היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעבר בין בנקים

עבודה מס' 070933

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המשפיעים על הצרכן לעבור בין בנקים?

7,184 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לסקור ולבחון את דפוס לקוחות הבנקים השונים לעבור לבנקים אחרים במדינת ישראל תוך השוואה תקופתית למדינות אירופה. הנקודות אשר עלו מתוך המחקר הנוכחי מצביעים על מגמה ברורה של לקוחות הבנקים הישראלים לעבור בין הבנקים השונים בשל מספר גורמים ביניהם אמינות השירות, זמינות השירות, בנקאות מקוונת ובעיקר בשל הצורך לחסוך בעמלות הבנקים השונות אשר בעבר נלקחו מהציבור באופן עקבי וגורף בכלל הפעולות הבנקאיות אותן ביצע לקוח הבנק בשגרה היומיומית.
עוד עלה מתוך המחקר כי למספר מרכיבים אצל הפרט, יכולת להצביע על מגמה ברורה והעדפות ברורות לעבור בנק בשל יתרונות גלומים בבנקים אחרים. אותם מרכיבים אצל הפרט אשר נבחנו במחקר הנוכחי, כגון השכלה, אזור מגורים וסטאטוס משפחתי, הצביעו על קשר ברור ומובהק בן אלו לצורך לעבור בנק.
מתוך סקר שנערך בקרב 80 נשאלים בנושא נכונותם לעבור בנק לאור מספר פרמטרים של שירות אותן מציעים הבנקים השונים, עולה כי מרבית הנשאלים השיבו כי עמלות הבנקים הינו המרכיב המשמעותי ביותר שבגינו הם מוכנים לעבור לשירותיו של בנק אחר. כיום בעידן המודרני, כאשר השירות הינו בעיקר מקוון ברשת ולרוב הפעולות היומיומיות אינו דורש יחס שירותים פרונטאלי, הציבור בישראל מבין כי עמלות הינו מרכיב קריטי בבחירת הבנק אשר ישרת אותם לשנים הקרובות.
המחקר הנ"ל מציג את אותן העדפות ברורות של הציבור בהתבסס על רקע תיאורטי נרחב בנושא השירותים השונים הניתנים על ידי הבנקים בישראל.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. תוכן עניינים
3. מבוא
4. מטרות המחקר והמתודולוגיה
5. סקירת ספרות
5.1 רקע לרפורמת מעבר בין בנקים בישראל
5.1.1 ניתוח ההמלצות
5.2 השוואת מחירי עמלות בין בנקים
5.2.1 ניתוח השוואת מחירי העמלות
5.3 ניתוח עמלות בין כלל הבנקים ובין חמשת הגדולים
5.3.1 ניתוח כלל הבנקים
5.3.2 ניתוח חמשת הבנקים הגדולים
5.4 נגישות סניפי הבנקים במדינת ישראל
5.4.1 השוואת נתח שוק הבנקים לנתח שוק על פי כמות סניפים
5.5 ריביות הבנקים במדינת ישראל
5.5.1 ריביות הנגבות על ידי הבנקים במדינת ישראל- הלוואות
5.5.2 סיכום נושא ריביות הבנקים
5.6 השירותים הניתנים ללקוח פרונטאליים ומקוונים
5.6.1 בנקאות מקוונת
5.6.2 בנקאות פרונטאלית
6. המחקר- שיטת המחקר ומהלך המחקר
6.1 אוכלוסיית המחקר
6.2 גודל והרכב המדגם
6.3 הנחות המחקר
6.4 כלי המחקר
6.5 תיאור ופירוט השאלונים
6.6 הליך המחקר
6.7 שיטת ניתוח הנתונים
7. ממצאי המחקר
7.1 נתונים על אוכלוסיית המחקר
7.2 סטטיסטיקה תיאורית של הפרמטרים האישיים
7.3 סטטיסטיקה תיאורית של הגורמים העיקריים למעבר בין בנקים
7.4 ניתוח ממצאי הגורמים העיקריים למעבר בין בנקים
7.5 בחינת הנחות המחקר
7.5 בחינת הרגרסיה במחקר
8. דיון ומסקנות
7.1 תרומת המחקר הנוכחי
7.2 מגבלות המחקר
8.3 כיווני המשך למחקר הנוכחי
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד לשנת 2007 שוק הבנקים בישראל התנהג כשוק פרוץ, כל בנק נהג בתחום זה כראות עיניו. חסמים למעבר בין בנקים כגון: החסרת ידע מן הצרכן, מאות סוגים שונים של עמלות, שוני בשמות העמלות, כפל עמלות, העברת פעילות מחשבון לחשבון, סגירת חשבון בנק וכו', פגעו אנושות ביכולת של הצרכן להשוות בין הבנקים ובהקלת המעבר מבנק לבנק. הנושא הנ"ל וכשלים בנושאים נוספים בתחום הבנקאות, הביאו בשנת 2007 להקמתה של ועדה פרלמנטארית בכנסת, עליה נרחיב בהמשך המחקר (צדיק ואחרים, 2007).
עלינו להבין כי מעבר פשוט של צרכנים בין הבנקים הינו גורם הכרחי וראשון במעלה לניצול התחרות בין הבנקים. לפיכך הבינו בכנסת כי קיים צורך דחוף לטפל בתחום זה ולבצע רפורמה מקיפה בתחום המעבר בין הבנקים (בוצע כחלק מרפורמה בתחום העמלות הבנקאיות), זאת על מנת להגדיל את התחרות בענף הבנקאות בישראל. כולם הבינו שיש לעשות צעד זה, תוך שמירה על יציבות הבנקים.

תגים:

בנק · ישראל · משק · כלכלה · עמלות · לקוחות · ענף הבנקים · שירותים · מחירים · פיננסי · רפורמה · סניף · שוק · בנקאות · תחרות · תחרותיות · ריכוזיות · צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעבר בין בנקים", סמינריון אודות "מעבר בין בנקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.