היישום אינו מחובר לאינטרנט

כשרות בישראל והשפעתה על דפוס רכישה של הצרכן

עבודה מס' 070990

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם כדאי כלכלית להחזיק תעודת כשרות בעסק מזון בישראל?

5,567 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

המחוקק הישראלי העניק לרבנות הראשית ולרבנויות המקומיות סמכות בלעדית בכל הנוגע להענקת תעודות כשרות וליבוא מזון כשר. מציאות משפטית זו הביאה ע מה, בדומה לרוב המונופולים, בעיות וקשיים בירוקראטיים ומקצועיים. בעיות אלו גרמו לפגיעה בבעלי עסקי מזון, השואפים להציג תעודת כשרות על מנת להרחיב את קהל לקוחותיהם, ולפגיעה בצרכני המזון הכשר לאור רמה ירודה, במקרים לא מעטים, של איכות ההשגחה והפיקוח מטעם הרבנות המקומית על אופן ייצור המזון, על אופן הכנתו ועל אופן הגשתו.
מאז הענקת הסמכות בתחום הכשרות לרבנות הראשית מכוח חוק הרבנות הראשית, ועדות רבות התכנסו, המלצות רבות נכתבו ומילים רבות נאמרו בנוגע למצב הקיים בתחום הכשרות בישראל; עיקרי הדברים כוונו לדיון בליקויים הקיימים במערך ובנוגע לדרכי הפתרון האופציונאליות. עם זאת, אף אחד מאלו לא הביא לשיפור משמעותי במצב, ולאחרונה אף נראה כי הציבור הישראלי, בוודאי בחלקו, אמר נואש, ובלית-ברירה החל בחיפוש פתרונות אלטרנטיביים, שבחלקם אף עומדים בניגוד לחוק. דוגמה לכך ניתן לראות ב"תעודת הכשרות החברתית" ההולכת וצוברת תאוצה בירושלים וסביבותיה.
המחקר הנוכחי יעסוק בחקר השפעת הכשרות על הבטים עסקיים במובנים של רווח כלכלי לעסק, כלומר המחקר יבחן את השפעת ה"כשרות" על הכנסות העסק אל מול שני עסקים זהים בשירותיהם אך אחד עם תעודת כשרות והשני ללא תעודת כשרות. לפיכך שלבי המחקר הם כדלקמן:
בחלק הראשון במחקר תוצג סקירת הספרות אשר תסקור את הצורך בתעודת כשרות במדינה יהודית, את המסגרת החוקית של הכשרות וכיצד היא באה לידי ביטוי בחקיקה ובעסקים השונים. כמו כן תסקר בעיית הכשרות הקיימת כיום בישראל אצל עסקים רבים, כיצד בעיות אלה באים לידי ביטוי בהבטים צרכניים של הפרט והחברה. בנוסף תוצג סוגיית הכשרות כפי שהיא באה לידי ביטוי מחוץ למדינת ישראל ובארה"ב בפרט. לבסוף, תוצג מהפכת הכשרות אותה יזמו בתחילת השנה לשיפור תנאי הכשרות ומיתון הבירוקרטיה הדתית על מנת לאפשר כשרות בקרב עסקים רבים אשר כיום נמנעים מכך.
בחלקו השני של המחקר תוצג שיטת המחקר בה נעשה שימוש במחקר זה. פרק זה יכלול השערות מחקר, כלי מחקר ופירוט של מדגם המחקר. המחקר הינו מחקר איכותני. שיטה זו תתאפשר ע"י ביצוע תצפיות בלתי משתתפות בשתי חנויות בצפון הארץ ובמשך שבוע ימים בין התאריכים 21.8-2.9.2014.
בחלקו השלישי של המחקר יוצגו עיקרי הממצאים שנמצאו במחקר זה אשר עלו מתוך התצפיות שנערכו בשני חנויות שונות. הממצאים יוצגו בצורה כמותית עם הסברים מילויים מלווים לכל טבלה.לבסוף, בחלקו האחרון של המחקר יוצג דיון בדבר ממצאי המחקר ומתן מענה הולם לשאלת החקר אשר הובילה את מחקר זה והיא: האם כדאי כלכלית להחזיק תעודת כשרות בעסק מזון בישראל?

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הקדמה
1.2 תרומות המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 רקע תיאורטי לכשרות
2.2 המסגרת החוקית של הכשרות
2.3 היבטי כשרות בעסקים קטנים
2.4 בעיות כשרות בישראל והשפעתם על העסקים
2.5 היבטי כשרות בחברה היהודית בישראל בהבטים צרכניים
2.6 המצב בעולם
2.7 מהפכת הכשרות בישראל מודל 2014
3. פרק המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 כלי המחקר
4. ממצאים
4.1 תצפיות בין החנויות השונות
4.2 הכנסות כספיות במהלך השבוע
4.3 משתנים דמוגראפיים של משתתפי המחקר מתוך תצפית לא משתתפת
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אריאן (2009) טוען כי ביהדות, המונח כשרות מתייחס למערכת כללים הקובעת מהם סוגי המזון המותרים והאסורים באכילה. המונח אינו אופייני רק ליהדות, ואיסורים על מאכלים מסוימים קיימים גם בדתות ותרבויות אחרות. המילה כשר מציינת שדבר הנושא שם זה עשוי כדרוש לפי קריטריונים ברורים וידועים. יש מסבירים ששורשו מהמילה כשורה כלומר עשוי ותקון כפי שורת-ישרות הדרושה (לוי, לוינסון וכ"ץ, 1993).‏

תגים:

ישראל · רבנות · יהדות · כשרות · תעודה · מונופול · צרכנות · רווחיות · מסעדה · מזון · פיקוח · מזון · כשר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כשרות בישראל והשפעתה על דפוס רכישה של הצרכן", סמינריון אודות "כשרות בישראל והשפעתה על דפוס רכישה של הצרכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.