היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי צריכת קנאביס בין בוגרים ומתבגרים בישראל

עבודה מס' 070915

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההבדלים באמצעות ניתוח שאלונים.

6,238 מילים ,30 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה בחינת הבדלי השימוש והצריכה של קנאביס בין מתבגרים ובוגרים בישראל. צריכת קנאביס הינה תופעה הולכת ומתרחבת בארץ ובעולם כאשר ישנם מספר גורמים לכך וביניהם תרבות השימוש, תהליכים שונים של לגליזציה לשימוש בסם במדינות רבות בעולם וכן זמינות סם זה לצריכה בניגוד לסמים אחרים. בנוסף, קיימת תפיסה לפיה סם זה זהה לשימוש בחומרים כגון אלכוהול וכדומה ושונה לגמרי בתכליתו והשפעותיו על המשתמש מסמים מסוכנים כגון אקסטזי, LSD וכדומה. לאור רקע זה, שאלת המחקר אשר נבחנה במחקר זה הינה: האם קיימים הבדלים בשכיחות שימוש ותפיסות כלפי צריכת קנאביס בין מתבגרים ובוגרים בישראל?
השערות המחקר הנובעות מכך טענו כי יימצא הבדל בצריכת קנאביס בין בני 22 שנים ומטה לבין בני 23 שנים ומעלה, כי יימצא הבדל בתכיפות צריכת קנאביס בין בני 22 שנים ומטה לבין בני 23 שנים ומעלה, כי יימצא הבדל בין מעשנים ללא מעשנים בתפיסתם כ"טיפוס ביתי", וכי יימצא הבדל בין מעשנים ללא מעשנים בנטישת תחומי עניין. נסיון לתת מענה על שאלת המחקר והשערות המחקר נעשה במחקר זה באמצעות השיטה האמפירית אשר כללה מדגם של 82 איש. ניתוח ממצאי המדגם העלה כי כחמצית (52%) מהמשיבים דיווחו על צריכת קנאביס. כמו כן נמצא כי יותר משליש מהמשיבים (36%) דיווחו שהם צורכים קנאביס על בסיס יומי. בבחינת השערות המחקר השונות, נמצא כי כלל השערות המחקר לא אוששו.
אל מול תובנות אלה אשר עלו מתוך הספרות והממצאים האמפיריים של מחקר זה, מסקנת המחקר הינה כי צריכת סם הקנאביס הולכת וצוברת תאוצה בשכבות גיל שונות באוכלוסייה כאשר הן צעירים והן בוגרים עושים שימוש נרחב ותדיר בסם זה, כאשר כל שכבת גיל עושה זאת מטעמיה השונים, כאשר צעירים בעיקר מלחצים חברתיים, חלק מקבוצת השווים ולמידה מתחקה אחר הסביבה, ואילו בוגרים עושים זאת יותר לפנאי או לחלופין להתמודדות עם בעיות רפואיות שונות, כאשר השימוש שלהם, להבדיל ממתבגרים, סביר שיהיה בעל אופי חוקי יותר.
הבחירה לעסוק בנושא זה נובעת מהיקף הולך וגובר של שימוש בסם זה בקרב מתבגרים ובוגרים כאחד. סם הקנאביס הינו סם בעל תדמיתית לעיתים 'מגניבה' ותהליכי הלגליזציה של השימוש בסם זה תורמים לשימוש ההולך וגובר בו. על כן, נמצא עניין מחקרי רב להעמיק בנושא זה ולבחון הבדלי שימוש בין מתבגרים ובוגרים בישראל.
כלי המחקר בו נעשה שימוש במחקר זה הינו סקר המבוסס על שלושה חלקים.
המחקר הוא מחקר כמותי מתאמי.

תוכן עניינים:
תקציר
סקירת ספרות:
תיאור הסם
היקף הצריכה של קנאביס בקרב בני נוער
גורמים לצריכת קנאביס בקרב בני נוער
השלכות של שימוש בקנאביס בקרב בני נוער
שימוש בקנאביס בקרב בוגרים
גורמים לצריכת קנאביס בקרב בוגרים
שיטה
ממצאים
דיון ומסקנות
דיון
מסקנת המחקר
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

הפרמקולוגיה מגדירה את הסמים כחומר טבעי או מלאכותי אשר יש לו את היכולת להשפיע על האדם מבחינה קוגניטיבית חשיבתית, רגשית ותחושתית, וכן בעל השפעה גם פיזית על גוף האדם. חומרים פסיכו אקטיביים אלו משפיעים באופן ישיר על מערכת העצבים המרכזית ובכך ישנה השפעה ישירה על המצב המנטלי והגופני של האדם המתנסה בחומרים הללו (סטולר, פינקלשטיין וגיא-גרין, 2004).
קנאביס כסם, הוא למעשה תפרחת צמח הקנאביס, המוכר גם בשם "מריחואנה" (אלטוס ולונטל, 2012). קנאביס מקבל את שמו מתהליך הפקתו מצמח נקבה של קנאביס סאטיבה. המרכיב הראשי הפסיכואקטיבי הוא d-9-tetrahydrocannabinol (THC) . תוכן ה- THC הוא הגבוה ביותר בפריחה בצמרות הצמח, בירידה בעלים, עלים תחתונות, גבעולים וזרעי הצמח.

תגים:

סמים · קנאביס · LSD · התמכרות · צריכה · בוגרים · מתבגרים · בני נוער · ישראל · גיל · אוכלוסייה · צרכנים · חוק · חברה · חשיש · מריחואנה · לגליזציה · אלכוהול · THC · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי צריכת קנאביס בין בוגרים ומתבגרים בישראל", סמינריון אודות "הבדלי צריכת קנאביס בין בוגרים ומתבגרים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.