היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבניית התפיסה החברתית של קנאביס ע"י התקשורת

עבודה מס' 070553

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סדרת הטלויזיה "שאיפות גדולות" בהנחיית אברי גלעד.

7,622 מילים ,8 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בתהליך הבניית השחקנים העיקריים הפועלים להשפעה בתחום הקנאביס הרפואי. המחקר נערך ע"י ניתוח תוכן ויזואלי של תכנית הטלוויזיה "שאיפות גדולות" בהנחייתו של אברי גלעד. בתכנית זו 13 פרקים, אשר כל פרק עוסק במחלה הניתנת לטיפול באמצעות קנאביס רפואי. פלטפורמת התכנית בנויה בצורה אחידה כך שבכל פרק מוצג לפחות חולה אחד שמספר את סיפורו האישי, רופא/ה או חוקר/ת המתאר/ת את המחלה, הסימפטומים, ודרך הטיפול של הקנאביס. פינתו של צחי קליין שמטרתה להציג סקירה ספרותית של המחקר העכשווי הנוגע לקנאביס ולמחלה שעליה מתמקדים באותו הפרק. בסיום הפרק, מציג אורן ליבוביץ', עורך מגזין "קנאביס" חדשות בנוגע ללגליזציה של קנאביס. רק מעצם בחינת פלטפורמת התכנית ניתן לראות את החשיבות הניתנת לפן הרפואי והמחקרים בתכנית "שאיפות גדולות".
במחקר זה ברצוני להראות כי במהלך התכנית ישנו ניסיון להבנות את הפעילים בתחום הקנאביס הרפואי כשייכים לאחת משלוש קבוצות: "הטובים", "הרעים", ו"החולים". על פי תאוריית הייצוג, הטלוויזיה אינה מייצגת את המציאות כפי שהיא, אלא מייצרת ומבנה אותה. המציאות, למעשה, היא תוצר של שיח (פיסק, 1991). במחקר זה ברצוני להראות כיצד במהלך הניסיון לקדם את הקנאביס הרפואי קיים ניסיון מתמשך לאורך כל סדרת הטלוויזיה לסווג את האורחים בתכנית ואלו הפעילים בתחום לאחת משלושת הקבוצות לעיל, ע"י יצירת שיח שונה הקורא תיגר לשיח ההגמוני של קנאביס בחברה הישראלית.

קטע מהעבודה:

בפרק החמישי הסדרה פונה אברי לגרמן: "כמה את חושבת שזב באמת דבר אמיתי (קנאביס רפואי) או שזו מזימה של תומכי הלגליזציה". גרמן עונה כי אינה מאמינה לקונספירציות משני הצדדים. לא לאלו התומכות בקנאביס ולא לאלו המתנגדות, "אני מאמינה בעובדות". גרמן מסתייגת בדבריה בתועלת הרפואית שלקנאביס. "כנראה עושה טוב", "עלול..(מתקנת את עצמה) עשוי לעזור". אברי מתאר את ישראל כמעצמת מחקר הקנאביס הרפואי, ושואל את גרמן מדוע לא לאפשר לתחום זה להתפתח ובכך ישראל תוצג באור חיובי כמדינה המייצרת תרופות ולא רק נשק. תשובתה של גרמן לכך, היא שקנאביס אינה תרופה, ועוד לא הוכח כי קנאביס אינו מזיק, ואף התייחסה לצמח הקנאביס כפלסבו תוך התעלמות ממחקרים רבים שנעשו בתחום זה.

תגים:

אנתרופולוגיה · קנאביס · גראס · סמים · מריחואנה · רפואה · טלויזיה · תקשורת · חשיש · סמים קלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבניית התפיסה החברתית של קנאביס ע"י התקשורת", סמינריון אודות "הבניית התפיסה החברתית של קנאביס ע"י התקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.