ועקיף.
לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם האזרח הישראלי מעדיף השקעות בתשתיות על פני נזק סביבתי אפשרי לאיכות הסביבה?
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 חשיבות כלכלית של השקעה בתשתיות
2.2 בחינת המאמר המרכזי - Impact of private equity investments in infrastructure projects \ Gemson, Gautami & Thillai Rajan, 2012
2.2.1 הקדמה
2.2.2 סקירת המאמר
2.2.3 מקורות הנתונים במאמר
2.2.4 דיון בממצאי המאמר
2.2.5 סיכום המאמר
2.3 הקשר בין השקעה בתשתיות ובין תרומה כלכלית ופגיעה באיכות הסביבה
2.4 שאלת המחקר והשערותיה
3. שיטת המחקר
3.1 מודל המחקר
3.2 משתני המחקר
3.2.1 משתנים תלויים
3.2.2 משתנים בלתי תלויים
3.3 מערך המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאי המחקר
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.2 תיאור המשתנים הבלתי תלויים
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 בחינת העדפות המדגם
4.3.2 בחינת קשרים וכיוונם
4.3.3 בחינת הבדלים במדגם
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השפעת ההשקעה בתשתיות על התוצר נחקרה ועודנה נחקרת על ידי חוקרים רבים בעולם האקדמי ובקרב עושי מדיניות כמו בנקים מרכזיים ומשרד ממשלתיים. על אף החשיבות הרבה שיש להשקעה בתשתיות, נושא זה הוזנח על ידי המומחים עד לסוף שנות ה-80. את פריצת הדרך בתחום זה היווה Aschauer (1989) שמצא שלהשקעה הממשלתית בתשתיות השפעה חיובית וחזקה על רמת התוצר לנפש. מחקר זה עורר את העניין סביב ההשקעה בתשתיות הן בקרב האקדמאים והן בקרב מקבלי ההחלטות.

תגים:

ישראל · תשתיות · אקולוגיה · איכות הסביבה · כלכלה · תשתיות · כבישים · פגיעה · זיהום אוויר · קיימות · תחבורה · כלכלה · סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נזק סביבתי כתוצאה מהשקעה בתשתיות", סמינריון אודות "נזק סביבתי כתוצאה מהשקעה בתשתיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.